Hvad er jeres mening om nøgenthed mellem børn og voksne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2011

Pikku Myy

Da jeg var barn og teenager, var det helt naturligt at vi så hinanden uden tøj på, og derfor har jeg nok lidt svært ved at se hvorfor nogle mennesker skulle synes at det kunne være et problem at din kæreste går fra badeværelse til soveværelse uden tøj på. Når det er sagt, er det jo blevet noget problematisk for din store pige, og det SKAL I acceptere!
Jeg ville forestille mig en løsning hvor din pige bliver advaret inden din kæreste går fra badeværelset. Så får din pige mulighed for at fravælge at se sin papfar nøgen, og samtidig kan I holde det med nøgenhed lidt uformelt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2011

dpb

Camulla skriver:

Jeg må også indrømme, at jeg synes det er forkert, at han er nøgen foran hende. Jeg synes det er enormt upassende faktisk... Men der er vi jo alle så forskellige. Det virker bare som om at din kæreste kommer før dine børn, når du på den måde skriver, at det er "jeres" hjem. Det lyder ikke så godt i mine ører. Børnene bør altid komme først  

Kunne ikke være mere enig

jeg mindes hverken min far eller stedfar har gået sådan rundt....

Herhjemme går jeg heller ikke nøgen fra bad til noget rum... har håndklæde om, men det er nok ligeså meget min egen blufærdighed der spiller ind vores ældste som netop er fyldte 8år i sommers er begyndt at udvise samme blufærdighed og har gange hvor han f.eks ikke vil have at jeg går ud med hans håndklæde til ham når han er i bad, hvilket for mig er helt fint!! det skal respekteres så sender jeg hans far ud med det eller banker på så han har mulighed for at "gemme" sig og åbner først når han har sagt OK....

Jeg syntes det er helt fair at din datter ikke har lyst til at se din kæreste nøgen, og det skal respekteres!! han kan vade nøgen rundt når hun ikke er hjemme, men når hun er så kan jeg helt ærligt ikke se problemet i lige at svinge et håndklæde omkring

Et lille modspørgsmål til dig: Når nu din datter bliver omkring de 16 eller noget og hun får sig en kæreste vil du så også mene at det er naturligt at hendes kæreste vader nøgen forbi dig?? eller vil det evt. overskride dine grænser??

Jeg syntes nemlig ovehovedet ikke at det at det er "jeres" hus som du siger har nogen rellevans!! for din kæreste går vel heller ikke nøgen rundt foran jeres gæster bare fordi det er jeres hus?

Qnuz

Anmeld

16. november 2011

Jose og emils mor

Nå, så kom der som altid, nogle meget dømmende svar på et helt almindeligt spørgsmål. Dem vælger jeg at overhøre, da I ikke kende vores baggrund. Hvis I er i tvivl om noget så spørg ind til det, istedet for at døm på forhånd.

Til Jer andre, tak for indputs. Jeg har besluttet at snakke med min datter senere idag omkring dette. Hun er 8 og der sker rigtig meget pt., som I også skriver mht. puberteten. Så jeg skal have fundet ud af en måde hvor vi alle kan være her. Som måske at alle som min. skal have underbukser/trusser på. Hun render nemlig selv rundt bar. Også i skolen har hun det med at smide overdelen. Det er fandme svært, i den alder også som forældre.

Mvh Kristine

Anmeld

16. november 2011

mn

Jeg er selv opdraget til at nøgenhed ikke er noget seksuelt medmindre man selv gør det til det. Så jeg må ærligt indrømme jeg ville da mere tage en snak med barnet om hvordan man skal håndtere nøgenhed end at pakke sig ind og lade hende blive i troen om at det er forkert at være nøgen.

Anmeld

16. november 2011

Jose og emils mor

Wimmie skriver:

Jeg hæfter mig lidt ved at du skriver at det er dit og din kærestes hjem... Men det er vel også dine børns hjem? Det at de også bor hos din eks gør vel ikke dit hjem til et sted dine børn bare kommer på besøg?

Jeg synes helt klart du skal lytte til din datter og respektere hendes grænser, for dét at hun føler blufærdighed kan hun ikke bare sådan lige lave om på. 

Jeg boede med min stedfar fra jeg var 2 år gammen og jeg ville da heller ikke længere se ham nøgen da jeg blev 6-7 år eller deromkring; heller ikke mine biologiske forældre for den sags skyld.

Selvom jeg selv synes at nøgenhed blandt familiemedlemmer er naturligt, så er der altid grænser og dem er man nødt til at respektere. Alternativet er nok at din datter vil føle sig ubehageligt til mode og ked af at være hos jer hvis hun ikke føler at hun bliver lyttet til.

Og det kan vel ikke være slemt for din kæreste lige at beholde underhylerne på til han kommer fra det ene rum til det andet? Eller lige smide et håndklæde omkring livet? 

Det er faktisk vores hjem. Mine børn bor hos deres far, efter 3 laaaange retsager. Så de kommer faktisk på besøg hos os med kuffert og det hele. Sørgeligt men sandt!

Følelsesmæssigt er jeg gået fuldstændig ned efter 4 år med amtet og retten, så jeg er blevet nød til at distancerer mig lidt i forhold til børnene. Det lyder hårdt, og jeg forventer heller ikke at du forstår. Men jeg græd hver gang jeg skulle se dem, fordi så blev jeg mindet om hvilken mand de skulle tilbage til

Mvh Kristine

Anmeld

16. november 2011

Jose og emils mor

metteswn skriver:

Jeg er selv opdraget til at nøgenhed ikke er noget seksuelt medmindre man selv gør det til det. Så jeg må ærligt indrømme jeg ville da mere tage en snak med barnet om hvordan man skal håndtere nøgenhed end at pakke sig ind og lade hende blive i troen om at det er forkert at være nøgen.

Det var en god måde at gøre det på. Jeg gå nemlig ikke selv ind for at man skal tildække sig - men jeg syntes bestem heller ikke at man skal rende rundt nøgen når der er andre end ens partner.

Anmeld

16. november 2011

SussieThyssen

Jose og emils mor skriver:

Det er faktisk vores hjem. Mine børn bor hos deres far, efter 3 laaaange retsager. Så de kommer faktisk på besøg hos os med kuffert og det hele. Sørgeligt men sandt!

Følelsesmæssigt er jeg gået fuldstændig ned efter 4 år med amtet og retten, så jeg er blevet nød til at distancerer mig lidt i forhold til børnene. Det lyder hårdt, og jeg forventer heller ikke at du forstår. Men jeg græd hver gang jeg skulle se dem, fordi så blev jeg mindet om hvilken mand de skulle tilbage til

Mvh Kristine

Jeg må indrømme at jeg er lidt rystet over at du som mor, kan se dine børn som gæster, og at du kan distancere dig fra dine børn, uanset hvad der så ellers er sket.

Ja vel er det hårdt, når tingene ikke går som man håber og ønsker, men som mor bør man sætte sine børn før alt andet uanset hvor de så ellers bor fast.

Og stadigvæk..du bør have så meget respekt for dine børn, at du respekterer deres grænser uanset hvor meget man så ser på dem som gæster.
Render du og din kæreste også splitternøgne rundt når I har almindelige gæster??
Bare en tanke.

Anmeld

16. november 2011

mn

Det var en god måde at gøre det på. Jeg gå nemlig ikke selv ind for at man skal tildække sig - men jeg syntes bestem heller ikke at man skal rende rundt nøgen når der er andre end ens partner.

det var i hvert fald hvad jeg ville gøre. Jeg siger heller ikke man skal være nøgen når man får gæster, men at være nøgen til og fra badet når kun familien er til stede, det kan jeg ikke se problemet i og ja jeg mener din kæreste er familie eftersom i bor sammen.

Anmeld

16. november 2011

Camillakn

Hej, 

Jeg er mor til 3. To børn med min ex, og 1 med min nuværende kæreste. Mine to "store" børn på 6 og 8 er hjemme hos deres far nu. Jeg har lige modtaget en sms fra min ex hvor der står at min datte ikke kan lide at se min kærest nøgen.

Hun har kendt ham i næsten 4 år, så hun var kun 4 da vi flyttede sammen. I starten dækkede min kæreste sig helt til overfor børnene, men det var mig som sagde at jeg syntes at det var naturligt at gå nøgen fra badet og ind i soveværelset efter et bad. Også selvom han ikke var deres far. 

Det skal lige sige at ingen af os drøner rundt splitter Hans Jørgen. Kun når vi skal i bad.

Jeg har sagt til min ex at jeg vil snakke med hende imorgen om det, men kan egentlig ikke finde ud af hvordan jeg skal forholde mig til det.

Hun er nok ved at være så stor at hun viser en form for blufærdighed, men samtidig er det mig og min kærestes hjem. De to store børn er der i 5-6 dage på 14 dage.

Hvad er Jeres mening?

Mvh kristine

Syntes egentlig ikke det er forkert.

Men kan huske da jeg selv blev ældre gad jeg ikke se min far nøgen, det var ubehageligt for mig. Min mening er at du blir nødt til at acceptere at din datter har det dårligt med det, men syntes så os selv at du skal tage snakken med hende om det. Hun bliver helt sikkert flov når han kommer gående fordi hun kigger. Og det er jo ubehageligt for en lille pige på 8 at blive flov og føle ubehag hjemme ved jer.. 

Så på med håndklædet til stedfar. Det er helt sikkert noget andet mellem drenge børn og fædre. Jeg havde jo heller intet problem i at se min mor nøgen det er mere naturligt på en anden måde..  

Anmeld

16. november 2011

Jose og emils mor

SussieThyssen skriver:

Jeg må indrømme at jeg er lidt rystet over at du som mor, kan se dine børn som gæster, og at du kan distancere dig fra dine børn, uanset hvad der så ellers er sket.

Ja vel er det hårdt, når tingene ikke går som man håber og ønsker, men som mor bør man sætte sine børn før alt andet uanset hvor de så ellers bor fast.

Og stadigvæk..du bør have så meget respekt for dine børn, at du respekterer deres grænser uanset hvor meget man så ser på dem som gæster.
Render du og din kæreste også splitternøgne rundt når I har almindelige gæster??
Bare en tanke.

Det kan godt være at du er rystet, men så har du tydeligvis ikke oplever det som jeg har på egen krop. Tro mig mine børn mangle IKKE kærlighed og omsorg fra min side. Tværdigmod!.

Det gør de hos deres far, som også rigtig gerne vil have at tingene går galt hjemme hos os. Derfor har børnene være brugt som budbringere for ham. Jeg kunne forestille mig at min datter har siddet og snakket med min ex om hvordan vi har det og hvordan vores hverdag er når de er hos mig. Og hvis hun har sagt noget omkring min kæreste, har han da med glæde skyndt sig at sende en sms. For han ved hvor han skal trykke. Men det gør jo ikke hende problem mindre. Det skal selvfølgelig respekteres, men jeg spurgte om hvordan man greb det an. Ikke hvad du syntes om den måde jeg lever mit liv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.