erfaring med at blive henvist til psykiater?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.499 visninger
38 svar
0 synes godt om
10. november 2011

wamse

Jeg har fået konstateret en depression for 7 mdr siden, og jeg får, på trods af medicin, det ikke bedre. Jeg fik af vide af min læge, at jeg nok ville have det sådan her resten af mit liv, da jeg har haft et misbrug af stoffer for 8 år siden, ud over dette har livet generelt budt på en del knubs. 

Men jeg har hørt flere blive henvist til en psykiaater, for den vej igennem at kunne få en mere personlig behandling.

Nogen der har erfaring med en henvisning? Jeg skal til læge i morgen, for at snakke om min psykiske status pt.

Jeg er bare så træt af at svinge så meget psykisk 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

K&S

wamse skriver:

Jeg har fået konstateret en depression for 7 mdr siden, og jeg får, på trods af medicin, det ikke bedre. Jeg fik af vide af min læge, at jeg nok ville have det sådan her resten af mit liv, da jeg har haft et misbrug af stoffer for 8 år siden, ud over dette har livet generelt budt på en del knubs. 

Men jeg har hørt flere blive henvist til en psykiaater, for den vej igennem at kunne få en mere personlig behandling.

Nogen der har erfaring med en henvisning? Jeg skal til læge i morgen, for at snakke om min psykiske status pt.

Jeg har fået henvisning til psykiater 2 gange, senest for et par måneder siden og jeg kan kun anbefale det. De har en helt anden ekspertise end en "alm." praktiserende læge

Det er gratis, når du har fået en henvisning af lægen  

Anmeld

10. november 2011

wamse

K&S skriver:

Jeg har fået henvisning til psykiater 2 gange, senest for et par måneder siden og jeg kan kun anbefale det. De har en helt anden ekspertise end en "alm." praktiserende læge

Det er gratis, når du har fået en henvisning af lægen  

Ved du om lægen kan nægte at henvise mig? 

Anmeld

10. november 2011

Zeus

wamse skriver:

Synes godt nok ikke det er et særligt brugbart svar du har fået af din læge, hvis jeg skal sige det ligeud..

Jeg fik en borderline diagnose for 8 år siden, og fik også af vide at det var livet, med dystre udsigter. I maj måned i år, efter endt DAT behandling på psyk, havde jeg ikke længere nogen psykiatrisk diagnose, og mit liv kører på skinner på en måde, som det aldrig har gjort før..

Det er simpelthen for nemt af ham og give dig piller og sige, at du bare skal vænne dig til tanken om, at du aldrig får det bedre..

Anmeld

10. november 2011

wamse

Zeus skriver:

Synes godt nok ikke det er et særligt brugbart svar du har fået af din læge, hvis jeg skal sige det ligeud..

Jeg fik en borderline diagnose for 8 år siden, og fik også af vide at det var livet, med dystre udsigter. I maj måned i år, efter endt DAT behandling på psyk, havde jeg ikke længere nogen psykiatrisk diagnose, og mit liv kører på skinner på en måde, som det aldrig har gjort før..

Det er simpelthen for nemt af ham og give dig piller og sige, at du bare skal vænne dig til tanken om, at du aldrig får det bedre..

Det er så frustrende, for jeg svinger helt vildt, og det giver ingen mening. I går var en rigtig nedturs dag, hvor alt var sort, hvor jeg så i dag er mega hyper positiv, og får ordnet en masse, men kan mærke at jeg her til aften igen bliver sort. 

Der er ikke umiddelbart noget som tricker disse udsving.

Min læge mener at jeg nu skal raskmeldes, for det er ikke godt at gå hjemme, men det skræmmer mig i den grad, for jeg kan jo knapt nok overskue de basale ting som de er nu

Anmeld

10. november 2011

K&S

wamse skriver:

Ved du om lægen kan nægte at henvise mig? 

Det ved jeg ikke, men hvilken interesse skulle han have i det? Så ville jeg i hvert fald skifte læge

Anmeld

10. november 2011

K&S

wamse skriver:

Går du også hos psykolog? For psykiateren er jo (som hovedregel) kun medicinsk uddannet og ikke uddannet i samtale - så jeg vil anbefale at du går hos begge - det gør jeg!

Anmeld

10. november 2011

K&S

Zeus skriver:

Hvad er DAT-behandling?

Anmeld

10. november 2011

Zeus

K&S skriver:

Hvad er DAT-behandling?

Dialektisk adfærds terapi.. Hvor man både arbejder i gruppe, og én/én med behandleren Man skal ind og ændre på alle sine mønstre, og arbejde aktivt med at forbedre sine livsvilkår.. Man lærer at passe på sig selv, sådan kort og godt Der er 4 forskellige faser, hvor man til slut enten vil være rask, vil have fået et mere tåleligt liv, eller det vil være uændret.. Jeg var så heldig at ligge i den første gruppe

Anmeld

10. november 2011

K&S

Zeus skriver:

Dialektisk adfærds terapi.. Hvor man både arbejder i gruppe, og én/én med behandleren Man skal ind og ændre på alle sine mønstre, og arbejde aktivt med at forbedre sine livsvilkår.. Man lærer at passe på sig selv, sådan kort og godt Der er 4 forskellige faser, hvor man til slut enten vil være rask, vil have fået et mere tåleligt liv, eller det vil være uændret.. Jeg var så heldig at ligge i den første gruppe

Fantastisk, super dejligt for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.