At føde i usa ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2012

Goldberg86

M (: skriver:

Ville bare lige smide et link til One Born Every Minute US (:

tusind tak, har hoert om det, men ikke faaet det set endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

M (:

Goldberg86 skriver:

tusind tak, har hoert om det, men ikke faaet det set endnu

Jeg synes det er rigtig godt (: Det kan du roligt glæde dig til, hvis du, ligesom de fleste herinde, kan lide at se fødsler..

Anmeld

27. januar 2012

DK

Som en anden skriver: Gå ind på babybusinees.dk De har en blogger der bor i USA, og hun har skrevet en meget udførlig fødselsberetning om hendes oplevelser på godt og ondt (heldigvis mest godt) om at føde på et amerikansk hospital. Måske du kan få hendes mail af sidens ejer og skrive direkte til hende?

Jeg mener også at hendes baby blev "kørt væk" til spædbarns-pasning, men vist kun om natten? Derudover havde deres baby en gps sikkerhedsordning om benet, så hvis hun gik igennem udgangen til barselsgangen gik div. alarmer osv af. Derudover var der mange services på hospitalet som der ikke er hjemme. Ex havde hun hendes eget værelse, der var en proff. fotograf der kunne tage billeder af ungerne osv.

Anmeld

27. januar 2012

Goldberg86

DK skriver:

Som en anden skriver: Gå ind på babybusinees.dk De har en blogger der bor i USA, og hun har skrevet en meget udførlig fødselsberetning om hendes oplevelser på godt og ondt (heldigvis mest godt) om at føde på et amerikansk hospital. Måske du kan få hendes mail af sidens ejer og skrive direkte til hende?

Jeg mener også at hendes baby blev "kørt væk" til spædbarns-pasning, men vist kun om natten? Derudover havde deres baby en gps sikkerhedsordning om benet, så hvis hun gik igennem udgangen til barselsgangen gik div. alarmer osv af. Derudover var der mange services på hospitalet som der ikke er hjemme. Ex havde hun hendes eget værelse, der var en proff. fotograf der kunne tage billeder af ungerne osv.

Ja det vil jeg se at faa laest.

Mht at de fjerner ens barn, har jeg heldigvis forhoert mig om, og det er noget man helt selv bestemmer.. Nogle vil aabenbart have fred engang imellem, og saa kan man vaelge at koere dem vaek. Men ja det kommer nok helt an paa hvilket hospital man vaelger og hvor i USA man bor..

Anmeld

27. januar 2012

roenlund

Goldberg86 skriver:

Ja indtil videre skal vi være bosatte i USA ihvertfald det første år..
Men nej barnet får dobbelt statsborgerskab, så han bliver både dansk og amerikansk, hvilket er en stor fordel

Man kan kun have dobbelt statborgerskab i DK mens man er barn når dit barn bliver voksen skal h*n vælger DK til eller fra... men der er en lovændringen på tegnebættet så det når måske at blive ændet men lige nu kan man kun have et statsborgerskab...

Anmeld

27. januar 2012

sarahb

Goldberg86 skriver:

Nogle der har erfaringer eller oplevelser om at føde i USA som de vil dele ud af??
Det er nemlig min tur til april, og er godt nervøs for hvad jeg har i vente

Kender ikke noget til det, men er HELT vild misundelig

Anmeld

27. januar 2012

Maja_4000

Nu har jeg ikke læst tråden .. Men her er en der har prøvet det   http://www.babybusiness.dk/foedsel-i-usa-praecis-som-pa-film.html 

Mener også der var en førstegangsfødende som havde skrevet om det på den side , men kan ikke lige finde det 

Anmeld

27. januar 2012

Goldberg86

roenlund skriver:

Man kan kun have dobbelt statborgerskab i DK mens man er barn når dit barn bliver voksen skal h*n vælger DK til eller fra... men der er en lovændringen på tegnebættet så det når måske at blive ændet men lige nu kan man kun have et statsborgerskab...

Han faar dobbelt statsborgerskab herovre, fordi jeg er dansk mor indtil han er 21, saa mister han det danske statsborgerskab, medmindre der  indgives en ansøgning om bevarelse af dansk statsborgerskab, saa er det muligt stadig at beholde begge!!

Anmeld

28. januar 2012

2babygirls

Goldberg86 skriver:

Han faar dobbelt statsborgerskab herovre, fordi jeg er dansk mor indtil han er 21, saa mister han det danske statsborgerskab, medmindre der  indgives en ansøgning om bevarelse af dansk statsborgerskab, saa er det muligt stadig at beholde begge!!

Hmm.. min veninde er født i england, og da hun blev 18 skulle hun vælge mellem det danske og engelske... Hendes familie flyttede så retur til DK, så hun måtte jo vælge det danske til.

Anmeld

28. januar 2012

roenlund

Goldberg86 skriver:

hvis du kigger på statsborger.dk står det tydeligt at med DK statsborgerskab kan man kun have et som voksen. Jeg ved godt at man i andre lande kan have flere end et men ikke når det ene er dansk... men som sagt der er kig på at lave det om...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.