Hvad er jeres mening om nøgenthed mellem børn og voksne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2011

Jose og emils mor

metteswn skriver:

det var i hvert fald hvad jeg ville gøre. Jeg siger heller ikke man skal være nøgen når man får gæster, men at være nøgen til og fra badet når kun familien er til stede, det kan jeg ikke se problemet i og ja jeg mener din kæreste er familie eftersom i bor sammen.

Som regle sover min datter når han går i bad og går hjemmefra. Men jeg tror at det var iforgårs at da min kæreste og jeg var ude i bad og gøre os klar, gik hun ind og lagde sig i vores seng til hendes lillebror på 6 mdr. Så da min kæreste gik de 3 skridt fra badeværelset og ind i soveværelset, var hun der.

Tusind tak for rådet og for din måde at skrive det på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2011

Jose og emils mor

Camillakn skriver:

Syntes egentlig ikke det er forkert.

Men kan huske da jeg selv blev ældre gad jeg ikke se min far nøgen, det var ubehageligt for mig. Min mening er at du blir nødt til at acceptere at din datter har det dårligt med det, men syntes så os selv at du skal tage snakken med hende om det. Hun bliver helt sikkert flov når han kommer gående fordi hun kigger. Og det er jo ubehageligt for en lille pige på 8 at blive flov og føle ubehag hjemme ved jer.. 

Så på med håndklædet til stedfar. Det er helt sikkert noget andet mellem drenge børn og fædre. Jeg havde jo heller intet problem i at se min mor nøgen det er mere naturligt på en anden måde..  

Helt enig

Anmeld

16. november 2011

mn

Jose og emils mor skriver:

Som regle sover min datter når han går i bad og går hjemmefra. Men jeg tror at det var iforgårs at da min kæreste og jeg var ude i bad og gøre os klar, gik hun ind og lagde sig i vores seng til hendes lillebror på 6 mdr. Så da min kæreste gik de 3 skridt fra badeværelset og ind i soveværelset, var hun der.

Tusind tak for rådet og for din måde at skrive det på

Okay hvis det kun er sket en gang så undre det mig lidt det går hende på, men det finder du jo ud af når du snakker med hende

Det var så lidt, håber i finder en løsning.

Anmeld

16. november 2011

Mumto3

Ups! Sletter lige mit indlæg. Der var lige nogle ting jeg ikke havde læst rigtigt. Undskylder hvis trådstarter læste mit indlæg inden det blev slettet!

Anmeld

16. november 2011

millemai

Jeg synes også i den grad, der er nøgen forskrækkelse i samfundet. Men jeg synes der er forskel på hvilke situationer man er nøgen i og synes også det er vigtigt at de lidt større børn kan vælge til og fra.

Jeg forstår ikke at man ikke kan have en lille dreng (på 5 år eller mindre) med i svømmehallen uden at der er nogle (læs: voksne mennesker) der er stødt. Det er jo bare børn.

Tilgengæld forstår jeg måske godt, at din datter (der jo ikke er helt lille) ikke har lyst til at se din kæreste nøgen uden at have et valg. Hjemme hos mig, har man håndklæde på når man går fra bad ind til tøj/skab. Inde på værelset falder håndklædet så tøjet kan komme på- og hvis mit barn dukker op i det tidsrum hvor håndklædet er røget af, så river jeg ikke håndklædet op fra gulvet og dækker mig til

Kan i øvrigt huske da jeg var 7-8 år og sov hos en veninde, hvordan hendes far gik nøgen ind i sit eget soveværelse. Det var naturligt hjemme hos dem. Men jeg var virkeligt, virkeligt pinlig til mode og kan stadig blive helt ilde til mode når jeg tænker på den lille pige der sad der og følte sig malplaceret. 

Anmeld

16. november 2011

Happiness

millemai skriver:

Jeg synes også i den grad, der er nøgen forskrækkelse i samfundet. Men jeg synes der er forskel på hvilke situationer man er nøgen i og synes også det er vigtigt at de lidt større børn kan vælge til og fra.

Jeg forstår ikke at man ikke kan have en lille dreng (på 5 år eller mindre) med i svømmehallen uden at der er nogle (læs: voksne mennesker) der er stødt. Det er jo bare børn.

Tilgengæld forstår jeg måske godt, at din datter (der jo ikke er helt lille) ikke har lyst til at se din kæreste nøgen uden at have et valg. Hjemme hos mig, har man håndklæde på når man går fra bad ind til tøj/skab. Inde på værelset falder håndklædet så tøjet kan komme på- og hvis mit barn dukker op i det tidsrum hvor håndklædet er røget af, så river jeg ikke håndklædet op fra gulvet og dækker mig til

Kan i øvrigt huske da jeg var 7-8 år og sov hos en veninde, hvordan hendes far gik nøgen ind i sit eget soveværelse. Det var naturligt hjemme hos dem. Men jeg var virkeligt, virkeligt pinlig til mode og kan stadig blive helt ilde til mode når jeg tænker på den lille pige der sad der og følte sig malplaceret. 

Kom lige i tanke om en episode da jeg læste dit indlæg...

Tror jeg var 11 år, og var på overnatning hos en veninde. Deres far kom ind på et tidspunkt...

Splitter ravende nøgen gik han i kast med sangen: Jeg er så ked af... Den hænger nedad....!!! Mens han svingede med krabaten!!! Jeg var i chok! Og det var sidste gang jeg sov der!

Hvad tænkte manden på, DET synes jeg var grænseoverskridende!

Men ellers giver jeg dig ret. Nøgenhed er naturligt, men børn skal have lov til at sige fra!

Så til TS: Snak med din datter om det, som andre har skrevet. Og hvis det er et problem for hende, synes jeg i skal acceptere det

Anmeld

16. november 2011

Wimmie

Jose og emils mor skriver:

Det er faktisk vores hjem. Mine børn bor hos deres far, efter 3 laaaange retsager. Så de kommer faktisk på besøg hos os med kuffert og det hele. Sørgeligt men sandt!

Følelsesmæssigt er jeg gået fuldstændig ned efter 4 år med amtet og retten, så jeg er blevet nød til at distancerer mig lidt i forhold til børnene. Det lyder hårdt, og jeg forventer heller ikke at du forstår. Men jeg græd hver gang jeg skulle se dem, fordi så blev jeg mindet om hvilken mand de skulle tilbage til

Mvh Kristine

Det er jeg ked af at høre...men netop derfor er det da vigtigt at dine børn føler sig velkomne i dit hjem. Det er stadig dine børn; dit kød og blod og selvom dit hjem ikke er deres primære hjem, så er du stadig deres mor og det er vigtigt at de føler sig trygge og velkomne 

Håber I finder en løsning - som du siger, så er det jo kun 5-6 dage hver 14. dag hvor din kæreste lige skal smide et håndklæde om livet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.