Han vil ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2009

SaNiNa

Nena skriver:

Sådan var det også her. Jeg har gået og snakket om børn i noget tid, men min kæreste meldte klart ud at han synes vi skulle vente lidt. Først startede det med at jeg hoppede af pillerne, hvilket var en fælles beslutning da vi godt var klar over at vi ville have børn indenfor de næste par år, også kunne vi ligeså godt beskytte os anderledes, og give min krop chancen for at komme af med "hormonafhængigheden". Også pludselig en dag kom han og sagde at han ikke syntes vi skulle beskytte os mere. Og selvom det lyder underligt, så var det et af de bedste tidspunkter i vores forhold, for vi var begge klar til at tage skridtet videre, og jeg var 100% sikker på at jeg ikke havde presset ham ud i noget, men at det var hans beslutning. Vi har desværre ikke været heldige endnu, men arbejder på sagen.

Ja vi blev osse enige om at jeg skulle stoppe på p-pillerne selvom han ikke var klar... men der gik så heller ikke mange dage fra jeg hvade sagt at jeg var klar til han selv kom og sag nu...

Tror bare lige han skulle have vendt den med sig selv... at vi så mistede 2 gang og han bare tog det så super flot gør mig helt vildt stolt af ham....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Tak til alle - og jeg mener alle, selvom ikke var så god til at give udtryk for det i går , for jeres svar og gode råd.
Jeg beklager endnu en gang mit udbrud i går, jeg er bare mega frustreret! det skulle naturligvis ikke gå ud over Jer dejlige og hjælpsomme mennesker!
Jeg lægger baby på is (lød lidt underligt), og ser hvad der sker.

Nena> måske er det slet ikke en dum idé at tale med ham om det med pillerne...vi bruger alligevel kondom fordi jeg er så bange for at blive gravid på pillerne igen (er sket for mig 2 gange selvom jeg altid tager dem som jeg skal). Nogen har fortalt mig at kroppens egne hormoner kan drille med dem man får i pillerne,så de derfor ikke virker som de skal, men om det passer aner jeg ikke!

Men tak til Jer alle.. skal nok informere Jer hvis der sker noget nyt..
Og held og lykke med alles baby projekter!

Store kram fra en, lidt mindre, desperat mig!

Anmeld

17. februar 2009

Lullaby

Enten skal du opgive tanken pt og så håbe på at han bliver klar hen ad vejen eller også skal du gå fra ham. For mig at se er der kun de 2 valg. Det der med at snyde har jeg aldrig set fidusen i. Men det at han ikke vil snakke om den abort du havde syntes jeg godt nok er noget skidt. For i din verden er det jo noget meget stort og derfor har du brug for at få det ud af verden.
Dengang jeg fandt sammen med min mand meldte jeg klart ud at jeg ville have børn, min 3 og sådan var det. Jeg havde det bare sådan, at jeg elsker børn og det at være mor fylder meget i min hverdag. Hvis han ikke havde villet have børn havde det været farvel. Meget kynisk måske...

Anmeld

17. februar 2009

Miss BananaHammock

Caroline86 skriver:

Tak til alle - og jeg mener alle, selvom ikke var så god til at give udtryk for det i går , for jeres svar og gode råd.
Jeg beklager endnu en gang mit udbrud i går, jeg er bare mega frustreret! det skulle naturligvis ikke gå ud over Jer dejlige og hjælpsomme mennesker!
Jeg lægger baby på is (lød lidt underligt), og ser hvad der sker.

Nena> måske er det slet ikke en dum idé at tale med ham om det med pillerne...vi bruger alligevel kondom fordi jeg er så bange for at blive gravid på pillerne igen (er sket for mig 2 gange selvom jeg altid tager dem som jeg skal). Nogen har fortalt mig at kroppens egne hormoner kan drille med dem man får i pillerne,så de derfor ikke virker som de skal, men om det passer aner jeg ikke!

Men tak til Jer alle.. skal nok informere Jer hvis der sker noget nyt..
Og held og lykke med alles baby projekter!

Store kram fra en, lidt mindre, desperat mig!

Plus det er så meget mindre besværgeligt. Jeg har altid været dårlig til at huske at få dem med når jeg har været på ferie, eller skulle overnatte et sted.
Det med hormonerne kan sagtens være rigtigt. Alle kroppe er forskellige, og burde også reagerer forskelligt.

Held og lykke med det. Han skal nok sige til når han er klar. Ellers kan du i smug udsætte ham for en masse baby oplevelser (kusiners, veninders mm.) Kunne jo være han blev lidt skruk så.

Kram

Anmeld

17. februar 2009

charlottekri

Nena skriver:

Plus det er så meget mindre besværgeligt. Jeg har altid været dårlig til at huske at få dem med når jeg har været på ferie, eller skulle overnatte et sted.
Det med hormonerne kan sagtens være rigtigt. Alle kroppe er forskellige, og burde også reagerer forskelligt.

Held og lykke med det. Han skal nok sige til når han er klar. Ellers kan du i smug udsætte ham for en masse baby oplevelser (kusiners, veninders mm.) Kunne jo være han blev lidt skruk så.

Kram

Ja jeg tænkte på det samme: spørg nogle i vennekredsen om deres barn / børn ikke lige skal overnatte hos jer eller noget, så han kan få smagt på det at have børn i huset...
Jeg vil så sige at jeg har stået i din kærestes situation (næsten). Min mand havde også i nogle år snakket om at han ville være far, men jeg var bare ikke klar endnu, og det accepterede han heldigvis, men lige fra den ene dag til den anden følte jeg bare at nu var jeg klar til at skulle lave en lille familie
Vi har nu en datter på lidt over et år, og jeg er 23 år, så det kan jo komme lige pludseligt.. du er bare nødt til at give ham lidt tid... det kan godt være svært, men det er det eneste rigtige (sammen med lidt indirekte overtalelse i form af overstående )
held og lykke med det hele!!

Anmeld

18. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Sikke det virker så snart man får lidt råd herinde fra!
har talt med manden om det med pillerne, og han synes det er en god idé at jeg stopper "så vi kan blive gravide fra den ene dag til den anden, når vi har lyst" - som han sagde!
Så fra nu af står den på kondomer,og så ser vi hvad der sker! Men tak, specielt Nena, for rådene.. tror faktisk der er baby på vej i løbet af det næste år! og det kan jeg godt li'!!

Smil og sne kram herfra!

Anmeld

18. februar 2009

Miss BananaHammock

Caroline86 skriver:

Sikke det virker så snart man får lidt råd herinde fra!
har talt med manden om det med pillerne, og han synes det er en god idé at jeg stopper "så vi kan blive gravide fra den ene dag til den anden, når vi har lyst" - som han sagde!
Så fra nu af står den på kondomer,og så ser vi hvad der sker! Men tak, specielt Nena, for rådene.. tror faktisk der er baby på vej i løbet af det næste år! og det kan jeg godt li'!!

Smil og sne kram herfra!

No problemo Glad for at jeg kunne hjælpe.

Glæder mig til at høre mere om et års tid, eller før

Anmeld

18. februar 2009

MUTT3

Nu er det her noget andet, for her var 2 børn i forvejen, så vi viste bække hvad børn er for en størrelse, og ikke mindst hvordan man undgår dem.

Jeg ville have et 3 barn (vil nu gerne 4 men der siger fornuften af flere grunde alligevel fra) manden var ikke til værgen at hugge eller stikke i, samtidig fik jeg ikke noget klart at forholde mig til, det måske en gang senere ikke lige nu ol.
Efter lidt over 1 år blev jeg træt af det og sagde at hvis vi ikke skulle have flere var det fra i dag af hans ansvar at sørge for at vi ikke fik flere, jeg vil fra i dag ikke røre p-preperater med en ildtang, kondomer hjælper til med den under agten, men jeg sørger ikke for at huske dem, lige som at jeg ikke sørger for at købe dem, og hvad han så ville måtte være op til ham.

Fjoldset mente så bestemt han kunne nøje med at trække sig, jeg sagde klart og tydeligt at det altså ikke er = ingen gravid kone, ja ja var han reaktion, og så ville jeg ikke gøre mere ved det..

1½, efter blev jeg så gravid med den 3.

Som skrevet vil jeg gerne have en mere, men min psyke kan ikke holde til det min krop kan ikke, og vi har absolut ikke plads til et 4. barn, så det bliver ved det 3. Og manden har lært noget *gg* han er blevet stiriliseret, på min opfordring, fordi 2. barn blev lavet på p-piller, jeg gjorde ham opmærksom på den muliged da jeg sagde at nu var det hans ansvar.

Jo du er ung og har maaasere af tid, og dog, for det har taget os næsten 10 år at få de 3 vi har (regnet fra da jeg blev gravid 1. gang) Så SÅ forbisteret meget tid har man altså heller ikke, ikke hvis man vil have mere end standarten på 2... du er 22 et år til graviditet = 23 så 1½-2 år til ny graviditet =25 der efter vil du sikkert gerne holde en lille pause, for det er stjerne hårdt at have børn, så det passer med at du kan nå 3 på en fornuftig måde inden du bliver 30.

Jeg selv fik den første få dage før jeg blev 23 og i næste måned runder jeg de 30, så nej du har ikke oseaner af tid, hvis du ønsker at nå at få dinbe børn før du aldersmæssigt går over i risiko gruppen for aborter og skader hos barnet.

Anmeld

26. februar 2009

PrincessQ

Min kæreste var heller ikke klar da jeg for 1½ år siden begyndte at snakke om børn, jeg accepterede det og skubbede tankerne fra mig. For knap 9 mdr. siden begyndte jeg at få problemer med mine p-piller, de gir mig større bryster, ja hvilket problem at få, men efter at være vokset 2 skåle i strørelsen på ½ år havde jeg fået nok. 70/75 F er rigeligt stort til mig og de er sku også tunge at slæbe rundt på!
Jeg fortalte min kæreste at jeg havde tænkt mig at stoppe med at tage mine p-piller og at jeg ikke havde nogle intentioner om at begynde på en ny slags da der er mange andre måder at beskytte sig på, men at det ville være hans ansvar at sørge for det, nu havde det jo været mit ansvar i mange år at huske mine p-piller.
Der gik ca 1 uge før han kom og sagde at han havde tænkt over det og om vi ikke bare skulle begynde på projekt baby i stedet for.
Vi har nu været i gang i 9 mdr. stadig uden held, men ok, har jo også kun været af mine p-piller i 9 mdr.
Jeg er selv 22 (23 lige om lidt i april) og min kæreste er 32.
Det er dejligt at han er gået med noget af vejen, og før du ved af det kommer han også resten af vejen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.