Jeg synes også i den grad, der er nøgen forskrækkelse i samfundet. Men jeg synes der er forskel på hvilke situationer man er nøgen i og synes også det er vigtigt at de lidt større børn kan vælge til og fra.
Jeg forstår ikke at man ikke kan have en lille dreng (på 5 år eller mindre) med i svømmehallen uden at der er nogle (læs: voksne mennesker) der er stødt. Det er jo bare børn.
Tilgengæld forstår jeg måske godt, at din datter (der jo ikke er helt lille) ikke har lyst til at se din kæreste nøgen uden at have et valg. Hjemme hos mig, har man håndklæde på når man går fra bad ind til tøj/skab. Inde på værelset falder håndklædet så tøjet kan komme på- og hvis mit barn dukker op i det tidsrum hvor håndklædet er røget af, så river jeg ikke håndklædet op fra gulvet og dækker mig til
Kan i øvrigt huske da jeg var 7-8 år og sov hos en veninde, hvordan hendes far gik nøgen ind i sit eget soveværelse. Det var naturligt hjemme hos dem. Men jeg var virkeligt, virkeligt pinlig til mode og kan stadig blive helt ilde til mode når jeg tænker på den lille pige der sad der og følte sig malplaceret.
Anmeld