Har brug for råd ang. at sove på altan..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.137 visninger
27 svar
0 synes godt om
10. november 2011

lycly

Min datter sover, som de fleste andre børn, rigtig godt udenfor. Men vi bor i en lejlighed hvor den dertilhørende gård ikke er "låst". Man kan gå lige ind ude fra gaden af, så jeg er slet ikke tryg ved at stille hende dernede da vi bor på 2. sal . Og i øvrigt ingen babyalarm har!

Så tænkte jeg: Altan! Vi har nemlig en altan. Men nu kommer det næste problem. Jeg har ikke en altanbarnevogn. Og gider ikke slæbe barnevognen op på 2. sal hver dag.
Så jeg tænkte om man måske kunne stille hende ud på altanen i liften?? Altanen er "omhegnet" af ca ½ meter mur, altså ikke tremmer. Så den er tæt og hun ville stå i læ.

Er det en total dårlig idé??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

birthee

LunaLykke skriver:

Min datter sover, som de fleste andre børn, rigtig godt udenfor. Men vi bor i en lejlighed hvor den dertilhørende gård ikke er "låst". Man kan gå lige ind ude fra gaden af, så jeg er slet ikke tryg ved at stille hende dernede da vi bor på 2. sal . Og i øvrigt ingen babyalarm har!

Så tænkte jeg: Altan! Vi har nemlig en altan. Men nu kommer det næste problem. Jeg har ikke en altanbarnevogn. Og gider ikke slæbe barnevognen op på 2. sal hver dag.
Så jeg tænkte om man måske kunne stille hende ud på altanen i liften?? Altanen er "omhegnet" af ca ½ meter mur, altså ikke tremmer. Så den er tæt og hun ville stå i læ.

Ville du så stille liften på et eller andet??? Personligt ville jeg måske finde en gammel klapvogn hvor liften kunne stå i, så den kunne blive hævet fra jorden...

Anmeld

10. november 2011

Aagaard

LunaLykke skriver:

Jeg syntes ikke at det er en dårlig ide, men en rigtig go' ide. Men jeg ville nok sørge for at løfte liften fra jorden(eller betonnen) da der jo ikke er meget isolering i bunden af sådan en lift og beton er MEGET koldere end luften er det. Så måske op på en stol eller sådan noget?

Anmeld

10. november 2011

lycly

birthee skriver:

Ville du så stille liften på et eller andet??? Personligt ville jeg måske finde en gammel klapvogn hvor liften kunne stå i, så den kunne blive hævet fra jorden...

Jeg har 2 små klapborde jeg havde overvejet at stille liften på. Så står den stadig lidt i læ. Men er hævet fra jorden. Er bare bange for om det blæser for meget..

Anmeld

10. november 2011

lycly

Aagaard skriver:

Jeg syntes ikke at det er en dårlig ide, men en rigtig go' ide. Men jeg ville nok sørge for at løfte liften fra jorden(eller betonnen) da der jo ikke er meget isolering i bunden af sådan en lift og beton er MEGET koldere end luften er det. Så måske op på en stol eller sådan noget?

Ja, du har nok ret , det er nok ikke så smart at stille den direkte på det kolde beton. Og har 2 altanstole, og ellers så har jeg 2 små klapborde jeg kunne stille den på??

Anmeld

10. november 2011

Aagaard

LunaLykke skriver:

Jeg har 2 små klapborde jeg havde overvejet at stille liften på. Så står den stadig lidt i læ. Men er hævet fra jorden. Er bare bange for om det blæser for meget..

Har du ikke et regnslag til barnevognen du kan putte ud over liften, så det ikke sådan blæser ind i den? Hævet fra jorden og med regnslag og så baby pakket godt ind... det tror jeg, at jeg ville gøre

Anmeld

10. november 2011

birthee

LunaLykke skriver:

Altså kalechen på en klapvogn vil jo give lidt mere læ

Anmeld

10. november 2011

lycly

Aagaard skriver:

Har du ikke et regnslag til barnevognen du kan putte ud over liften, så det ikke sådan blæser ind i den? Hævet fra jorden og med regnslag og så baby pakket godt ind... det tror jeg, at jeg ville gøre

Jo det har jeg, det lyder som en god idé, DET må jeg prøve , tusind tak

Anmeld

10. november 2011

lycly

birthee skriver:

Altså kalechen på en klapvogn vil jo give lidt mere læ

Ja det nok rigtigt, har bare ikke nogen klapvogn

Anmeld

10. november 2011

TaAsJu

Jeg gjorde det dengang at jeg stilte liften på to stole og kom regnslag hen over... Jeg gad nemlig heller ikke slæbe den på 2. sal..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.