dyr i hjemmet og baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2011

Tona

den-lykkeligste skriver:

Jeg har lige fået to Katte og har en lille datter på snart 4 mdr.. men der er et MEN! min mor siger det er pisse skadeligt for barnet og det skulle jeg aldrig ha fået mig.. HVAD kan i sige om det ? til jer der har katte eller ved noget om det? må barnet røre ved missere? og må de være i nærheden af hinanden under opsyn? Misserne er kun 12 uger og det eneste sted jeg holder dem fra er værelserne hvor vi sover....! Men hvad er jeres holdning/mening til dyr og baby?

Vi har selv kat og det havde vi allerede da Amanda var nyfødt. Det er der ikke noget sundhedsmæssigt uforsvarligt i.

Man skal bare sørge for at kontakte dyrlægen og sørge for at katten får de vacciner den skal have og ormekur og loppekur osv så det er en sund kat man har. Kattebakken skal man sørge for at skifte ordentligt og barnet må ikke lege med kattens afføring (hvilket de irriterende nok rigtig gerne vil når de begynder at kunne kravle).

Når det nu er killinger du har, så skal du nok holde øje med at katten ikke i legesyghed river barnet og at barnet ikke niver eller slår til katten af nysgerrighed. Men det er kun en periode indtil katten er opdraget Både barnet og katten skal med det samme have at vide hvis de gør noget ved hinanden som de ikke må. Men det er ikke ret sandsynligt at det overhovedet sker. Odds er størst for at de vokser op sammen og har stor glæde af hinanden. Jeg syntes at din mor tager helt fejl i det hun siger. Der er da så mange der har kæledyr og børn sammen. Selv er jeg også vokset op med dyr og haft stor glæde af det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

Henriette Aaby

den-lykkeligste skriver:

Jeg har lige fået to Katte og har en lille datter på snart 4 mdr.. men der er et MEN! min mor siger det er pisse skadeligt for barnet og det skulle jeg aldrig ha fået mig.. HVAD kan i sige om det ? til jer der har katte eller ved noget om det? må barnet røre ved missere? og må de være i nærheden af hinanden under opsyn? Misserne er kun 12 uger og det eneste sted jeg holder dem fra er værelserne hvor vi sover....! Men hvad er jeres holdning/mening til dyr og baby?

Jeg havde kat under min graviditet og mens min datter var spæd frem til hun blev 28 mrd.

De eneste forbehold vi har haft er at min mand tømte kattebakken mens jeg var gravid, og at hold øje med at missen ikke hoppede op i barnevognen men Maja sov i den (og ellers; vi vil ikke have katten der hvor hun sov).

Jeg er af den overbevisning at børn har godt af at være omgivet af dyr. Vores datter elskede vores kat. (Vi har den ikke mere, vi flyttede, den blev boende hos vores udlejer). Og ja vores kat synes hun var en pine i r.... men det er jo en anden snak

Anmeld

10. november 2011

Pige2009

den-lykkeligste skriver:

Der der kan være i det er hvis kattene lægger sig oven på babyen mens h*n sover...

Anmeld

10. november 2011

nathja

jeg er selv vokset op med både hund og kat, og jeg fejler ikke mere end de fleste andre... hihi..

har selv 3 katte nu og 2 unger, en på 3 og en på 1/1/2 og venter nr. 3, her skifter manden bakkerne mens den store står og siger adr misseprutter. tror ikke på det er skadeligt tværtimod børn har godt af at lære noget om omgang med dyr..

har desuden både hund og heste der bor hos min mor da vores lejlighed ikke lige kan rumme dem, og mine unger er ikke bange for dyr, men ved også at visse ting må man ikke, som at hive dem i halerne, for så kradser de, og det synes jeg er helt iorden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.