Hvad forventer....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2009

Malaco25

Min stedfar har to børn med en anden kvinde, den punger han både ud til ved firtids interesser, tøj osv ud over de 1000.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2009

Miamaja

her betaler min mand 8000 kr pr maaned til sit barn fra andet forhold og saa betaler han ogsaa ud over det for halvdelen af sygesikringen og tandlaege regninger osv. og hvis der er nogle aktiviteter og for flybilletter naar de ses (bor laangt vaek) osv. dyrt maaske men kun rimeligt

Anmeld

10. marts 2009

eliasogmor

er det ikke noget med at de faktisk kan trække det het i skat, så de faktisk kun betaler en 150 kr i mdr?????

Anmeld

10. marts 2009

Honningblomst

eliasogmor skriver:

er det ikke noget med at de faktisk kan trække det het i skat, så de faktisk kun betaler en 150 kr i mdr?????

Jo...de kan trække det fra...en det kan jo aldrig kun blive 150 kr...mener det er 700kr de giver men det er jo også latterlig lidt i forhold til hvad det koster...
Knus..

Anmeld

10. marts 2009

3rollinger

Anja Nørreslet skriver:

Jeg ved ikke hvad der er fair. Kan da i mange tilfælde da godt se mandens synspunkt. Hvis han skal betale halvdelen af alting kan jeg da godt se at han vil se barnet ½ dele af tiden. Min far betalte ikke noget til min konfirmation men det var fordi han ikke var inviteret med og det synspunkt kan jeg da godt se.

Men burde det ikke vaere noget faderen goer for barnets skyld og ikke for sin egen? Man vil vel sit barn det bedste. Og du kunne maaske have faaet en bedre konfirmation hvis han havde betalt noget, hvis du forstaar hvad jeg mener. Nu ved jeg jo slet ikke hvordan din konfirmation var, det er bare et eksempel.

Eller nu som den pige der skriver at hun skulle spare om i laengere tid for at faa sit datter til gymnastik. Der er maaske andre der ikke kan spare op, og fordi faderen ikke vil betale kan pigen ikke gaa til gymnastik. Det er da ikke fair.

Men derfra kan jeg da godt forstaa at en far vil se sit barn halvdelen af tiden. Og ogsaa at nogen moedre ikke vil have det. Det er sgu saa svaert at generalisere i disse sager.

Anmeld

10. marts 2009

DK

Trine Spanien skriver:

Men burde det ikke vaere noget faderen goer for barnets skyld og ikke for sin egen? Man vil vel sit barn det bedste. Og du kunne maaske have faaet en bedre konfirmation hvis han havde betalt noget, hvis du forstaar hvad jeg mener. Nu ved jeg jo slet ikke hvordan din konfirmation var, det er bare et eksempel.

Eller nu som den pige der skriver at hun skulle spare om i laengere tid for at faa sit datter til gymnastik. Der er maaske andre der ikke kan spare op, og fordi faderen ikke vil betale kan pigen ikke gaa til gymnastik. Det er da ikke fair.

Men derfra kan jeg da godt forstaa at en far vil se sit barn halvdelen af tiden. Og ogsaa at nogen moedre ikke vil have det. Det er sgu saa svaert at generalisere i disse sager.

Grunden til at jeg ikke vil have at Kirstine bor halvdelen af tiden hos os hver, er ikke at han ikke må se hende, men at jeg ikke mener det er sundt for børn at have to hjem. Jeg synes at det er alle børns ret at have een base, et hjem. Så kan de besøge den anden forældre hver anden weekend. Jeg vil faktisk hellere have at hun bor hos ham, og så besøger mig hver anden weekend, end at hun bor 50/50, hvis nu en eller anden domsstol skulle bestemme det engang.

Heldigvis er det ikke aktuelt pt. da alt går rigtig fint mellem hendes far og jeg, og at ordningen fungerer til vores alle sammens tilfredsstillelse.

Anmeld

10. marts 2009

Honningblomst

DK skriver:

Grunden til at jeg ikke vil have at Kirstine bor halvdelen af tiden hos os hver, er ikke at han ikke må se hende, men at jeg ikke mener det er sundt for børn at have to hjem. Jeg synes at det er alle børns ret at have een base, et hjem. Så kan de besøge den anden forældre hver anden weekend. Jeg vil faktisk hellere have at hun bor hos ham, og så besøger mig hver anden weekend, end at hun bor 50/50, hvis nu en eller anden domsstol skulle bestemme det engang.

Heldigvis er det ikke aktuelt pt. da alt går rigtig fint mellem hendes far og jeg, og at ordningen fungerer til vores alle sammens tilfredsstillelse.

SÅ FULDSTÆNDIG OG ALDELES ENIG!!!! Og det bakkes op af børnepsykologer også.,...det sjove er at når man spørger hvorfor pokker forældre deler deres børn lige over, så er det egoistiske grunde og ikke andet..
Knus Eva..som også hellere ville være weekend mor end dele mine unger...

Anmeld

10. marts 2009

3rollinger

DK skriver:

Hejsa

Jeg haaber ikke du synes du skal retfaerdiggoere dig overfor mig pga det jeg har skrevet. . Jeg er overhovedet heller ikke tilhaenger af 50/50.

Jeg skriver jo netop, eller det er min hensigt, at folk har en grund til vaelge de ting de vaelger. Og at man ikke kan skaere alle over en kam. Man kan ikke bare sige "han betaler, han skal se" uden at vide hvad der er bag hver beslutning og hver situaiton.

Eller maaske er din besked til Anja?

Anmeld

10. marts 2009

Nemesis

her betaler den stores far 1500 kr pr måned. Det har han så gjort i 8 år uden ændring. Så nu er det også blevet til at han sørger for frisøren :-)

Finder han noget på tilbud kan han da godt købe det til vores søn. Sokker, undertøj eller i den stil.

Den mindstes far betalte 2100 kr pr md..men han betaler det til sin store søn.
Han har også givet tilskud til en cykeltingest, ferie og andet ..men har opdaget at han desværre blev snydt og har derfor nu lukket kassen.

Sisse

Anmeld

10. marts 2009

Lullaby

Jo men hvem siger at det ikke også ville være i barnets bedste tarv at se sin far halvdelen af tiden? Nej jeg kan da godt se at det må være surt som mor ikke at kunne give sit barn gymnastik hvis barnet gerne vil men selvom man er forældre og bor sammen er det da heller ikke sikkert at barnet ville kunne gøre det alligevel. Jeg kan se begge synspunkter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.