Føler mig lidt i et dilemma. Vil i give jeres mening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2011

AnnaK89

Lille fe skriver:

Er din datter også tilknyttet i aalborg? (-og hvis ja hvem er hendes læge, -du kan bare skrive fornavn?)

tjo ja så er det nok din egen læge du skal kontakte, og så få forklaret ham hvordan du har det. men han kender jo selvf. også jeres historie med Lærke, så ja det er nok en god ide det er ham.

Lige et andet spørgsmål, som jeg har tænkt over, og det er helt okay hvis du ikke vil svare. vidste I inden Lærke blev født at hun var hjerneskadet eller ved i hvorfor hun er hjerneskadet?

Nej hun er godt nok tilknyttet i hjørring. Hos elke - virkelig dygtig læge.

Jeg er nød til at svare to gange nej til dine spørgsmål. Vi vidste det først da lærke var 7 dage. Og vi ved stadig ikke, hvorfor hun blev hjerneskadet. Derfor skal vi også have foretaget den moderkagebiopsi,.da vi ikke ved om det er arveligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

Klumpe-dumpe

AnnaKJ skriver:

Nej hun er godt nok tilknyttet i hjørring. Hos elke - virkelig dygtig læge.

Jeg er nød til at svare to gange nej til dine spørgsmål. Vi vidste det først da lærke var 7 dage. Og vi ved stadig ikke, hvorfor hun blev hjerneskadet. Derfor skal vi også have foretaget den moderkagebiopsi,.da vi ikke ved om det er arveligt.

begyndte hun at krampe da hun var 7 dage?

jeg kender desværre ikke lægerne i hjørring, min datter er tilknyttet i Aa.

Da jeg fik lavet min moderkagebiopsi var det en torsdagformiddag , -og fredag eftermiddag ringede overlæge fra Aa med (forløbende) svar. men jeg ved selvf. ikke om de kan se resultatet hos dig så hurtigt, -for det er (vel ikke?) kromosomfejl de skal tjekke men mere genetisk.

Håber virkelig at du kan få en hurtigere tid, I har allerede været alt for meget igennem

Anmeld

14. november 2011

AnnaK89

Lille fe skriver:

JJa

begyndte hun at krampe da hun var 7 dage?

jeg kender desværre ikke lægerne i hjørring, min datter er tilknyttet i Aa.

Da jeg fik lavet min moderkagebiopsi var det en torsdagformiddag , -og fredag eftermiddag ringede overlæge fra Aa med (forløbende) svar. men jeg ved selvf. ikke om de kan se resultatet hos dig så hurtigt, -for det er (vel ikke?) kromosomfejl de skal tjekke men mere genetisk.

Håber virkelig at du kan få en hurtigere tid, I har allerede været alt for meget igennem

Ja det gjorde hun.

Okay har fået at vide at jeg kan få et hastesvar på 2 dage, men så er alt jo ikke kigget igennem og så stoler jeg bare ikke nok på svaret

Anmeld

14. november 2011

Klumpe-dumpe

AnnaKJ skriver:

Ja det gjorde hun.

Okay har fået at vide at jeg kan få et hastesvar på 2 dage, men så er alt jo ikke kigget igennem og så stoler jeg bare ikke nok på svaret

nej så er alt nok ikke kikket igennem

ring til din læge imorgen så han7hun forhåbenlig kan hjælpe dig

Anmeld

14. november 2011

AnnaK89

Lille fe skriver:

nej så er alt nok ikke kikket igennem

ring til din læge imorgen så han7hun forhåbenlig kan hjælpe dig

Det tror jeg måske også at jeg gør - og så håber jeg at det hjælper.

Anmeld

14. november 2011

Klumpe-dumpe

AnnaKJ skriver:

Det tror jeg måske også at jeg gør - og så håber jeg at det hjælper.

ja det håber jeg også for dig, -og så håber jeg du får en af de 2 virkelig gode overlæger på Aa. (og husk du kan forlange at blive fulgt hvis nødvendig af den samme lægen igennem hele forløbet)

Anmeld

28. december 2011

laili

Synez ærligt du skal få dig en henvisning til et andet sted der har tid til det store dilemma du står i... Hvis du bor i kbh kan cph fertility varmt Anbefales.. Jeg havde selv en blod ansamlig rundt om bebz... Og havde en tid 2 uger efter for at finde ud af om babyen havde det godt... Ringede ind tre dage efter min sidste scanning og de gav mig en tid næste dag fordi de godr forstod der ingen grund til at vente så lang så tid hvis du kan få en anden klinik til at kigge på din baby så du ved hvor du står mht sygdomme og handicap. Bare min mening..

Anmeld

28. december 2011

Rockertand

AnnaKJ skriver:

Jeg har en datter, som er handicappet og de ved ikke om det er arveligt. Så vi skal have taget en moderkagebiopsi eller en fostervandsprøve. 

Har så læst at en moderkagebiopsi kan foretages fra uge 10-12 og en fostervandsprøve kan tidligst foretages i uge 15. 

Så her er mit dilemma - jeg er blevet indkaldt til ultralydsscanning og samtale med speciellæge den 15 dec. og der er jeg altså 12+1, dvs. at det her er for sent at få foretaget en moderkagebiopsi. Så er der kun fostervandsprøven tilbage og der står at jeg tidligst kan få svar i uge 17-18 og hvis der er noget galt med barnet der, så kan jeg sku da ikke få en abort?  

Vi kan simpelhen ikke klare at have to børn med et handicap - og jeg kan da slet ikke få en abort/føde et barn i uge 18 

Synes bare ikke det kan passe, at når de har haft så meget tid til at finde en tid til mig, så jeg kan komme til en fostervandsprøve, så synes jeg da at de skulle tage og gøre det. 

Og får jeg en fostervandsprøve i uge 10 (ca), så har jeg muligheden for en abort i uge 12, hvis der skulle være noget galt. 

Hvad skal jeg gøre? Ringe ind og få en ny tid, eller skal jeg bare finde mig i at der er en mulighed (omend den er lille) for at jeg skal føde et barn i uge 18?

Ved nogen sikkert tænker, at jeg bare overdriver, men folk som ikke har prøvet at stå i sådan en situation, kan slet ikke forestille sig hvordan det må være 

Rigshospitalet skriver:

Valget mellem moderkage- og fostervandsprøve er først og fremmest et spørgsmål om, hvor langt du er henne i graviditeten. Moderkageprøven kan tages, når du er mellem ca. 11 og 16 graviditetsuger, mens fostervandsprøve tages fra 16 uger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.