erfaring med at blive henvist til psykiater?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2011

wamse

K&S skriver:

Går du også hos psykolog? For psykiateren er jo (som hovedregel) kun medicinsk uddannet og ikke uddannet i samtale - så jeg vil anbefale at du går hos begge - det gør jeg!

Jeg har gået så meget til psykolog og terapi, at jeg ikke pt går der. Jeg oplever ingen former for bedring ved samtaler, hvilket også bekymrer mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

Zeus

wamse skriver:

Det er så frustrende, for jeg svinger helt vildt, og det giver ingen mening. I går var en rigtig nedturs dag, hvor alt var sort, hvor jeg så i dag er mega hyper positiv, og får ordnet en masse, men kan mærke at jeg her til aften igen bliver sort. 

Der er ikke umiddelbart noget som tricker disse udsving.

Min læge mener at jeg nu skal raskmeldes, for det er ikke godt at gå hjemme, men det skræmmer mig i den grad, for jeg kan jo knapt nok overskue de basale ting som de er nu

Sådan havde jeg det også.. I behandlingen skulle jeg skrive på et skema hver aften, hvordan jeg havde haft det fra 0-5, på forskellige slags følelser. I starten skrev jeg også ned på formiddag-eftermiddag-aften bass, fordi jeg svingede så meget. Det tager SÅ mange kræfter!

Heldigvis kunne jeg efterhånden skrive de samme tal dagen igennem, også flere dage i træk

Vi fik forklaret det med, hvorfor vi som regel havde en nedturs dag, efter en super god dag.. Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det gælder generelt, eller om det bare var os Men vi fik forklaret, at vi har en mur med flere ringe omkring.. Når vi er glade, så kommer der små huller forskellige steder i muren, og de er der stadig dagen efter, og derfor er det lettere at få nedur på.. Hvis det giver nogen mening?

Humørsvingninger er en rigtig stor del af at være borderliner, så jeg kender desværre alt for meget til dem - det samme med min kæreste, da det som regel var ham der stod for skud

Ligger depression under de ting, som man kan få en henvisning for? Jeg kan faktisk ikke huske det.. Men du kan jo prøve at spørge ham ad imorgen, fordi det ikke er nok med pillerne. Faktisk er der lavet undersøgelser der viser, at dep-piller kun virker mod de slemmeste depressioner, men alligevel bruger mange læger dem, som det eneste middel.. De virker jo ikke mod selve grunden til at man har en depression, de tager i bedste fald kun symptomerne

Anmeld

10. november 2011

wamse

K&S skriver:

Det ved jeg ikke, men hvilken interesse skulle han have i det? Så ville jeg i hvert fald skifte læge

åh jamen hun mener at jeg skal huske på, at jeg først og fremmest er mor - den havde jeg godt selv regnet ud

hun mener ikke at det kan svare sig at skifte mærke i anti.depressiv, for det virker alt på samme måde 

Anmeld

10. november 2011

Zeus

K&S skriver:

Fantastisk, super dejligt for dig

Uden p*s, det har givet mig mit liv tilbage.. Jeg ved ikke hvor jeg havde været idag, hvis det ikke var for lige præcist dén behandling

Anmeld

10. november 2011

K&S

åh jamen hun mener at jeg skal huske på, at jeg først og fremmest er mor - den havde jeg godt selv regnet ud

hun mener ikke at det kan svare sig at skifte mærke i anti.depressiv, for det virker alt på samme måde 

Det er da en rigtig uprofessionel læge, du har - hun ved da tydeligvis ikke hvad hun snakker om.

Hvad har din mor-rolle at gøre med ønsket om at snakke med en psykiater?

Da jeg blev henvist til psykiater for en del år siden (1. gang) prøvede jeg utallige præparater, inden jeg (vi) fandt det der fungerede for mig - der er jo også MEGET stor forskel på hvilke bivirkninger, de forskellige typer har!

Ej, jeg bliver da helt gal på dine vegne

Anmeld

10. november 2011

K&S

Zeus skriver:

Uden p*s, det har givet mig mit liv tilbage.. Jeg ved ikke hvor jeg havde været idag, hvis det ikke var for lige præcist dén behandling

Jeg sidder her og får helt gåsehud

Anmeld

10. november 2011

Zeus

K&S skriver:

Jeg sidder her og får helt gåsehud

Jeg fik diagnosen i 2004.. Jeg begyndte i slutningen af 2007, og med behandlingen i starten af 2008, så det har været en lang proces. Men alligevel relativt kort, efter hvad jeg kan forstå på nogen af de andre borderlinere, som har kæmpet med sygdommen i årtier nærmest

Den rette behandling, og den rette behandler er bare guld værd!

Så bliver sgu også sur på Wamse's vegne, når hendes læge bare affærdiger hende på den måde

Anmeld

10. november 2011

K&S

wamse skriver:

Jeg har gået så meget til psykolog og terapi, at jeg ikke pt går der. Jeg oplever ingen former for bedring ved samtaler, hvilket også bekymrer mig 

Det kan jo godt bunde i, at du er så langt nede psykisk (fordi du ikke får den korrekte medicin) - og du derfor ikke er i stand til at "modtage" (uden at det skal lyde ufo-agtigt).

Jeg synes heller ikke, jeg fik noget ud af samtaleterapien, før psykologen forlangte, at jeg steg i dosis - fordi hun mente jeg skulle ligge på "normalt stemnings-niveau" for at kunne overskue at bearbejde og arbejde med mig selv.

Anmeld

10. november 2011

merle2010

jeg har talt med adskillige psykiatere, og det eneste de snakker med dig om er hvilken mediicin der vil være den rigtige for dig

derimod hvor jeg hos en psykolog med speciale i selvmordsforebyggelse, da jeg var indlagt på den lukkede...

hun var super.. vi fik lavet nogle rigtig gode handleplaner for hvad jeg skulle gøre når jeg fik selvmordstanker og hvordan jeg skulle søge hjælp o.s.v.

det har hjulpet mig igennem den sværeste tid i mit liv...

desuden hjalp og hjælper min kugledyne mig enormt..

og da jeg var rigtig dårlig hjalp kuglebad og musicure, hvis du kender det...

bare spørg efter råd

jeg er nu næsten kureret, og tager kun lidt medicin.. har det super og nyder livet

Anmeld

10. november 2011

K&S

Zeus skriver:

Jeg fik diagnosen i 2004.. Jeg begyndte i slutningen af 2007, og med behandlingen i starten af 2008, så det har været en lang proces. Men alligevel relativt kort, efter hvad jeg kan forstå på nogen af de andre borderlinere, som har kæmpet med sygdommen i årtier nærmest

Den rette behandling, og den rette behandler er bare guld værd!

Så bliver sgu også sur på Wamse's vegne, når hendes læge bare affærdiger hende på den måde

Ja, det er alligevel hurtigt, det er fantastis for dig (og jer...!)

Jeg synes også, det er fuldstændig uacceptabelt ifht. Wamse - piller løser ikke problemet, det gemmer det bare (hvis man vel og mærke får den rigtig medicin)...!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.