Hvad er jeres mening om nøgenthed mellem børn og voksne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.596 visninger
26 svar
0 synes godt om
15. november 2011

Jose og emils mor

Hej, 

Jeg er mor til 3. To børn med min ex, og 1 med min nuværende kæreste. Mine to "store" børn på 6 og 8 er hjemme hos deres far nu. Jeg har lige modtaget en sms fra min ex hvor der står at min datte ikke kan lide at se min kærest nøgen.

Hun har kendt ham i næsten 4 år, så hun var kun 4 da vi flyttede sammen. I starten dækkede min kæreste sig helt til overfor børnene, men det var mig som sagde at jeg syntes at det var naturligt at gå nøgen fra badet og ind i soveværelset efter et bad. Også selvom han ikke var deres far. 

Det skal lige sige at ingen af os drøner rundt splitter Hans Jørgen. Kun når vi skal i bad.

Jeg har sagt til min ex at jeg vil snakke med hende imorgen om det, men kan egentlig ikke finde ud af hvordan jeg skal forholde mig til det.

Hun er nok ved at være så stor at hun viser en form for blufærdighed, men samtidig er det mig og min kærestes hjem. De to store børn er der i 5-6 dage på 14 dage.

Hvad er Jeres mening?

Mvh kristine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

morNov2010

Jeg synes faktisk du bliver nødt til at høre på din datter. Hun er 8?, og som du selv siger, nået den alder, hvor blufærdighed bliver en del af dagligdagen. Hun er også godt klar over, at din kæreste ikke er hendes far, og det gør altså, uanset hvor længe I har været sammen, en forskel.

Min mand er heller ikke far til min ældste søn, ligesom jeg ikke er mor til hans to store børn.

Vores regler her i huset er meget klare. Der er ingen af os der går nøgne rundt (tager minimum et par underbukser på, og for mit vedkommende en top). Sådan har det alle dage været, og jeg synes det er at være lydhøre overfor vores børn.

Anmeld

15. november 2011

Henriette Aaby

Jeg er i tvivl om hvad jeg synes. Almindligvis synes jeg at nøgenhed er naturligt. Men vi ved jo også at en pige i den alder begynder at blive meget blufærdig.

Jeg tror faktisk, at jeg synes det er ok at respektere din datters grænser. Jeg synes det er fint, at hun har talt med sin far, og han kontakter dig, og fortæller at hun har et problem. Men det havde været at fortrække at hun selv havde talt med dig om det.

Jeg håber mit input er ok, og at i finder en god løsning på det.

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

15. november 2011

Camulla

Jose og emils mor skriver:

Hej, 

Jeg er mor til 3. To børn med min ex, og 1 med min nuværende kæreste. Mine to "store" børn på 6 og 8 er hjemme hos deres far nu. Jeg har lige modtaget en sms fra min ex hvor der står at min datte ikke kan lide at se min kærest nøgen.

Hun har kendt ham i næsten 4 år, så hun var kun 4 da vi flyttede sammen. I starten dækkede min kæreste sig helt til overfor børnene, men det var mig som sagde at jeg syntes at det var naturligt at gå nøgen fra badet og ind i soveværelset efter et bad. Også selvom han ikke var deres far. 

Det skal lige sige at ingen af os drøner rundt splitter Hans Jørgen. Kun når vi skal i bad.

Jeg har sagt til min ex at jeg vil snakke med hende imorgen om det, men kan egentlig ikke finde ud af hvordan jeg skal forholde mig til det.

Hun er nok ved at være så stor at hun viser en form for blufærdighed, men samtidig er det mig og min kærestes hjem. De to store børn er der i 5-6 dage på 14 dage.

Hvad er Jeres mening?

Mvh kristine

Jeg må også indrømme, at jeg synes det er forkert, at han er nøgen foran hende. Jeg synes det er enormt upassende faktisk... Men der er vi jo alle så forskellige. Det virker bare som om at din kæreste kommer før dine børn, når du på den måde skriver, at det er "jeres" hjem. Det lyder ikke så godt i mine ører. Børnene bør altid komme først  

Anmeld

15. november 2011

SussieThyssen

Hej, 

Hvad er Jeres mening?

Mvh kristine

Jeg mener da helt sikkert at man skal respektere sit barns blufærdighed, og hvis hun ikke bryder sig om at se din kæreste nøgen, så skal hun heller ikke.

Så må han lige dække sig til.

Selvfølgelig er det vigtigt, at børn vokser op med et afslappet forhold til kroppenes udseende, men hun ved jo allerede godt hvordan de ser ud, for det er hun jo vokset op med.
Er det din datter som er ældst?? For hvis det er, så er hun 8 år og på vej ind i præpuberteten, og så opstår der en naturlig blufærdighed, som ikke må overskrides. Hun har en instinktivt blokade som skal beskytte hende.

Her i huset har vi også altid gået rundt som vor herre har skabt os, men vi har også taget hensyn til børnene uden at være hysteriske med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. november 2011

Frk-Lotusblomst

Må indrømme jeg synes det er upassende.. Eller nøgenhed er jo naturligt. Men for mig noget du og din kæreste skal dele. Og som ikke skal deles med jeres børn. Heller ikke selvom det er til og fra badet. Jeg kan tydeligt huske hvordan jeg selv havde det med en far der rendte nøgen rundt. YAIKS!....

Og jeg vil ikke selv gøre det og ikke acceptere min mand gør det, hverken for egne eller sammenførte børn.

Altså man bader jo også med sine børn, I know, men til en vis alder jo.

Synes du skal respektere hendes følelser omkring det. Der er jo ikke så meget at snakke om - jeg ville helt klart støtte op om hendes følelser omkring det. og snakke med hende omkring følelserne og anerkende dem og sige at i vil klæde jer til. EVT et håndklæde rundt om.

Held og lykke med det jeg håber i finder en løsning der passer jer alle.

Anmeld

15. november 2011

M (:

Hej, 

Hvad er Jeres mening?

Mvh kristine

Jeg synes du skal tage hensyn til din datters blufærdighed.

Min far render stadig nøgen rund mellem bad og soveværelse, og selvom det er min far synes jeg det er grænseoverskridende og pinligt at han gør det. Ville ønske han ville respektere, at jeg (eller mine andre søskende) ikke synes det er fed.

Derudover synes jeg også, at der er forskel på om det er far eller papfar, og i mine øjne hører det ikke hjemme at en papfar render nøgen rundt (også selvom det kun er fra bad til soveværelse)..

Kunne i ikke som minimum gå på kompromis, så hvis han ikke vil være fuldt påklædt så i minimum iklæde sig underbukser eller håndklæde?

Anmeld

15. november 2011

Wimmie

Hej, 

Hvad er Jeres mening?

Mvh kristine

Jeg hæfter mig lidt ved at du skriver at det er dit og din kærestes hjem... Men det er vel også dine børns hjem? Det at de også bor hos din eks gør vel ikke dit hjem til et sted dine børn bare kommer på besøg?

Jeg synes helt klart du skal lytte til din datter og respektere hendes grænser, for dét at hun føler blufærdighed kan hun ikke bare sådan lige lave om på. 

Jeg boede med min stedfar fra jeg var 2 år gammen og jeg ville da heller ikke længere se ham nøgen da jeg blev 6-7 år eller deromkring; heller ikke mine biologiske forældre for den sags skyld.

Selvom jeg selv synes at nøgenhed blandt familiemedlemmer er naturligt, så er der altid grænser og dem er man nødt til at respektere. Alternativet er nok at din datter vil føle sig ubehageligt til mode og ked af at være hos jer hvis hun ikke føler at hun bliver lyttet til.

Og det kan vel ikke være slemt for din kæreste lige at beholde underhylerne på til han kommer fra det ene rum til det andet? Eller lige smide et håndklæde omkring livet? 

Anmeld

16. november 2011

Rockertand

Nu er det jo ikke særligt svært at tage undertøj med ud på badeværelset, når man skal i bad??

Jeg synes faktisk, at det må være trist for dig, at din datter ikke kan sige sådan noget til dig, men er nødt til at inddrage sin far for at få det sagt - det kunne også tyde på, at hun er helt med på, hvordan prioriteterne er i jeres hjem?

Anmeld

16. november 2011

ano14316

Jeg synes det er ærgeligt at vores samfund har udviklet sig i en retning hvor nøgenhed er noget der er frækt..

nååh med, det kan vi jo ikke gøre så meget ved nu..

Jeg synes som mange andre at det er vigtigt at respektere din datter, men jeg synes også det er vigtigt at snakke med hende om hvad det er der gør at hun ikke kan lide at din kæreste går nøgen til og fra bad.

Og det er vigtigt at fortælle hende at der er helt naturligt at være nøgen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.