Øv! Hader at være jobsøgende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2011

Riksen

businesstigger skriver:

Tak!

Det er virkelig opslidende. Hvis man bare havde sendt en standard ansøgning eller hvis det var et job der bare lød ok så ville det ikke gøre nær så meget. Men jeg havde virkelig lagt meget tid og energi i ansøgningen, så troede virkelig at jeg sommin ville komme til samtale. Når jeg ikke gør det ved den ekstra indsats så er jeg virkelig på bar bund over hvad der kan gøre forskellen. Min barsel sluttede for en uge siden og jeg er allerede stresset over at være arbejdsløs 

Håber at du også snart har heldet med dig og finder et godt job!

Tak

Jeg tror, vi bliver nødt at trøste os med, at der er så forfærdelig mange om budet i øjeblikket, så det er ikke os, der er noget galt med, der er bare nogle, der er bedre, eller som kender de rigtige mennesker, eller som ligger først i bunken af ansøgere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

Riksen

Mettemus skriver:

Hej Rikke,

Jeg har sådan tænkt på om du havde fået job. Det kan jeg så se at du ikek har - øv med øv på! Hvad søger du? Undervisning eller? Er der overhovedet noget at søge? Er jo en lille smule nysgerrig efter at se hvad "min" uddannelse rent faktisk kan bruges til.

Håber der snart er bid! Knus!

Hejsa

Nej, desværre ingen job...

Jeg søger primært undervisning, men også i høj grad akademiske stillinger, og faktisk også en masse forskelligt såsom telefoninterviewer, pædagogmedhjælper, studievejleder osv. Jeg vil bare gerne have noget at lave, men det er vi jo mange, der gerne vil...

Jeg elsker virkelig mine fag, men tænker af og til, at det havde været lettere, hvis jeg havde læst jura eller økonomi, for jeg synes der er mange, der efterspørger cand.jur. eller cand.merc. osv. Der er ikke så stor rift om humanister, og det er skisme ærgerligt...

Knus

Anmeld

30. december 2011

Sofia

Riksen skriver:

Hejsa

Nej, desværre ingen job...

Jeg søger primært undervisning, men også i høj grad akademiske stillinger, og faktisk også en masse forskelligt såsom telefoninterviewer, pædagogmedhjælper, studievejleder osv. Jeg vil bare gerne have noget at lave, men det er vi jo mange, der gerne vil...

Jeg elsker virkelig mine fag, men tænker af og til, at det havde været lettere, hvis jeg havde læst jura eller økonomi, for jeg synes der er mange, der efterspørger cand.jur. eller cand.merc. osv. Der er ikke så stor rift om humanister, og det er skisme ærgerligt...

Knus

Desværre hjælper det heller ikke så meget at have læst jura HÅBER, der snart dukker jobs op til os alle, det kunne være fantastisk Har du måske været så heldig at have fået job siden vi sidst hørte nyt fra dig? KH

Anmeld

1. januar 2012

Riksen

Sofia skriver:

Desværre hjælper det heller ikke så meget at have læst jura HÅBER, der snart dukker jobs op til os alle, det kunne være fantastisk Har du måske været så heldig at have fået job siden vi sidst hørte nyt fra dig? KH

Hejsa

Det er vist generelt ikke så fordelagtigt at være nyuddannet i disse tider, men jeg krydser fingre for os alle.

Nej, intet job, har dog været tæt på to gange, men har begge gange fået besked om at de alligevel ikke manglede nogle lærervikarer, så jeg søger videre.

Knus

Anmeld

2. januar 2012

DK

Ihhh vi MÅ altså snart få et job!

2011=året hvor vi alle fik super lækre unger

2012= året hvor vi alle får super gode jobs

Anmeld

2. januar 2012

Riksen

DK skriver:

Ihhh vi MÅ altså snart få et job!

2011=året hvor vi alle fik super lækre unger

2012= året hvor vi alle får super gode jobs

Hørt!

Anmeld

2. januar 2012

piadas

Øv, altså - har endelig fået læste tråden igennem. Hvor er det tankevækkende, at der er så mange jobsøgende - bare herinde.

Og I virker jo som kloge og fornuftige mennesker, selvom jeg ikke har mødt jer alle personligt! Shit mand, hvad skal man gøre?

Jeg føler virkelig med jer...da jeg blev færdig som finansøkonomi i 2006, tror jeg, jeg sendte et sted mellem 30 og 50 ansøgninger afsted, inden der var bid - og på det tidspunkt var der jo endda ikke krise, som der er nu. På det tidspunkt var børnene 2 og 5 år og jeg havde ok godt karakterer med mig, så jeg ved ikke, hvad der gjorde det?!

Jeg ringede flere gange (efter jeg havde søgt stillingen, hvor jeg stadig er) og snakkede for min syge moster overfor personalechefen. Han roste mig bl.a. for mit CV, og den måde, det var stillet op på, og det var en af tingene, der gjorde, at jeg var blevet kaldt til samtale (jeg havde selv lånt det fra en veninde, som havde lånt det fra en anden), og det endte med, at jeg kom til samtale og fik jobbet.  Jeg orker ikke lede efter det nu, men jeg kan finde det en anden dag til de af jer, der har lyst? Hvis bare I lover at behandle mine oplysninger, der står deri fortroligt! Det kunne jo være, det hjalp på jobsøgningen! Så skal jeg bare have jeres e-mail-adresser - I kan sende dem i en pb til mig.

Det skal siges, jeg kun kan lave det som en PDF-fil, så jeg kan desværre ikke sende det, så I bare kan rette direkte i mit. Det er ret omstændigt, men hvis drømmejobbet venter derude, så er det jo det værd.

Anmeld

3. januar 2012

DK

piadas skriver:

Øv, altså - har endelig fået læste tråden igennem. Hvor er det tankevækkende, at der er så mange jobsøgende - bare herinde.

Og I virker jo som kloge og fornuftige mennesker, selvom jeg ikke har mødt jer alle personligt! Shit mand, hvad skal man gøre?

Jeg føler virkelig med jer...da jeg blev færdig som finansøkonomi i 2006, tror jeg, jeg sendte et sted mellem 30 og 50 ansøgninger afsted, inden der var bid - og på det tidspunkt var der jo endda ikke krise, som der er nu. På det tidspunkt var børnene 2 og 5 år og jeg havde ok godt karakterer med mig, så jeg ved ikke, hvad der gjorde det?!

Jeg ringede flere gange (efter jeg havde søgt stillingen, hvor jeg stadig er) og snakkede for min syge moster overfor personalechefen. Han roste mig bl.a. for mit CV, og den måde, det var stillet op på, og det var en af tingene, der gjorde, at jeg var blevet kaldt til samtale (jeg havde selv lånt det fra en veninde, som havde lånt det fra en anden), og det endte med, at jeg kom til samtale og fik jobbet.  Jeg orker ikke lede efter det nu, men jeg kan finde det en anden dag til de af jer, der har lyst? Hvis bare I lover at behandle mine oplysninger, der står deri fortroligt! Det kunne jo være, det hjalp på jobsøgningen! Så skal jeg bare have jeres e-mail-adresser - I kan sende dem i en pb til mig.

Det skal siges, jeg kun kan lave det som en PDF-fil, så jeg kan desværre ikke sende det, så I bare kan rette direkte i mit. Det er ret omstændigt, men hvis drømmejobbet venter derude, så er det jo det værd.

Næææ jeg vil da gerne se en kopi!! Du får lige min mail over pb.

Hvor er det sødt af dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.