Er SÅ skuffet over min bonussøster.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2011

Talbutikken

Tulley skriver:

Det er måske rigtig nok. Min "egen" søster og lillebror er glade på mine vegne. Det er hun sikkert også. Men de.. Årh. Ville bare så gerne have at hun viste det. Kan slet ikke mindes at hun var sådan da hendes egen søster var gravid.

Jeg tror også at der er en forskel på det føles mæssige bånd mellem bio og bonus..

Det har jeg i hvertfal lagt mærke til her.. Min søn feks. var meget mere interesseret i min graviditet, end min bonus datter.. Og meget mere interesseret i min end da hans bonusmor ventede hans lillebror..

Og jeg kan så udemærket forstå dig.. For jeg have også sådan en øv følse omkring min bonusdatters mangle interesse omkring hendes lillesøster i maven.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2011

Tulley

Rockertand skriver:

Forstå mig nu ret - men din graviditet fylder ikke ret meget i hendes verden, og det er helt naturligt. Du vil formentligt også opleve det med veninder på din egen alder, som ret hurtigt falder fra, når du bliver bundet med en baby, det bliver først interessant, når de selv når den alder, hvor de begynder at overveje det. Det er desværre den "bivirkning", der er ved at blive mor i en alder, hvor venner og veninder prioriterer at få uddannelse, faste jobs, hus og bil og en hel masse andre ting i stedet.

Held og lykke med guldklumpen.

Nej gør den nok ikke. Men ville bare være dejligt at hvis hun selv havde sagt det til mig.

Og er sikker på når lillemanden kommer ud så er det nok også sjovere for hende.

Ja. Der er desværre røget nogle venner og veninder i svinget. Mest fordi jeg så de fleste til fester og dem holdte jeg mig fra da der jo ikke er meget ved at sidde ved en fest hvor folk drikker sig fulde. Man føler sig lidt udenfor. Men der er heldigvis et par stykker der stadig er der.

Anmeld

16. november 2011

Tulley

Talbutikken skriver:

Jeg tror også at der er en forskel på det føles mæssige bånd mellem bio og bonus..

Det har jeg i hvertfal lagt mærke til her.. Min søn feks. var meget mere interesseret i min graviditet, end min bonus datter.. Og meget mere interesseret i min end da hans bonusmor ventede hans lillebror..

Og jeg kan så udemærket forstå dig.. For jeg have også sådan en øv følse omkring min bonusdatters mangle interesse omkring hendes lillesøster i maven.

Er der helt sikkert. Er slet ikke så tæt med mine bonussøstre som med mine bio søskende.

Anmeld

16. november 2011

chael

Tulley skriver:

Min far har en dejlig kæreste og hun har 2 piger, hvoraf den ældste var gravid da vi lærte dem at kende, og den ældste gravid.

Nu her et par år senere er jeg selv gravid og skal snart føde. Har ikke set min yngste bonussøster (16 år) ret meget i løbet af min gravidtet da hun stort set er flyttet ud ´til sin kæreste, en af min kærestes kammerater.

Og så her sidste weekend var familien samlet først fredag til en "masse"fødselsdagsfest hvor vi fejrede min rigtige lillesøster og lillebror og bonusmor. Og da der kun på det tidspunkt kun var 1 uge til min termin og jeg ikke havde set ret meget til min familie i løbet af graviditeten fordi vi som regel samles til specielle begivenheder som fødselsdag og sådan og har bare være uheldig med aflysninger og jeg har været forhindret, så blev der naturligvis snakket meget baby rettet mod mig. Min yngste bonussøster sagde i en sjov tone at hver gang jeg snakkede baby skyldte jeg hende 200 kr. Opfattede det som i sjov. Var det med de 200 kr også.

Dagen efter var vi til julebanko på min fars arbejde, og jeg fik at vide fra min faster at min yngste bonussøster havde brokket sig over at jeg snakkede meget baby.

Min tanke er bare, hvad fanden havde hun regnet med (Undskyld sproget). Men helt ærligt. Det største mirakel i mit liv sker meget snart. Det er da klart at jeg snakker meget baby. Jeg prøver selv at skære lidt ned på at snakke om baby, fordi jeg gider heller ikke det hele skal handle om baby hele tiden. Men når folk spørger så svarer man sgu da. Er så skuffet og ked af at hun ikke kan dele min glæde. I det mindste mens hun er sammen med mig. Vise sig som den søster overfor mig som jeg er overfor hende.

Arg skulle lige af med det.

Lad dog være med at tage det så ilde op Pige ner 16 år. Og derfor er det ikke lige noget der måske interessere hende helt vildt. Og kan derfor hurtigt få nok.

Der foregår jo en masse andre ting i hendes hoved, end baby, hvilket jo er naturligt nok

Havde hun være ældre, var hun langt mere moden og kunne bedre tale om det. Men det kan hun ikke, når hun ikke er ældre og det ikke er noget der er aktuelt for hendes liv.

Så lad hende være, og ignorer det

Derfor er det dejligt at der findes steder som her, hvor man kan komme ud med alt sin graviditets snak, uden nogen vender øjne af en, eller skifter emne, for de på en måde viser, der er ligeglade

Min mand er forskånet for meget snak, fordi jeg har brugt jer herinde

Og så kan jeg se der ikke er længe igen, det bliver spændene at se hvornår han kommer

*CAmilla, mor til 3 krudtugler

Anmeld

16. november 2011

Talbutikken

Tulley skriver:

Er der helt sikkert. Er slet ikke så tæt med mine bonussøstre som med mine bio søskende.

Lige et side spring...  

Kan se at du har samme termins dato som jeg have med min søn for 9 år siden..

Anmeld

16. november 2011

Tulley

chael skriver:

Lad dog være med at tage det så ilde op Pige ner 16 år. Og derfor er det ikke lige noget der måske interessere hende helt vildt. Og kan derfor hurtigt få nok.

Der foregår jo en masse andre ting i hendes hoved, end baby, hvilket jo er naturligt nok

Havde hun være ældre, var hun langt mere moden og kunne bedre tale om det. Men det kan hun ikke, når hun ikke er ældre og det ikke er noget der er aktuelt for hendes liv.

Så lad hende være, og ignorer det

Derfor er det dejligt at der findes steder som her, hvor man kan komme ud med alt sin graviditets snak, uden nogen vender øjne af en, eller skifter emne, for de på en måde viser, der er ligeglade

Min mand er forskånet for meget snak, fordi jeg har brugt jer herinde

Og så kan jeg se der ikke er længe igen, det bliver spændene at se hvornår han kommer

*CAmilla, mor til 3 krudtugler

Ja. Har heller ikke tænkt mig at gøre mere ud af det end det her. Altså snakke med jer Og nej der er nemlig ikke længe igen. Skal lige siges at det kan godt være hendes alder kun er 16 men hun virker til tider ældre. Hendes kæreste er på alder med min forlovede så der er 9 år igennem. Men hans måde at være på er nogle gange som en 16 årigs.

Ja. Skal sættes igang her på fredag. Glæder mig til at få ham i armene. 

Anmeld

16. november 2011

Tulley

Talbutikken skriver:

Lige et side spring...  

Kan se at du har samme termins dato som jeg have med min søn for 9 år siden..

Helt i orden. Ej hvor sjovt.

Anmeld

16. november 2011

chael

Tulley skriver:

Ja. Har heller ikke tænkt mig at gøre mere ud af det end det her. Altså snakke med jer Og nej der er nemlig ikke længe igen. Skal lige siges at det kan godt være hendes alder kun er 16 men hun virker til tider ældre. Hendes kæreste er på alder med min forlovede så der er 9 år igennem. Men hans måde at være på er nogle gange som en 16 årigs.

Ja. Skal sættes igang her på fredag. Glæder mig til at få ham i armene. 

SÅ må du have pøj pøj med fødselen

*CAmilla

Anmeld

16. november 2011

Tulley

chael skriver:

SÅ må du have pøj pøj med fødselen

*CAmilla

Tak skal du have.

Anmeld

16. november 2011

DK

Nej gør den nok ikke. Men ville bare være dejligt at hvis hun selv havde sagt det til mig.

Og er sikker på når lillemanden kommer ud så er det nok også sjovere for hende.

Ja. Der er desværre røget nogle venner og veninder i svinget. Mest fordi jeg så de fleste til fester og dem holdte jeg mig fra da der jo ikke er meget ved at sidde ved en fest hvor folk drikker sig fulde. Man føler sig lidt udenfor. Men der er heldigvis et par stykker der stadig er der.

Man føler sig da VILDT udenfor!

Jeg havde en meget sød gravid i røret for et års tid siden der sagde: hvaaad, har jeg fået pest eller hvad? Jeg bliver aldrig inviteret til noget af gutterne mere (hun er kærester med min gode kammerat). Og sådan er det bare. Især hvis man er ung og ens vennekreds hovedsagligt består af folk der ikke har børn/venter børn og som går i byen ofte. Nar man er gravid så kan man ikke komme med tænker de, og så bliver man ikke inviteret. 

Det er DØDhårdt og træls og surt. Men det gode er at det kommer tilbage. Når du har fået din baby og den bliver dit et og alt så er det dem der måske kommer til at føle sig lidt udenfor, fordi du ikke længere er til rådighed på samme måde længere.

Men til sidst "nulstiller" det hele sig igen, og alle finder et nyt leje hvorfra nye bekendtskaber opstår og gamle bliver fundet på ny.

Men det er sørme en hård og lang periode. Ikke mindst fordi man ovenikøbet er fucked op af hormoner og bare overfortolker alt (eller det var jeg i alt fald da jeg var gravid og nybagt mor).

Så jeg kan godt forstå at du synes det er træls!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.