Graviditetssukkersyge, konsekvenser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

bulderfiz skriver:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2011

Maja_4000

Fik du pks pga. sukkersygen? Eller var det noget du havde ønsket at få uanset hvad?

Men efter alle jeres svar, er jeg også langt mere rolig nu. Det lyder slet ikke så slemt som jeg gik og frygtede!

Nej , ville have pks ligemeget hvad

Og nej , det er slet ikke slemt Du skal selvfølgelig ikke leve af vingummier osv. :b Men det er der jo ikke nogen der skal

Anmeld

12. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Maja_4000 skriver:

Nej , ville have pks ligemeget hvad

Og nej , det er slet ikke slemt Du skal selvfølgelig ikke leve af vingummier osv. :b Men det er der jo ikke nogen der skal

Hahah... Må nok også hellere begynde at ligge mine kært elskede lakridser og chokolader langt væk!  Dog synes jeg slet ikke jeg har været sådan rigtig slem til at spise det.

Må man godt spise bananer?  Eller er der for meget frugtsukker i dem?

Anmeld

12. november 2011

M (:

rikkeregnbue skriver:

Ja okay, det var en trist historie at høre..  Men det kan jo ske, desværre.

Og hold da op, kunne de ikke bare vente med at sætte hende igang til den 1 januar så?

Nej, det vil de ikke. Desværre. Men tror også det har noget at gøre med at hun er "gammel" (41, ja undskyld alle i mødre der er derover ) så de er ekstra obs. på hende. Hun har desuden aldrig født, da hun fik tvillinger ved KS for 18 år siden..

Men det positive er, at hun bliver scannet hver anden uge, så hun får ofte et lille glimt af guldklumpen..

Anmeld

12. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

M (: skriver:

Nej, det vil de ikke. Desværre. Men tror også det har noget at gøre med at hun er "gammel" (41, ja undskyld alle i mødre der er derover ) så de er ekstra obs. på hende. Hun har desuden aldrig født, da hun fik tvillinger ved KS for 18 år siden..

Men det positive er, at hun bliver scannet hver anden uge, så hun får ofte et lille glimt af guldklumpen..

Ja okay, men stadig en træls dato at blive sat igang på.

Har lige regnet mig frem til, at hvis de sætter mig igang 3 uger før tid så er det den 2 Januar. Så det er ikke så slemt igen.

Anmeld

12. november 2011

Maja_4000

rikkeregnbue skriver:

Hahah... Må nok også hellere begynde at ligge mine kært elskede lakridser og chokolader langt væk!  Dog synes jeg slet ikke jeg har været sådan rigtig slem til at spise det.

Må man godt spise bananer?  Eller er der for meget frugtsukker i dem?

Mørk chokolade er vidst okay .. Bare ikke i store mængder selvfølgelig :b Og så var jeg glad for Nellie Dellies lakridser .. Ved ikke om du kender dem .. Men de er uden sukker

Jeg kan ikke lide bananer Men generelt er der jo meget frugtsukker i alt frugt .. Ved i hvert fald at min far er meget påpasselig med at spise for meget .. 

Mener diætisten sagde til mig at jeg måtte spise 1 æble / 2 clementiner / 1 håndfuld vindruer som mellemmåltid .. Altså noget der har fylde cirka som et æble .. Gav det mening ?

Anmeld

12. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Maja_4000 skriver:

Mørk chokolade er vidst okay .. Bare ikke i store mængder selvfølgelig :b Og så var jeg glad for Nellie Dellies lakridser .. Ved ikke om du kender dem .. Men de er uden sukker

Jeg kan ikke lide bananer Men generelt er der jo meget frugtsukker i alt frugt .. Ved i hvert fald at min far er meget påpasselig med at spise for meget .. 

Mener diætisten sagde til mig at jeg måtte spise 1 æble / 2 clementiner / 1 håndfuld vindruer som mellemmåltid .. Altså noget der har fylde cirka som et æble .. Gav det mening ?

Kender godt Nellie Dellies og de er da også gode

Jeg var heller ikke vild med bananer, men så blev jeg gravid  Og jep, det gav helt mening det med frugterne.

Anmeld

12. november 2011

M (:

rikkeregnbue skriver:

Ja okay, men stadig en træls dato at blive sat igang på.

Har lige regnet mig frem til, at hvis de sætter mig igang 3 uger før tid så er det den 2 Januar. Så det er ikke så slemt igen.

Nej, det er da helt okay - så er man lige ovre nytåret.. Det ville godt nok være skod at blive født 1. januar.. Så er der jo ALDRIG nogen der kan komme! (:

Og de ville jo ikke sætte i gang før tid, hvis der var en risiko for barnet.. De gør det jo bare for at passe på dig OG barnet..

Anmeld

12. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

M (: skriver:

Nej, det er da helt okay - så er man lige ovre nytåret.. Det ville godt nok være skod at blive født 1. januar.. Så er der jo ALDRIG nogen der kan komme! (:

Og de ville jo ikke sætte i gang før tid, hvis der var en risiko for barnet.. De gør det jo bare for at passe på dig OG barnet..

Hahaha, jep.. Jeg gad godt nok heller ikke have fødselsdag den 1 Januar

Anmeld

12. november 2011

M (:

Hahaha, jep.. Jeg gad godt nok heller ikke have fødselsdag den 1 Januar

Men hellere det, end 29. februar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.