iris-mor skriver:
Først og fremmest et KÆMPE
. Du skal passe på dig selv og din familie!!
Jeg er pt i behandling for depression, og kan genkende rigtig meget af det du siger. Er sygemeldt på 8 månede - og jeg har lært nu, bedre sent end aldrig
, at jo før man indrømmer det overfor sig selv og omverdenen, jo før får man den hjælp man behøver og kan komme i bedring. Jeg indrømmede først hvor slet det stod til, da psykologen ville indlægge mig. Jeg brød sammen og fortalte familie og venner om det, de vidste godt jeg havde en dep. men ikke hvor slemt det var. Men efter indrømmelsen, kom der styr på tingene. De lavede skema til mig, med besøg, hjælp til rengøring, en gang om ugen skulle jeg på cafe, kommunen kom ind med en støtteperson 2 gange om ugen, og ad omveje fik jeg skubbet på og kom til psykiater. Nu kan jeg med smil sige at min nye medicin virker

. Planen er at jeg starter op efter jul med 4 timer om ugen.
Nå nok om mig
, vil bare sige at det hjælper at være åben, selvom det overhovedet ikke er sjovt, det er pisse hårdt. Men omverdene vil faktisk gerne hjælpe, hvis de bare ved, hvad de skal gøre og hvor meget de må hjælpe. Du må gerne skrive en pb, hvis du vil snakke mere.

. Ønsker det bedste for dig og jer
Jeg prøver 
Tak for din historie, dejligt at vide man ikke er alene.
Det bare alt det med, at jeg har gået og sagt jeg har fået det bedre osv. og så bryder jeg bare sammen. Jeg har hele tiden sagt til mig selv, og andre, at jeg skulle starte på udd. til Februar, men det virker bare SÅ uoverskueligt, men tanken om hvad andre ikke vil tænke om mig hvis jeg ikke starter er bare ikke særlig sjov 
Heldigvis sagde min kæreste til mig i går, at det tog rigtig lang tid, og han heller ikke rigtig havde troet på jeg var rask, for det ville være underligt. Han er så forståelig. Har også været sammen med ham i 3 år, og det var mens jeg var sammen med ham, jeg fik konstateret en dep. så han har været med hele vejen. Dejligt han er her, ellers ved jeg ikke hvem jeg skulle læne mig op ad. 
Men ja, blir nok nød til at ringe til lægen mandag og sige som det er, selvom det er rigtig svært for mig 
Årh, jeg føler virkelig det er mig mod resten af verden lige nu