Øv! Hader at være jobsøgende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.034 visninger
27 svar
0 synes godt om
18. november 2011

businesstigger

Jeg havde søgt et barselsvikariat hvor man skulle lave layout på et blad. Hvis jeg selv skal sige det syntes jeg at jeg passede rigtig godt til jobbet, og som lidt ekstra lir havde jeg sat ansøgningen op som bladet med deres skrifttyper, og brugt farverne fra deres logo. Så tænkte at som min. ville jeg blive kaldt til samtale. Men har lige fået afslag i dag. Der var kommet 365 ansøgninger på trods af at det er en tidsbegrænset stilling og jeg er ikke blandt de 9 der bliver kaldt til samtale. Er virkelig skuffet. Hvis jeg har gjort alt det ekstra hvad pokker har de andre så disket op med siden at jeg ikke er blandt de 9.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Riksen

Her får du lige et kram! Det lød ellers som om du havde lavet en rigtig god ansøgning, og det er bare så opslidende at bruge så meget energi på en ansøgning, som så forsvinder i mængden. Øv, bøv!

Jeg føler med dig - jeg er i samme båd. Jeg er også jobsøgende og får det ene afslag efter det andet. Det seneste afslag var på en stilling som også passede perfekt til mig, men firmaet har så fået 297 ansøgninger!! Hvad fanden gør man?
Jeg synes, det er utroligt frustrerende at få afslag på afslag på afslag. Og jeg forsøger ellers at skrive den helt rigtige ansøgning (hvem gør ikke det?), der er seriøs, men ikke for alvorlig, formel, men ikke for kedelig, sjov, men ikke for kæk, udførlig, men ikke for lang, to the point, men ikke for kort, osv.... Og intet hjælper!

Så altså, jeg føler med dig og sender dig en bunke held-og-lykke-med-jobsøgningen-støv

Der er vist ikke andet at gøre, end at blive ved indtil nogen bider på krogen!

Anmeld

18. november 2011

Maria-s

19. november 2011

CA

Vi er vist også i samme båd Vi er egentlig ret mange jobsøgende herinde

Det lød ellers til at være en god ansøgning - jeg havde ansat dig 

og forsat god søgelyst! 

Anmeld

19. november 2011

businesstigger

Riksen skriver:

Her får du lige et kram! Det lød ellers som om du havde lavet en rigtig god ansøgning, og det er bare så opslidende at bruge så meget energi på en ansøgning, som så forsvinder i mængden. Øv, bøv!

Jeg føler med dig - jeg er i samme båd. Jeg er også jobsøgende og får det ene afslag efter det andet. Det seneste afslag var på en stilling som også passede perfekt til mig, men firmaet har så fået 297 ansøgninger!! Hvad fanden gør man?
Jeg synes, det er utroligt frustrerende at få afslag på afslag på afslag. Og jeg forsøger ellers at skrive den helt rigtige ansøgning (hvem gør ikke det?), der er seriøs, men ikke for alvorlig, formel, men ikke for kedelig, sjov, men ikke for kæk, udførlig, men ikke for lang, to the point, men ikke for kort, osv.... Og intet hjælper!

Så altså, jeg føler med dig og sender dig en bunke held-og-lykke-med-jobsøgningen-støv

Der er vist ikke andet at gøre, end at blive ved indtil nogen bider på krogen!

Tak!

Det er virkelig opslidende. Hvis man bare havde sendt en standard ansøgning eller hvis det var et job der bare lød ok så ville det ikke gøre nær så meget. Men jeg havde virkelig lagt meget tid og energi i ansøgningen, så troede virkelig at jeg sommin ville komme til samtale. Når jeg ikke gør det ved den ekstra indsats så er jeg virkelig på bar bund over hvad der kan gøre forskellen. Min barsel sluttede for en uge siden og jeg er allerede stresset over at være arbejdsløs 

Håber at du også snart har heldet med dig og finder et godt job!

Anmeld

19. november 2011

businesstigger

Maria-s skriver:

Tak! 

Anmeld

19. november 2011

businesstigger

Carina87 skriver:

Vi er vist også i samme båd Vi er egentlig ret mange jobsøgende herinde

Det lød ellers til at være en god ansøgning - jeg havde ansat dig 

og forsat god søgelyst! 

Tak! Og ja vi er vist en del der søger. Håber virkelig vi snart finder noget for det er stressende synes jeg med afslag på afslag.

Anmeld

23. november 2011

DK

Jobsøgning er noget lort.

Så er det sagt.

Knus

co. jobsøgende

Anmeld

23. november 2011

Marco2

Øv med afslag. Men hvorfor ringer du ikke og spørger? Hvad de lagde vægt på, om de kan huske din ansøgning, hvad du kan gøre bedre, hvad du evt. mangler eller lignende for at vide hvad det er der gjorde at de valgte som de gjorde. Det kan da hjælpe dig i den fremtidige jobsøgning?

Det ville jeg gøre for at forbedre mine chancer til næste ansøgning.

Held og lykke med det fremover!

AG

Anmeld

23. november 2011

Mettemus

Marco2 skriver:

Øv med afslag. Men hvorfor ringer du ikke og spørger? Hvad de lagde vægt på, om de kan huske din ansøgning, hvad du kan gøre bedre, hvad du evt. mangler eller lignende for at vide hvad det er der gjorde at de valgte som de gjorde. Det kan da hjælpe dig i den fremtidige jobsøgning?

Det ville jeg gøre for at forbedre mine chancer til næste ansøgning.

Held og lykke med det fremover!

AG

Min kæreste er også jobsøgende, og har fået rigtig meget ud af at spørge efter respons på sine ansøgninger. Langt de fleste steder er de søde til at svare.

Held og lykke!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.