Graviditetssukkersyge, konsekvenser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.711 visninger
57 svar
0 synes godt om
11. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Hej piger.

I dag er en virkelig RØV dag for mig! Jeg har fået brev og svar fra min sidste glukosebelastning som var i onsdags og mine sukkertal er for høje = Jeg har graviditetssukkersyge.

Jeg kunne virkelig godt bruge en krammer! Jeg synes slet ikke at det er fair. Hvorfor lige mig?? Jeg bøvler jo for pokker også med bækkenløsning!  

Jeg føler lige nu, at alt jeg gør er fuldkommen forkert og er lige pludselig rædselsslagen overfor om jeg så også gør alt forkert når prinsessen er her! Allerede nu elsker jeg det lille væsen i mig højere end jeg nogensinde ville kunne forestille mig!

Men for fanden hvor er det uretfærdigt! Jeg er virkelig, virkelig depri. 

Men udover det, ville jeg høre jer andre som måske har været igennem det samme. Hvad var jeres konsekvenser? Og kom der komplikationer i resten af jeres graviditet?

Jeg tænker angående fødsel osv. Bliver man sat igang før? Årh altså

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2011

Henriette Aaby

rikkeregnbue skriver:

Hej piger.

I dag er en virkelig RØV dag for mig! Jeg har fået brev og svar fra min sidste glukosebelastning som var i onsdags og mine sukkertal er for høje = Jeg har graviditetssukkersyge.

Jeg kunne virkelig godt bruge en krammer! Jeg synes slet ikke at det er fair. Hvorfor lige mig?? Jeg bøvler jo for pokker også med bækkenløsning!  

Jeg føler lige nu, at alt jeg gør er fuldkommen forkert og er lige pludselig rædselsslagen overfor om jeg så også gør alt forkert når prinsessen er her! Allerede nu elsker jeg det lille væsen i mig højere end jeg nogensinde ville kunne forestille mig!

Men udover det, ville jeg høre jer andre som måske har været igennem det samme. Hvad var jeres konsekvenser? Og kom der komplikationer i resten af jeres graviditet?

Æv det var træls.

Altså hvad jeg ved, vil du få kostvejledning og nok fulgt lidt tættere. Med graviditetsukkersyge er der en risko for at barnet bliver stort. Og ja en i gangsættelse tidligt.

Knus herfra

Anmeld

11. november 2011

Ka+Ma=Be

rikkeregnbue skriver:

Hej piger.

Jeg har desværre ingen erfaringer eller gode råd, men ville da ikke smutte uden lige at give et stort kram 

Jeg har hørt om nogle stykker, som er blevet sat i gang før tid, men de er alle gået næsten hele graviditeten ud! Så krydser fingre for, at alt nok skal gå fint 

Anmeld

11. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Henriette Aaby skriver:

Æv det var træls.

Altså hvad jeg ved, vil du få kostvejledning og nok fulgt lidt tættere. Med graviditetsukkersyge er der en risko for at barnet bliver stort. Og ja en i gangsættelse tidligt.

Knus herfra

Ja okay, i mit brev står der også at jeg vil få brev fra Odense om en tid til vurdering, så går udfra at det er angående kostplan osv.

Men øøøøv!

Anmeld

11. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Katte87 skriver:

Jeg har desværre ingen erfaringer eller gode råd, men ville da ikke smutte uden lige at give et stort kram 

Jeg har hørt om nogle stykker, som er blevet sat i gang før tid, men de er alle gået næsten hele graviditeten ud! Så krydser fingre for, at alt nok skal gå fint 

Mange tusind tak!  Og håber også jeg får lov at gå så længe som overhovedet muligt.

Anmeld

11. november 2011

<3

Ja der er en forhøjet risiko for at barnet vil udvikle sukkersyge selv senere. Hele 25%

Ellers så skal du på diæt for at få styr på dit blodsukker så bebsen ikke er i fare

Kh Kirsten

Anmeld

11. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

mrs X skriver:

Ja der er en forhøjet risiko for at barnet vil udvikle sukkersyge selv senere. Hele 25%

Ellers så skal du på diæt for at få styr på dit blodsukker så bebsen ikke er i fare

Kh Kirsten

25%!!!! Åh gud...  Men ja, må hellere lige få styr på de ting der. Jeg vil jo prinsessen det aller bedste!

Anmeld

11. november 2011

<3

rikkeregnbue skriver:

25%!!!! Åh gud...  Men ja, må hellere lige få styr på de ting der. Jeg vil jo prinsessen det aller bedste!

Det er jo det - derfor er det så vigtigt at holde den diæt

Jeg skal til glukosebelastning igen i dec... Håber på det bedste

Anmeld

11. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

mrs X skriver:

Det er jo det - derfor er det så vigtigt at holde den diæt

Jeg skal til glukosebelastning igen i dec... Håber på det bedste

for at du er heldigere end mig!

Jeg undrer mig bare, for sidst fejlet jeg intet. Og de tester man tager ved JM har også været SÅ fine... Øv altså

Anmeld

11. november 2011

Maja88

min svigerinde har lige haft det..

du skal til odense til en udreding.. der vil de måle dit blodsukker.. vise dig hvordan du selv måler det.. hjælpe dig med kost osv..scanne babyen.

så skal du derover hver 14 dag mener jeg, til scanning og blodprøver..

hvis du kan holde dit blodsukker nede ved hjælp af kosten kan du få lov at føde i Sønderborg, men bliver det insulin betinget(dvs du ikke kan holde det nede, alene via kosten) så skal du føde på OUH og du sættes igang 14 dage før

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.