Tulley skriver:
Min far har en dejlig kæreste og hun har 2 piger, hvoraf den ældste var gravid da vi lærte dem at kende, og den ældste gravid.
Nu her et par år senere er jeg selv gravid og skal snart føde. Har ikke set min yngste bonussøster (16 år) ret meget i løbet af min gravidtet da hun stort set er flyttet ud ´til sin kæreste, en af min kærestes kammerater.
Og så her sidste weekend var familien samlet først fredag til en "masse"fødselsdagsfest hvor vi fejrede min rigtige lillesøster og lillebror og bonusmor. Og da der kun på det tidspunkt kun var 1 uge til min termin og jeg ikke havde set ret meget til min familie i løbet af graviditeten fordi vi som regel samles til specielle begivenheder som fødselsdag og sådan og har bare være uheldig med aflysninger og jeg har været forhindret, så blev der naturligvis snakket meget baby rettet mod mig. Min yngste bonussøster sagde i en sjov tone at hver gang jeg snakkede baby skyldte jeg hende 200 kr. Opfattede det som i sjov. Var det med de 200 kr også.
Dagen efter var vi til julebanko på min fars arbejde, og jeg fik at vide fra min faster at min yngste bonussøster havde brokket sig over at jeg snakkede meget baby.
Min tanke er bare, hvad fanden havde hun regnet med (Undskyld sproget). Men helt ærligt. Det største mirakel i mit liv sker meget snart. Det er da klart at jeg snakker meget baby. Jeg prøver selv at skære lidt ned på at snakke om baby, fordi jeg gider heller ikke det hele skal handle om baby hele tiden. Men når folk spørger så svarer man sgu da. Er så skuffet og ked af at hun ikke kan dele min glæde. I det mindste mens hun er sammen med mig. Vise sig som den søster overfor mig som jeg er overfor hende.
Arg skulle lige af med det.

Lad dog være med at tage det så ilde op

Pige ner 16 år. Og derfor er det ikke lige noget der måske interessere hende helt vildt. Og kan derfor hurtigt få nok.
Der foregår jo en masse andre ting i hendes hoved, end baby, hvilket jo er naturligt nok

Havde hun være ældre, var hun langt mere moden og kunne bedre tale om det. Men det kan hun ikke, når hun ikke er ældre og det ikke er noget der er aktuelt for hendes liv.
Så lad hende være, og ignorer det

Derfor er det dejligt at der findes steder som her, hvor man kan komme ud med alt sin graviditets snak, uden nogen vender øjne af en, eller skifter emne, for de på en måde viser, der er ligeglade

Min mand er forskånet for meget snak, fordi jeg har brugt jer herinde

Og så kan jeg se der ikke er længe igen, det bliver spændene at se hvornår han kommer

*CAmilla, mor til 3 krudtugler