Anja Nørreslet skriver:
Jeg ved ikke hvad der er fair. Kan da i mange tilfælde da godt se mandens synspunkt. Hvis han skal betale halvdelen af alting kan jeg da godt se at han vil se barnet ½ dele af tiden. Min far betalte ikke noget til min konfirmation men det var fordi han ikke var inviteret med og det synspunkt kan jeg da godt se.
Men burde det ikke vaere noget faderen goer for barnets skyld og ikke for sin egen? Man vil vel sit barn det bedste. Og du kunne maaske have faaet en bedre konfirmation hvis han havde betalt noget, hvis du forstaar hvad jeg mener. Nu ved jeg jo slet ikke hvordan din konfirmation var, det er bare et eksempel.
Eller nu som den pige der skriver at hun skulle spare om i laengere tid for at faa sit datter til gymnastik. Der er maaske andre der ikke kan spare op, og fordi faderen ikke vil betale kan pigen ikke gaa til gymnastik. Det er da ikke fair.
Men derfra kan jeg da godt forstaa at en far vil se sit barn halvdelen af tiden. Og ogsaa at nogen moedre ikke vil have det. Det er sgu saa svaert at generalisere i disse sager.
Anmeld