erfaring med at blive henvist til psykiater?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2011

wamse

JuliaHougaard92 skriver:

Jeg blev henvist til psykolog for 5 mdr siden, og har gået til psykolog siden da. Er rigtig glad for hende, og kan klart anbefale at gå til det, da man får så meget ud af det, og det er rart at snakke med en passiv person om de ting der fylder. Så er man fri for at dele alt med sine nærmeste, da de noglegange har svært ved at forså

Jeg har gået til psykolog mange gange, og af flere omgange. Jeg har også været i døgnbehandling, hvor vi fik terapi 12 timer i døgnet. Så det er ikke fordi, jeg ikke har prøvet det, jeg tror bare, at der ligger mere bag, at jeg bliver ved med at få de her "tilbagefald"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2011

wamse

K&S skriver:

Okay, det har jeg aldrig hørt om at det skulle, men så kan du måske komme i gang hurtigere

Det håber jeg 

Anmeld

11. november 2011

Hougaard92

wamse skriver:

Jeg har gået til psykolog mange gange, og af flere omgange. Jeg har også været i døgnbehandling, hvor vi fik terapi 12 timer i døgnet. Så det er ikke fordi, jeg ikke har prøvet det, jeg tror bare, at der ligger mere bag, at jeg bliver ved med at få de her "tilbagefald"

stort til dig er træls med de tilbagefald.

lægerne siger til mig at jeg skal nok tage medicin i over et år, da de ikke vil risikere at jeg får tilbagefald, men er stadig meget bange for at få tilbagefald.

Anmeld

11. november 2011

Georgia

K&S skriver:

Jeg har fået henvisning til psykiater 2 gange, senest for et par måneder siden og jeg kan kun anbefale det. De har en helt anden ekspertise end en "alm." praktiserende læge

Det er gratis, når du har fået en henvisning af lægen  

Siger man bare, jeg tror det vil være bedst hvis jeg kom til psykiater. (nu når lægen kender til en del af ens problemer)

Anmeld

11. november 2011

K&S

Georgia skriver:

Siger man bare, jeg tror det vil være bedst hvis jeg kom til psykiater. (nu når lægen kender til en del af ens problemer)

Første gang blev jeg henvist for at finde det rette medicin, for psykiateren er jo lægeuddannet, hvor psykologen "kun" er universitetsuddannet i samtale - du kan derimod ikke forvente den store samtaleterapi hos en psykiater.

Her 2. gang var det fordi den medicin, jeg fik sidst (jeg har været uden i mellemtiden) slet ikke har den samme virkning mere - så der skal vurderes, hvilket type medicin, jeg så skal have

Anmeld

11. november 2011

K&S

Georgia skriver:

Går du til psykolog nu? Og er du på antidepressiva? For det er medicinen, psykiatern er bedst til

Anmeld

11. november 2011

Bullerfnis

Det har din læge slet ikke ekspertise nok på området til at kunne udtale sig om. Jeg synes bestemt også du skal få en henvisning til en psykiater, det har jeg prøvet i forb. men angst, og det, kombineret med samtaleterapi hos en psykolog, har ændret mit liv totalt.

Min daværende læge udskrev nemlig også bare medicin, og tænkte at så måtte det være nok. Men det rykkede ikke noget for mig.

Så spild ikke tiden, få en hevisning allerede på mandag

Anmeld

12. november 2011

Georgia

K&S skriver:

Går du til psykolog nu? Og er du på antidepressiva? For det er medicinen, psykiatern er bedst til

Går til psykolog nu.
Har sagt nej tak til medicin, men kan nu mærke at det bliver nødvendigt.

Anmeld

12. november 2011

K&S

Georgia skriver:

Går til psykolog nu.
Har sagt nej tak til medicin, men kan nu mærke at det bliver nødvendigt.

Så synes jeg helt sikkert, du skal bede om en henvisning til en psykiater, så I sammen kan finde det bedste præparat til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.