Er SÅ skuffet over min bonussøster.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.179 visninger
23 svar
0 synes godt om
16. november 2011

Tulley

Min far har en dejlig kæreste og hun har 2 piger, hvoraf den ældste var gravid da vi lærte dem at kende, og den ældste gravid.

Nu her et par år senere er jeg selv gravid og skal snart føde. Har ikke set min yngste bonussøster (16 år) ret meget i løbet af min gravidtet da hun stort set er flyttet ud ´til sin kæreste, en af min kærestes kammerater.

Og så her sidste weekend var familien samlet først fredag til en "masse"fødselsdagsfest hvor vi fejrede min rigtige lillesøster og lillebror og bonusmor. Og da der kun på det tidspunkt kun var 1 uge til min termin og jeg ikke havde set ret meget til min familie i løbet af graviditeten fordi vi som regel samles til specielle begivenheder som fødselsdag og sådan og har bare være uheldig med aflysninger og jeg har været forhindret, så blev der naturligvis snakket meget baby rettet mod mig. Min yngste bonussøster sagde i en sjov tone at hver gang jeg snakkede baby skyldte jeg hende 200 kr. Opfattede det som i sjov. Var det med de 200 kr også.

Dagen efter var vi til julebanko på min fars arbejde, og jeg fik at vide fra min faster at min yngste bonussøster havde brokket sig over at jeg snakkede meget baby.

Min tanke er bare, hvad fanden havde hun regnet med (Undskyld sproget). Men helt ærligt. Det største mirakel i mit liv sker meget snart. Det er da klart at jeg snakker meget baby. Jeg prøver selv at skære lidt ned på at snakke om baby, fordi jeg gider heller ikke det hele skal handle om baby hele tiden. Men når folk spørger så svarer man sgu da. Er så skuffet og ked af at hun ikke kan dele min glæde. I det mindste mens hun er sammen med mig. Vise sig som den søster overfor mig som jeg er overfor hende.

Arg skulle lige af med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2011

millemai

Hop op og fald ned på det. 

Der er altid folk, der bliver irriteret over at man (og omgivelserne) taler meget baby når man er gravid.

Det er hendes problem - lad være med at gøre det til dit 

Anmeld

16. november 2011

Talbutikken

Tror ikke hun gør det i en ond mening.. Men prøv at tænk tilbage, hvordan du selv have haft det hvis samtale emnet have været graviditet og baby, da du selv var 16 år..

Anmeld

16. november 2011

Tulley

millemai skriver:

Hop op og fald ned på det. 

Der er altid folk, der bliver irriteret over at man (og omgivelserne) taler meget baby når man er gravid.

Det er hendes problem - lad være med at gøre det til dit 

Siger jeg også til mig selv hele tiden. Ser hende som sagt ikke så tit fordi hun er ude ved sin kæreste hele tiden.

Men blev bare så skuffet over at hun ikke kunne dele min glæde, i det mindste mens vi var sammen.

Men ja. Ser hende heldigvis ikke så tit så det er nemt at skyde til side.

Anmeld

16. november 2011

Tulley

Talbutikken skriver:

Tror ikke hun gør det i en ond mening.. Men prøv at tænk tilbage, hvordan du selv have haft det hvis samtale emnet have været graviditet og baby, da du selv var 16 år..

Ja. Kan jeg godt forstå. Ville bar ønske hun kunne dele eller i hvert fald lade som om hun er glad på mine vegne når vi ikke ser hinanden så tit.

Anmeld

16. november 2011

Talbutikken

Tulley skriver:

Ja. Kan jeg godt forstå. Ville bar ønske hun kunne dele eller i hvert fald lade som om hun er glad på mine vegne når vi ikke ser hinanden så tit.

Det forstår jeg godt.. Men tror ikke rigtigt man kan sætte sig ind i det før man selv har været gravid..

Kender det selv fra min søster som ingen børn har...

Anmeld

16. november 2011

Rockertand

Tulley skriver:

Siger jeg også til mig selv hele tiden. Ser hende som sagt ikke så tit fordi hun er ude ved sin kæreste hele tiden.

Men blev bare så skuffet over at hun ikke kunne dele min glæde, i det mindste mens vi var sammen.

Men ja. Ser hende heldigvis ikke så tit så det er nemt at skyde til side.

Forstå mig nu ret - men din graviditet fylder ikke ret meget i hendes verden, og det er helt naturligt. Du vil formentligt også opleve det med veninder på din egen alder, som ret hurtigt falder fra, når du bliver bundet med en baby, det bliver først interessant, når de selv når den alder, hvor de begynder at overveje det. Det er desværre den "bivirkning", der er ved at blive mor i en alder, hvor venner og veninder prioriterer at få uddannelse, faste jobs, hus og bil og en hel masse andre ting i stedet.

Held og lykke med guldklumpen.

Anmeld

16. november 2011

DK

Måske din bonuslillesøster har lavet tråd her lige nu på Arto (?? Jeg ved ikke lige hvor man er på nettet som 16 årig) Det kan være hendes tråd hedder:

"Jeg er SÅ skuffet over min bonusstoresøster

I går var vi til fødselsdag der handlede om min søster, bror og mor. Og det eneste hun kunne snakke om var hendes graviditet og baby. Hun blev bare ved og ved og tog hele fokus væk fra fødselsdagen. Altså det er da fint nok at vi lige får at vide hvordan det går, men det var jo ikke hendes babyshower men en fødselsdag. HVORFOR bliver gravide altid sindsyge og kun taler om babyer og gravide? "

HUSK at babyer og graviditet hovedsagligt kun er spændende for andre gravide/nybagte mødre. Alle andre kan altså hurtigt blive RET trætte af det. Og når man er 16 år og babyer er det sidste man tænker på, så kan babysnak altså hurtigt blive en meget langsommelig og trættende affærre. Jeg kan sagtens forstå at det er alt der fylder i dit hoved lige nu. Hvis jeg havde været med så havde jeg sat mig lige ved siden af dig og ville have elsket at høre om alt det hele og trykke på maven og snakke graviditet, fødsel og baby. Men for andre der ikke er i gravid/babyverdenen er det bare SÅ uinteressant! Mange gode venindeforhold er røget på den konto, fordi at parterne pludselig ikke kan kende hinanden mere.

Jeg synes ikke det lyder som om du gik over stregen med babysnakken. Men det jeg prøver at sige er at du ikke kan/skal være skuffet over din bonussøster. Altså hun er 16 år!!! At hun overhovedet gad at høre på det i 10 min. overrasker mig. Når din baby kommer skal hun med garanti nok synes den er dejlig osv. men håb ikke at det er ved hendes skulder at du kommer til at læsse af mht kolik, bleer, sutter osv.

Det er derfor du har os her på baby.dk og snart får en mødregruppe. Det er fordi at vi og mødregruppen ALDRIG ALDRIG ALDRIG bliver trætte af at høre på dig. Vi vil gerne have mere! Så kan din familie, mand, veninder osv få lidt fred.

Knus og kram

Anmeld

16. november 2011

Tulley

Talbutikken skriver:

Det forstår jeg godt.. Men tror ikke rigtigt man kan sætte sig ind i det før man selv har været gravid..

Kender det selv fra min søster som ingen børn har...

Det er måske rigtig nok. Min "egen" søster og lillebror er glade på mine vegne. Det er hun sikkert også. Men de.. Årh. Ville bare så gerne have at hun viste det. Kan slet ikke mindes at hun var sådan da hendes egen søster var gravid.

Anmeld

16. november 2011

Tulley

DK skriver:

Måske din bonuslillesøster har lavet tråd her lige nu på Arto (?? Jeg ved ikke lige hvor man er på nettet som 16 årig) Det kan være hendes tråd hedder:

"Jeg er SÅ skuffet over min bonusstoresøster

I går var vi til fødselsdag der handlede om min søster, bror og mor. Og det eneste hun kunne snakke om var hendes graviditet og baby. Hun blev bare ved og ved og tog hele fokus væk fra fødselsdagen. Altså det er da fint nok at vi lige får at vide hvordan det går, men det var jo ikke hendes babyshower men en fødselsdag. HVORFOR bliver gravide altid sindsyge og kun taler om babyer og gravide? "

HUSK at babyer og graviditet hovedsagligt kun er spændende for andre gravide/nybagte mødre. Alle andre kan altså hurtigt blive RET trætte af det. Og når man er 16 år og babyer er det sidste man tænker på, så kan babysnak altså hurtigt blive en meget langsommelig og trættende affærre. Jeg kan sagtens forstå at det er alt der fylder i dit hoved lige nu. Hvis jeg havde været med så havde jeg sat mig lige ved siden af dig og ville have elsket at høre om alt det hele og trykke på maven og snakke graviditet, fødsel og baby. Men for andre der ikke er i gravid/babyverdenen er det bare SÅ uinteressant! Mange gode venindeforhold er røget på den konto, fordi at parterne pludselig ikke kan kende hinanden mere.

Jeg synes ikke det lyder som om du gik over stregen med babysnakken. Men det jeg prøver at sige er at du ikke kan/skal være skuffet over din bonussøster. Altså hun er 16 år!!! At hun overhovedet gad at høre på det i 10 min. overrasker mig. Når din baby kommer skal hun med garanti nok synes den er dejlig osv. men håb ikke at det er ved hendes skulder at du kommer til at læsse af mht kolik, bleer, sutter osv.

Det er derfor du har os her på baby.dk og snart får en mødregruppe. Det er fordi at vi og mødregruppen ALDRIG ALDRIG ALDRIG bliver trætte af at høre på dig. Vi vil gerne have mere! Så kan din familie, mand, veninder osv få lidt fred.

Knus og kram

Lyder lidt som det samme. Men tror ikke hun har en artokonto.

Kan også godt følge hende i at det kan være træls at høre på for meget babysnak. Men som sagt. Jeg har stort set ikke set hende i løbet af min graviditet. Og hun plejer at være god til at komme til en når der er noget der irriterer hende. Siger heller ikke at hun skal lytte til mig. Regner ikke med at læsse noget af på hende hvad angår babysnak.

Men årh ha. Bliver bare ked af det når man hører fra en anden en at hun ikke gider høre på mig.

Og det ironiske er faktisk at hun selv stilte nogle babyrelaterede spørgsmål i løbet af de to dage. Det var højst to eller tre. Men det er lidt komisk sys jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.