Undersøgelse af sæd - manden virker flov?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2011

Dutti

DreamChild skriver:

Sådan var det også hos os. Mn min kæreste var slet ikke nervøs, for han var sikker på at hans svømmere var i tip top stand

Hvilket de også var. Der var ikke nogen af os der fejlede noget.

Vi var heller ikke nervøse for at der var noget galt med ham ..
Jeg tror bare mere det Er lidt underligt at skal levere sådan en prøve ..
Jeg kunne da heller ikke forestille mig at skulle ordne sådan noget, velvidende at Han godt vidste hvad jeg havde gang i på den anden side af døren

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2011

Toshiba

Anonym skriver:

Min mand og jeg har nu prøvet at blive gravide i 9 mdr, og blev så enige om at kontakte lægen, for at vi kunne få taget nogle "prøver".

Det blev mig ALENE der gik ind til lægen. Han ventede i bilen, da han tilsynladende var for flov over at skulle derind, enten alene eller sammen med mig.

Lægen spørger ind til om jeg nogensinde har fejlet noget med underlivet, til hvilket jeg kan svare nej. Så derfor foreslår lægen at vi får taget en prøve af hans sædkvalitet, selvom han nok ikke vil have det så godt med sin manddom. (Lægen er selv en mand) 

Det fortæller jeg manden da jeg kommer ud i bilen igen, og det var egentlig også det, vi begge havde forventet.

I dag kom der så brev fra Sygehuset, som skal undersøge hans "udtømning" som de så fint skriver  Jeg spørger manden om han har lyst til at jeg tager med, og hjælper ham lidt derinde  Men nej! Det var noget han i hvert fald ville alene, for det var underligt hvis der gik to personer ind i rummet, for at tage en prøve. Og for øvrigt, skulle jeg lige vide, at når svaret kom, ville han også have det alene, før jeg kunne få noget at vide...

Jeg må indrømme jeg blev ked af disse to udmeldinger 

Men samtidig, så er jeg ikke helt klar over hvordan tingene foregår i virkeligheden  Gjorde jeres mænd jobbet alene, eller var i med ham?

Hvad med svaret? (Nu er vi ikke klar over om man får en indkaldelse, eller om det kommer pr. brev eller andet) Men var i begge med til det, eller fik han det alene, og efterfølgende fortalte det videre til dig?

Jeg har det lidt sådan, at vi er TO om at lave en baby, så er vi vel også TO om at få svaret fra lægen? Jeg ville da tage det som en selvfølge, at han (i hvert fald) var med til svaret, hvis mit underliv var blevet undersøgt..

Hvad gjorde i? 

Det rører jo noget ved deres mandlighed - at muligheden for de "ikke slår til" er til stede..

Tror ikke du skal tage så tungt han gerne vil gøre det selv - tror det kan være hans måde at takle tingene på....

Han er helt sikkert bange og nervøs - for HVAD hvis det ER ham - det er galt med....

Og sikkert også bange for tanken om hvad der kan ske HVIS ikke han kan "give dig et barn"

Der er mange tanker og følelser forbundet med det er jeg sikker på

Anmeld

20. november 2011

tinasmor

I kan gøre det der hjemme hvis der er mindre en ca 45 min. hen til stedet (og så skal det holdes ved kropstemeratur der hen) Jeg kan godt forstå din mand gerne vil klare det alene (hvis I ender med at skulle tage der hen) De gange jeg har været med min mand (altså bare til at holde ham med selskab indtil han skulle ind) Har jeg faktisk aldrig set at der var en kvinde der gik med ind i rummet, så tror det er meget normalt

til at I snart får jeres ønskebaby

Anmeld

20. november 2011

MissBee

Anonym skriver:

Min mand og jeg har nu prøvet at blive gravide i 9 mdr, og blev så enige om at kontakte lægen, for at vi kunne få taget nogle "prøver".

Det blev mig ALENE der gik ind til lægen. Han ventede i bilen, da han tilsynladende var for flov over at skulle derind, enten alene eller sammen med mig.

Lægen spørger ind til om jeg nogensinde har fejlet noget med underlivet, til hvilket jeg kan svare nej. Så derfor foreslår lægen at vi får taget en prøve af hans sædkvalitet, selvom han nok ikke vil have det så godt med sin manddom. (Lægen er selv en mand) 

Det fortæller jeg manden da jeg kommer ud i bilen igen, og det var egentlig også det, vi begge havde forventet.

I dag kom der så brev fra Sygehuset, som skal undersøge hans "udtømning" som de så fint skriver  Jeg spørger manden om han har lyst til at jeg tager med, og hjælper ham lidt derinde  Men nej! Det var noget han i hvert fald ville alene, for det var underligt hvis der gik to personer ind i rummet, for at tage en prøve. Og for øvrigt, skulle jeg lige vide, at når svaret kom, ville han også have det alene, før jeg kunne få noget at vide...

Jeg må indrømme jeg blev ked af disse to udmeldinger 

Men samtidig, så er jeg ikke helt klar over hvordan tingene foregår i virkeligheden  Gjorde jeres mænd jobbet alene, eller var i med ham?

Hvad med svaret? (Nu er vi ikke klar over om man får en indkaldelse, eller om det kommer pr. brev eller andet) Men var i begge med til det, eller fik han det alene, og efterfølgende fortalte det videre til dig?

Jeg har det lidt sådan, at vi er TO om at lave en baby, så er vi vel også TO om at få svaret fra lægen? Jeg ville da tage det som en selvfølge, at han (i hvert fald) var med til svaret, hvis mit underliv var blevet undersøgt..

Hvad gjorde i? 

Jeg forstår dig godt, jeg ville ligesom dig gerne have haft ham med til lægen og omvendt så når han vælger at skubbe dig væk forstår jeg godt du bliver ked af det...  dog tror jeg ikke du skal lægge så meget i det for når noget handler om "hans penis" er de jo gerne hypersensitive og tænker at man ikke ser dem som en mand mere hvis noget var galt osv...

Så forklar ham a du elsker ham og bliver hos ham ligemeget hvad så tror jeg han bløder lidt op

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

Dutti skriver:

Jeg kunne da heller ikke forestille mig at skulle ordne sådan noget, velvidende at Han godt vidste hvad jeg havde gang i på den anden side af døren

Nej, det er lidt en underlig tanke, faktisk 

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

Toshiba skriver:

Det rører jo noget ved deres mandlighed - at muligheden for de "ikke slår til" er til stede..

Tror ikke du skal tage så tungt han gerne vil gøre det selv - tror det kan være hans måde at takle tingene på....

Han er helt sikkert bange og nervøs - for HVAD hvis det ER ham - det er galt med....

Og sikkert også bange for tanken om hvad der kan ske HVIS ikke han kan "give dig et barn"

Der er mange tanker og følelser forbundet med det er jeg sikker på

Tak for det.. Det er rart at få bekræftet, at han nok "bare" er naturligt nervøs.. 

Jeg ville nu også være nervøs, hvis det var mig der skulle undersøges.. Men ville nok stadig have ham med ind og få svaret.. Men sådan er forskellen jo nok på mænd og kvinder 

Anmeld

20. november 2011

Dutti

Anonym skriver:

J

Nej, det er lidt en underlig tanke, faktisk 

Jep
Så Han skal nok bare have lov at gøre det på hans måde

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

I kan gøre det der hjemme hvis der er mindre en ca 45 min. hen til stedet (og så skal det holdes ved kropstemeratur der hen) Jeg kan godt forstå din mand gerne vil klare det alene (hvis I ender med at skulle tage der hen) De gange jeg har været med min mand (altså bare til at holde ham med selskab indtil han skulle ind) Har jeg faktisk aldrig set at der var en kvinde der gik med ind i rummet, så tror det er meget normalt

til at I snart får jeres ønskebaby

Jamen vi har mindre end 45 min derhen, så tror da lige jeg vil høre sygehuset ad, om der er mulighed for han ordner det herhjemme, og tager hen med prøven... 

Jeg kan jo bare sørge for, ikke at være hjemme dér, hvis han stadig vil ordne det alene 

Det er faktisk rart lige at høre fra dig, mht. lidt baggrundsviden - at du ikke har set nogle kvinder gå med mænd ind i "boksen".. Vi har jo ikke prøvet sådan noget før, så har jo ikke rigtig nogen fornemmelse af det 

Tak for lykønskningen  håber vi også 

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

Dutti skriver:

Jep
Så Han skal nok bare have lov at gøre det på hans måde

Ja! 

Det er altid rart at skrive herinde.. 

Man får altid sat tingene lidt i perspektiv 

Anmeld

20. november 2011

Muffinmus

kan da sagtens forstå hvorfor han vil det....detr er da vildt privat at skulle have af vide man måske er grunden til at der ingen børn kan komme...Det er da noget af det værste du kan fortælle en mand, at han er uduelig som mand, dvs at avle....

Så lad ham få det præcist som han vil, synes i øvrigt det er flot han vil gøre det efter kun 9 mdrs forsøg, hatten af for det, for i erjo stadig inden for det normale af hvad det tager efor at blive gravid, i har endnu ikke overksredet nogen deadline hvad det angår, kun din egen personlige deadline, men det er jo noget andet:-)(det her er skrevet fordi jeg HAR været igennem flere års babymakingog ved hvad jeg snakker om) :-)

Så gør ham den tjeneste at sige at du synes det er helt okay og at du godt kan forstå han gerne lige vil forholde sig til svaret alene, så længe han snakker med dig om det når han er klar, alt efter hvad svaret er:-)Og pøj med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.