Føler mig lidt i et dilemma. Vil i give jeres mening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2011

Ranarupta

AnnaKJ skriver:

Jeg har en datter, som er handicappet og de ved ikke om det er arveligt. Så vi skal have taget en moderkagebiopsi eller en fostervandsprøve. 

Har så læst at en moderkagebiopsi kan foretages fra uge 10-12 og en fostervandsprøve kan tidligst foretages i uge 15. 

Så her er mit dilemma - jeg er blevet indkaldt til ultralydsscanning og samtale med speciellæge den 15 dec. og der er jeg altså 12+1, dvs. at det her er for sent at få foretaget en moderkagebiopsi. Så er der kun fostervandsprøven tilbage og der står at jeg tidligst kan få svar i uge 17-18 og hvis der er noget galt med barnet der, så kan jeg sku da ikke få en abort?  

Vi kan simpelhen ikke klare at have to børn med et handicap - og jeg kan da slet ikke få en abort/føde et barn i uge 18 

Synes bare ikke det kan passe, at når de har haft så meget tid til at finde en tid til mig, så jeg kan komme til en fostervandsprøve, så synes jeg da at de skulle tage og gøre det. 

Og får jeg en fostervandsprøve i uge 10 (ca), så har jeg muligheden for en abort i uge 12, hvis der skulle være noget galt. 

Hvad skal jeg gøre? Ringe ind og få en ny tid, eller skal jeg bare finde mig i at der er en mulighed (omend den er lille) for at jeg skal føde et barn i uge 18?

Ved nogen sikkert tænker, at jeg bare overdriver, men folk som ikke har prøvet at stå i sådan en situation, kan slet ikke forestille sig hvordan det må være 

Åh, det lyder som en rigtigt svær og stressende situation at stå i.
Jeg ville helt klart ringe og forklare, hvorfor det er vigtigt, at du får en tid før.

Kram 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

AnnaK89

Ranarupta skriver:

Åh, det lyder som en rigtigt svær og stressende situation at stå i.
Jeg ville helt klart ringe og forklare, hvorfor det er vigtigt, at du får en tid før.

Kram 

Der står desværre en update for siden før, og de er bare ligeglade 

Anmeld

14. november 2011

Ranarupta

AnnaKJ skriver:

Der står desværre en update for siden før, og de er bare ligeglade 

Det er godt nok kritisabelt!
Jeg tror, at jeg ville klage. 

Anmeld

14. november 2011

AnnaK89

Ranarupta skriver:

Det er godt nok kritisabelt!
Jeg tror, at jeg ville klage. 

Jeg er virkelig så uforstående overfor hvorfor det skal være sådan

Det virker bare så voldsomt

Anmeld

14. november 2011

Ranarupta

AnnaKJ skriver:

Jeg er virkelig så uforstående overfor hvorfor det skal være sådan

Det virker bare så voldsomt

Ja, jeg forstår godt, at det virker voldsomt, men set udefra, så virker de ret ligeglade med, at det er andres liv, de håndterer...

Og set i lyset af, at du i forvejen har et handicappet barn, så synes jeg slet ikke, at dit ønske er urimeligt! 

Anmeld

14. november 2011

AnnaK89

Ranarupta skriver:

Ja, jeg forstår godt, at det virker voldsomt, men set udefra, så virker de ret ligeglade med, at det er andres liv, de håndterer...

Og set i lyset af, at du i forvejen har et handicappet barn, så synes jeg slet ikke, at dit ønske er urimeligt! 

Nej det synes jeg heller ikke det er  

Jeg ved at der er en øget risiko for abort, men det er der jo uanset hvornår man gør det.

Anmeld

14. november 2011

TaAsJu

hvad med privat? lige som man blive scannet? for jeg kan godt forstå du gerne vil vide det

Anmeld

14. november 2011

Klumpe-dumpe

AnnaKJ skriver:

Nej det synes jeg heller ikke det er  

Jeg ved at der er en øget risiko for abort, men det er der jo uanset hvornår man gør det.

Er du tilknyttet et speciel læge derude?

jeg tænker lidt, at du måske skal være lidt længere henne, for de kan være sikker på deres svar. -hvad jeg ved, så er fostervandsprøver mere sikre end moderekagebiopsi, ved lige det netop det barnet skal undersøges for. (jeg kan tage fejl)

ellers må du prøve at ringe til din jm eller alm. læge og tale med dem om din situation, måske de kan hive i nogle tråde.

og håber det bedste for jeres lille spunk.

Anmeld

14. november 2011

Mor Christa

AnnaKJ skriver:

Har snakket med Ålborg sygehus. Og der står i min journal, at lægen ikke vil se mig før efter den 12 dec, for jeg skal først være langt nok henne. Men det er jeg jo allerede om 2 uger 

Det gør ondt at det skal ske så sent og hende jeg snakkede med virkede helt uforstående overfor vores situation. Hun sagde jeg kunne få et hastesvar efter 2 dage, men det stoler jeg altså ikke på - og det endelige svar kommer før 2-3 uger efter, altså i uge 15-16-17, alt afhængig af hvornår prøven bliver foretaget. Og der synes jeg sku det er meget sent 

Årh hvor er det synd for dig !!! Du kan ikke ringe til dem igen? Ihh.. Vi må virkelig håbe at testen viser ast der ikke er noget galt! Kan godt forstå du synes det er sent Ihh øv!!!

Anmeld

14. november 2011

AnnaK89

Lille fe skriver:

Er du tilknyttet et speciel læge derude?

jeg tænker lidt, at du måske skal være lidt længere henne, for de kan være sikker på deres svar. -hvad jeg ved, så er fostervandsprøver mere sikre end moderekagebiopsi, ved lige det netop det barnet skal undersøges for. (jeg kan tage fejl)

ellers må du prøve at ringe til din jm eller alm. læge og tale med dem om din situation, måske de kan hive i nogle tråde.

og håber det bedste for jeres lille spunk.

Vores barn skal tjekkes for genetiske sygdomme. Og det er det en moderkagebiopsi bruges til.
Og det er ikke en fostervandsprøve jeg skal have taget.

Ja det er speciellæge i ålborg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.