Yasmin eller Jasmin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Det er jo op til jer, hvad hun skal hedde, men de to navne udtales dog ikke på samme måde. Min datter hedder det med Y som udtales som et hårdt J (som i Jonas og Jacob), mens den anden måde jo udtales som ch'et i Charlotte. Jeg retter folk, hvis de siger Jasmin til min datter, da det ikke er hendes navn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

patella

TUSIND tak for alle jeres svar! I har bragt lys over det på en anden måde for mig

Er stadig i tvivl lidt, men vi er pæredanske. Min mand har dog polske rødder, dvs. vi har et meget udelandsk klingende efternavn. Så for at ingen skal være i tvivl om hun er dansk, var det måske en god idé at vælge Jasmin... 

Anmeld

17. november 2011

chael

patella skriver:

Hej

Skal det være Yasmin eller Jasmin? Hvad syns du?

Jasmin. Syntes ikke y'et klæder navnet i mine øjne

*Camilla

Anmeld

17. november 2011

MissTas

patella skriver:

Hej

I udlandet er Jasmin et drengenavn, så jeg ville helt klart stave det med Y synes jeg også ser bedst ud 

Anmeld

17. november 2011

SussieThyssen

patella skriver:

Hej

Helt sikkert med Y.
Hvis man skal have et så eksotisk navn, så skal det også staves eksotisk.
Iøvrigt synes jeg navnet er smukt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. november 2011

Levi&LilysMor

Jeg stemmer for y for det ser specielt ud

Anmeld

17. november 2011

HopinWishin

Jeg stemmer for J =)

Anmeld

17. november 2011

ledermus

Stemmer på Y

Anmeld

17. november 2011

patella

Hvor er det dog fantastisk at få så mange svar... Vil gerne høre flere, hvis nogen har lyst og samtidig med tanke på at vi er danske, men har et meget udenlandsk klingende efternavn..

Anmeld

17. november 2011

patella

PT skriver:

Det er jo op til jer, hvad hun skal hedde, men de to navne udtales dog ikke på samme måde. Min datter hedder det med Y som udtales som et hårdt J (som i Jonas og Jacob), mens den anden måde jo udtales som ch'et i Charlotte. Jeg retter folk, hvis de siger Jasmin til min datter, da det ikke er hendes navn.

Det syns jeg var en god oplysning. Jeg vidste ikke at det udtales forskelligt... Er det tit det blir udtalt forkert så?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.