Øv hvor er jeg sur!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.696 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. februar 2009

DK

Min dejlige datter på fem år, fortalte mig i dag på vej til børnehaven, at sidst hun var i svømmehallen med faster, sad hun på deres datters baby sæde i bilen uden at være spændt fast (hvilket hun naturligvis ikke kan, da hun er 5 år, og slet ikke passer i et babysæde!)

Altså de skal FANDME ikke køre rundt med mit barn, siddende og flandre oven på et lille babysæde uden at være spændt fast!!! ØV hvor er jeg bare totalt løve-mor sur lige nu!!!!

Jeg talte med min datter om det, og sagde at det var forbudt for voksne ikke at spænde børnene fast, og at hun næste gang skulle sidde på bilsædet med selen, og at de måtte tage babysædet væk. Hun sagde så at de ikke kunne tage babysædet væk, for i bagagerummet lå barnevognen. Altså, så må den rådne faster sgu da sidde med det på skødet. For at det ikke skal være løgn, havde de så heller ikke spændt deres egen 4 årige datter fast, for at det skulle være lige "sjovt" for børnene ikke at være spændt fast.

Jeg er så rasende. Det er dælme dovenskab der vil noget, at de ikke gider at fjerne babysædet, så hun skal sidde deroven på. Hendes faster er skolelærer og hendes mand der kørte bilen er revisor, og de er normalt meget "familien Danmark" bare for at fortælle der ikke er tale om narkomaner eller nogen med downs syndrom!!! Jeg kan huske at da deres ældste datter var lille, ammede hun også mens de kørte, hvilket jeg slet heller ikke kunne forstå. Altså... Jeg har ringet til min datters far og sagt at han ikke skal lade dem køre med hende uden at hun er spændt fast, men han er SÅ konfliktsky at han bare sagde ja ja og nej nej, og naturligvis, men jeg VED bare at han slet ikke har nosser til at sige til dem at de skal spænde hende fast

Jeg er derfor lidt i tvivl om jeg skal ringe til fasteren og sige at jeg gerne vil have de kun kører med mit barn hvis de spænder hende fast. Men jeg blev skilt fra hendes bror for mange år siden, og er jo ikke i familie med dem mere. Jeg ved ikke om jeg bare gør det hele meget værre ved at ringe og "skælde ud" eller belære. Især fordi de altid har synes jeg var lidt hys omkring det med kun at køre når børnene er spændt fast...

Undskyld den lange "balle" men er bare så rasende over det!!!!

Hvad siger i??? Skal jeg bare lade det værre ved det, at jeg har talt med hendes far/skældt ud, eller skal jeg ringe/skrive til fasteren???? De er nogen rigtige bønder, for at sige det som det er, der tror at den slags regler om seler og lign. er alt for strikse. De er jo aldrig døde af at køre uden af være spændt fast som børn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2009

Musen5

Hejsa....

det er ikke dig der er galt på den ville jeg mene. Jeg ville godt nok også blive splittertosset hvis det var min datter der blev placeret på den måde.

Det kan godt være at du og faren er gået fra hinanden for længst, men var det mig ville jeg ringe til faster og fortælle pænt, men bestemt at hvis de skulle nogen steder hen med din datter skulle der være plads til at hun kunne sidde spændt fast i bilen. ellers skulle hun fremover ikke køre i bil med dem. BASTA og så måtte de jo tage det som de ville.

Personligt sys jeg du skal snakke med faster, for uanset hvad er det din datters velbefindende der kommer først og når hendes far ikke har nosser nok til at gøre det..... Ja så må du, og hvis der skete noget med hende en dag hun var afsted med dem og hun ikke var spændt fast ville du aldrig tilgive dig selv.

Uanset hvad du beslutter... så held og lykke

/Musen5 11+4

Anmeld

16. februar 2009

charlottekri

Musen5 skriver:

Hejsa....

det er ikke dig der er galt på den ville jeg mene. Jeg ville godt nok også blive splittertosset hvis det var min datter der blev placeret på den måde.

Det kan godt være at du og faren er gået fra hinanden for længst, men var det mig ville jeg ringe til faster og fortælle pænt, men bestemt at hvis de skulle nogen steder hen med din datter skulle der være plads til at hun kunne sidde spændt fast i bilen. ellers skulle hun fremover ikke køre i bil med dem. BASTA og så måtte de jo tage det som de ville.

Personligt sys jeg du skal snakke med faster, for uanset hvad er det din datters velbefindende der kommer først og når hendes far ikke har nosser nok til at gøre det..... Ja så må du, og hvis der skete noget med hende en dag hun var afsted med dem og hun ikke var spændt fast ville du aldrig tilgive dig selv.

Uanset hvad du beslutter... så held og lykke

/Musen5 11+4

enig!!

Anmeld

16. februar 2009

Balderson

Du er ikke gal på den...

Der er jo en grund til at vi i dk har en lov der siger at børn skal være forsvareligt spændt fast...

Jeg ville tage en snak med fasteren og så håbe det hjælper...

Ellers så ville jeg undersøge om det er muligt at forbyde fasteren at køre med din datter.. Spørge kommunen, statsamtet osv...

Jeg ved godt at det er svært især nu hvor du ikke mere er sammen med faderen, og de nok er sammen når det er hans weekender.. Men stadigvæk så er det ikke ok at lade børn køre uden sele eller sidde i en forkert stol...

Hvis uheldet skulle være ude, så hjælper det jo ikke din datter...

Anmeld

16. februar 2009

Rasmine

Jamen...
Nu spørger jeg lige: Vidste du ikke de skulle ud at køre?
Hvis ja, burde du så ikke have sendt en passende størrelse autostol med?

Anmeld

16. februar 2009

Pia.

SELVFØLGELIG skal du ringe .... Hvad er det med de fastre... - mine ungers faster har sgu lavet samme nummer og jeg blev også skide tosset...

"jamen vi skulle bare i slikbutikken" - ja OG !!!!!!! I hendes bil er der kun 4 seler og da man skulle køre med 4 børn og en voksen betød det at den ene ikke blev spændt fast og det var så min ældste søn på 10 år - nøj jeg blev sur...

Hun havde sjovt nok ikke selv fortalt os det, men Mikkel fortalte de var i slikbutikken og jeg spurgte selvfølgelig hvordan de var kommet der ned - der er kun små 10 minutter fra hvor hun bor...
de var kørt i bil og jeg vidste jo godt der kun var 4 seler da hun plejer at låne vores normalt når de skal sove hos faster !!!! Grrrr - så jeg føler med dig og det er bestemt ikke okay....

jeg syntes du skal give din X muligheden for at tale med hans søster igen og sig til ham at hvis han ikke gør det så gør du... du vil jo aldig tilgive dig selv hvis de en dag køre galt og du godt vidste de kørte sådan med din datter - for det bliver med sikkerhed ikke sidste gang de gør det....

og det bliver heller ikke rart for din datter at skulle sige til dem at de ikke overholder reglerne ved ikke at spænde hende fast, netop fordi du har forklaret din datter det er forkert det de gør....

Knus Pia.

Anmeld

16. februar 2009

KarinaIda

Hej...

Havde det stået til mig, så havde jeg selv taget fat i fasteren, når nu din eks ikke har nosser nok til det. For de skal have det at vide, at de ikke skal køre nogle steder hvis børnene ikke er spændt fast, det går sgu ikke...
så skide være med og fasteren mener du er en der er hys hvad ang sådan noget, for det er da logisk man er det, man vil jo ikke have der sker ens barn noget, og man ville aldrig gøre sådan noget selv, når de ikke er ældre(Det ville jeg i hvert fald ikke).

Min datter er ikke så gammel endnu, men er der nogen der køre nogen stder med hende, og hun ikke er spændt fast, er det sidste gang de får lov til og have hende med i deres bil, hvis de ikke spænder hende fast. Og så kan de mene jeg er så hysterisk osv som de vil, det vil jeg skide på, kan bare ikke
have sådan noget.
Selv har jeg og min datters faster ikke et særlig godt forhold, hun er altid så pisse sur og negativ, og det sammen synes hendes tre brødre og resten af familien, der er ikke mange i hendes familie der kan lide hende!!
Min datters faster er rigtig jaloux over at vi har fået en lille, idet hende og hendes kæreste ikke kan få børn, da han er stereliseret og derfor ikke kan få flere. Så hun hverken ønskede os tillykke eller noget dengang vi fortalte vi skulle være forældre. Og da vi skulle planlægge barnedåb, blev hun tosset over datoen vi havde valgt, og hvem der skulle bærer og det.... Hun kan da være ligeglad, det er ikke hendes datter og ikke hende der skal bestemme.. Hun arbejder i en dagligvarebutik, hvor mange jeg kender og nærmest hele min familie handler, og hun sladre og sviner mig til til den store guldmedalje, men når jeg så konfrontere hende med det, siger hun bare, det har jeg aldrig sagt.. Men hvorfor kan alle jeg kender så nøjagtig den samme historie??? Det kunne jeg godt tænke mig at vide....
Så omkring 1 mdr før barnedåben, begyndte hun på alt sit sladre om mig igen, og det fik jeg jo hørt igen igennem familien, så jeg konfronterede hende med det og sagde, kan du ikke lære og holde din kæft, og blande dig uden om andres liv og lade være med og rende med sladder, samt passe sig selv hvad angår med hvad vi vælger til barnedåben osv... Så skal du ikke sætte dine ben i nærheden af mig, min datter og din bror mere.. For INGEN af os gider dig med dit sladder og altid sure humør!!! Hendes bror(min kæreste) va helt med på det jeg skrev til hende.

Undskyld den lange smørre og at jeg kom lidt uden om emnet.. Men bliver bare så knotten indvendig pga hende, hun har mange gange været tæt på og ødelægge mit forhold til min kæreste, fordi jeg simpelthen ikke har kunne klare mere...

Men min point er, tag fat i fasteren selv, uanset om i er i familie mere eller ej, det går ikke og gøre det igennem eks'en!!!

Anmeld

16. februar 2009

petersmor

DK skriver:

Min dejlige datter på fem år, fortalte mig i dag på vej til børnehaven, at sidst hun var i svømmehallen med faster, sad hun på deres datters baby sæde i bilen uden at være spændt fast (hvilket hun naturligvis ikke kan, da hun er 5 år, og slet ikke passer i et babysæde!)

Altså de skal FANDME ikke køre rundt med mit barn, siddende og flandre oven på et lille babysæde uden at være spændt fast!!! ØV hvor er jeg bare totalt løve-mor sur lige nu!!!!

Jeg talte med min datter om det, og sagde at det var forbudt for voksne ikke at spænde børnene fast, og at hun næste gang skulle sidde på bilsædet med selen, og at de måtte tage babysædet væk. Hun sagde så at de ikke kunne tage babysædet væk, for i bagagerummet lå barnevognen. Altså, så må den rådne faster sgu da sidde med det på skødet. For at det ikke skal være løgn, havde de så heller ikke spændt deres egen 4 årige datter fast, for at det skulle være lige "sjovt" for børnene ikke at være spændt fast.

Jeg er så rasende. Det er dælme dovenskab der vil noget, at de ikke gider at fjerne babysædet, så hun skal sidde deroven på. Hendes faster er skolelærer og hendes mand der kørte bilen er revisor, og de er normalt meget "familien Danmark" bare for at fortælle der ikke er tale om narkomaner eller nogen med downs syndrom!!! Jeg kan huske at da deres ældste datter var lille, ammede hun også mens de kørte, hvilket jeg slet heller ikke kunne forstå. Altså... Jeg har ringet til min datters far og sagt at han ikke skal lade dem køre med hende uden at hun er spændt fast, men han er SÅ konfliktsky at han bare sagde ja ja og nej nej, og naturligvis, men jeg VED bare at han slet ikke har nosser til at sige til dem at de skal spænde hende fast

Jeg er derfor lidt i tvivl om jeg skal ringe til fasteren og sige at jeg gerne vil have de kun kører med mit barn hvis de spænder hende fast. Men jeg blev skilt fra hendes bror for mange år siden, og er jo ikke i familie med dem mere. Jeg ved ikke om jeg bare gør det hele meget værre ved at ringe og "skælde ud" eller belære. Især fordi de altid har synes jeg var lidt hys omkring det med kun at køre når børnene er spændt fast...

Undskyld den lange "balle" men er bare så rasende over det!!!!

Hvad siger i??? Skal jeg bare lade det værre ved det, at jeg har talt med hendes far/skældt ud, eller skal jeg ringe/skrive til fasteren???? De er nogen rigtige bønder, for at sige det som det er, der tror at den slags regler om seler og lign. er alt for strikse. De er jo aldrig døde af at køre uden af være spændt fast som børn...

Undskyld mig, men det er altså yderst sjældent at folk men Down syndrom kører bil!!
Hanne
Mor til en Down

Anmeld

16. februar 2009

DK

petersmor skriver:

Undskyld mig, men det er altså yderst sjældent at folk men Down syndrom kører bil!!
Hanne
Mor til en Down

He he, ja det er jeg fuldt ud klar over. Jeg ville bare ligesom sige at de er mennesker som de fleste forventer opfører sig "efter reglerne og normen"

Anmeld

16. februar 2009

DK

Jamen...
Nu spørger jeg lige: Vidste du ikke de skulle ud at køre?
Hvis ja, burde du så ikke have sendt en passende størrelse autostol med?

Nej det vidste jeg ikke. Jeg ved jo ikke hvad min datter laver når hun er hjemme hos sin far hver anden weekend. Han har en fin autostol til hende, men den havde de åbenbart ikke fået med over i deres bil, da de ikke gad fjerne baby-autostolen, da den ikke kunne være i bagagerummet.

Hvis jeg havde vist det, havde jeg bestemt ALDRIG ladet dem taget hende med!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.