Øv! Hader at være jobsøgende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2011

Mettemus

Riksen skriver:

Her får du lige et kram! Det lød ellers som om du havde lavet en rigtig god ansøgning, og det er bare så opslidende at bruge så meget energi på en ansøgning, som så forsvinder i mængden. Øv, bøv!

Jeg føler med dig - jeg er i samme båd. Jeg er også jobsøgende og får det ene afslag efter det andet. Det seneste afslag var på en stilling som også passede perfekt til mig, men firmaet har så fået 297 ansøgninger!! Hvad fanden gør man?
Jeg synes, det er utroligt frustrerende at få afslag på afslag på afslag. Og jeg forsøger ellers at skrive den helt rigtige ansøgning (hvem gør ikke det?), der er seriøs, men ikke for alvorlig, formel, men ikke for kedelig, sjov, men ikke for kæk, udførlig, men ikke for lang, to the point, men ikke for kort, osv.... Og intet hjælper!

Så altså, jeg føler med dig og sender dig en bunke held-og-lykke-med-jobsøgningen-støv

Der er vist ikke andet at gøre, end at blive ved indtil nogen bider på krogen!

Hej Rikke,

Jeg har sådan tænkt på om du havde fået job. Det kan jeg så se at du ikek har - øv med øv på! Hvad søger du? Undervisning eller? Er der overhovedet noget at søge? Er jo en lille smule nysgerrig efter at se hvad "min" uddannelse rent faktisk kan bruges til.

Håber der snart er bid! Knus!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg har også lige fået afslag, vi var 292 ansøgere. Jeg tror slet ikke de altid læser alle ansøgningerne. Jeg tror at de smider, de fleste af dem i skraldespanden uden at læse dem, og så udvælger nogle enkelte stykker ud som de så læser.  

Anmeld

23. november 2011

AnneBJ

Jeg kan da godt høre, at selvom jeg er træt af at gå i skole alene ved tanken, så skal jeg være glad for jeg ikke skal ude og søge job lige med det samme... 

'er for Jer alle!

Anmeld

24. november 2011

businesstigger

DK skriver:

Jobsøgning er noget lort.

Så er det sagt.

Knus

co. jobsøgende

tak!

Anmeld

24. november 2011

businesstigger

Marco2 skriver:

Øv med afslag. Men hvorfor ringer du ikke og spørger? Hvad de lagde vægt på, om de kan huske din ansøgning, hvad du kan gøre bedre, hvad du evt. mangler eller lignende for at vide hvad det er der gjorde at de valgte som de gjorde. Det kan da hjælpe dig i den fremtidige jobsøgning?

Det ville jeg gøre for at forbedre mine chancer til næste ansøgning.

Held og lykke med det fremover!

AG

Jeg har haft fat i dem men fik ikke noget brugbart fra dem - bare at de havde haft de 365 ansøgere og at rigtig mange havde været meget kvalificerede.

Anmeld

24. november 2011

businesstigger

Mettemus skriver:

Min kæreste er også jobsøgende, og har fået rigtig meget ud af at spørge efter respons på sine ansøgninger. Langt de fleste steder er de søde til at svare.

Held og lykke!!!

Ja har også haft fat i dem. Spurgte både til om det var fagligt eller om en anden passede bedre ind rent personligt, men i hr afd. kunne de ikke svare på noget specifikt om hvorfor andre var blevet valgt frem for mig. Bare at der havde været 365 ansøgere (og det pta at det var et barselsvikariat). Og mange havde været virkelig kvalificerede. Det siger jo lidt om hvor mange der er om budet at folk søger hvad som helst.

Men der er jo ikke andet for end at prøve igen og igen og igen indtil den er der.

Min mand er desværre så irriterende (og ekstremt heldige) at han sendte 1 ansøgning da han for et år siden ønskede at skifte job og så fik han det. Så ham skal jeg ikke sammenligne mig med ...

Anmeld

24. november 2011

businesstigger

merethe skriver:

Jeg har også lige fået afslag, vi var 292 ansøgere. Jeg tror slet ikke de altid læser alle ansøgningerne. Jeg tror at de smider, de fleste af dem i skraldespanden uden at læse dem, og så udvælger nogle enkelte stykker ud som de så læser.  

Jeg håber da at de læser de fleste - eller som min skimmer dem. Men jeg tror at når der kommer 200-400 ansøgninger så bliver man nød til at udvikle et hurtigt sorteringssystem - ligegyldigt om det er fair eller ej. 

Held og Lykke til dig også!

Anmeld

24. november 2011

businesstigger

AnneBJ skriver:

Jeg kan da godt høre, at selvom jeg er træt af at gå i skole alene ved tanken, så skal jeg være glad for jeg ikke skal ude og søge job lige med det samme... 

'er for Jer alle!

Jeg havde håbet at situationen var blevet bedre mens jeg var gravid og efterfølgende barsel men om noget er den blevet værre. Men hvor jeg før også blev frasorteret fordi de så på min alder og at jeg havde et barn på 2.5 og tænkte at så snart jeg blev ansat ville jeg komme og sige jeg var gravid med nr. 2, så har jeg i det mindste de børn vi skal have så nu bør det være til min fordel. Ikke at firmaerne siger alt det men det var meget tydligt at flere steder tænkte det.

Anmeld

24. november 2011

AnneBJ

businesstigger skriver:

Jeg havde håbet at situationen var blevet bedre mens jeg var gravid og efterfølgende barsel men om noget er den blevet værre. Men hvor jeg før også blev frasorteret fordi de så på min alder og at jeg havde et barn på 2.5 og tænkte at så snart jeg blev ansat ville jeg komme og sige jeg var gravid med nr. 2, så har jeg i det mindste de børn vi skal have så nu bør det være til min fordel. Ikke at firmaerne siger alt det men det var meget tydligt at flere steder tænkte det.

Ja, sådan har vi faktisk også tænkt herhjemme. Når jeg er færdiguddannet er jeg lige blevet 27, og har et barn på knapt 2,5.... Vi har hele tiden været enige om, at jeg skulle have et job og ret til barsel før vi skulle have nr. 2.

Nu hælder vi måske mere til, at planlægge nr. 2 til efter endt studie, barsel, og så jobsøgning. Men det er svært, for hverken babyer eller jobs er særligt nemme at planlægge!

Jeg krydser for du har et job inden årets udgang!! 

Anmeld

24. november 2011

DK

Jeg tror også at rigtig mange private firmaer slet ikke har tid til at læse over 300 ansøgninger. Og da slet ikke "bare" til et barselsvikariat.Det er bare et alt alt for stort arbejde der koster et firma alt for meget.

Derfor tror jeg at de har en bunke med alle ansøgningerne i og så stopper de med at læse flere ansøgninger når de har 5-10 (over-)kvalificerede ansøgere. 

Det er jo kun hos det off. at de er forpligtede til at læse alle jobansøgninger der kommer ind.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.