dyr i hjemmet og baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2011

morethanperfect

Det sker der altså intet ved 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

StineW79

Profilbillede for StineW79
Vi har også 2 katte på 8 år og en datter på 3 år, hun elsker sine bror misser som hun kalder dem! Katte og børn passer i min verden helt perfekt sammen. Vi har heller aldrig haft problemer med at de hopper op i hendes seng osv! Så pas du bare godt på alle dine 3 små. Vh Stine

Anmeld

10. november 2011

Clisolka

Tror nu ikke du skal frygte noget medmindre der kommer allergi 

Vores SP var glad for, at vi har katte herhjemme, for hun er af den overbevisning, at det er sundt for børn at omgås dyr  Vi har 2 dejlige hunmisser herhjemme, men de gider ikke lege med vores datter når hun kravler efter dem 

Anmeld

10. november 2011

SS82

Nessie skriver:

Tværtimod tror jeg på at det er sundt for børn at have dyr

Har aldrig hørt om at det skulle være sundhedsskadeligt, med mindre barnet har allergi, selvfølgelig.

Jeg har selv 2 katte, og synes det er godt for min søn at lære at behandle dyr med respekt

Helt enig

Anmeld

10. november 2011

SussieThyssen

den-lykkeligste skriver:

Jeg har lige fået to Katte og har en lille datter på snart 4 mdr.. men der er et MEN! min mor siger det er pisse skadeligt for barnet og det skulle jeg aldrig ha fået mig.. HVAD kan i sige om det ? til jer der har katte eller ved noget om det? må barnet røre ved missere? og må de være i nærheden af hinanden under opsyn? Misserne er kun 12 uger og det eneste sted jeg holder dem fra er værelserne hvor vi sover....! Men hvad er jeres holdning/mening til dyr og baby?

Det er videnskabeligt dokumenteret, at børn der bliver født og vokser op med husdyr er mindre disponeret for at udvikle allergier, samt astmabetingede sygdomme.
Så tag du den bare med ro.
Mine unger er alle vokset op med hund, katte, marsvin, kaniner og fugle i massevis, og ingen af dem lider af noget i den retning.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. november 2011

Jonatansmor

den-lykkeligste skriver:

Jeg har lige fået to Katte og har en lille datter på snart 4 mdr.. men der er et MEN! min mor siger det er pisse skadeligt for barnet og det skulle jeg aldrig ha fået mig.. HVAD kan i sige om det ? til jer der har katte eller ved noget om det? må barnet røre ved missere? og må de være i nærheden af hinanden under opsyn? Misserne er kun 12 uger og det eneste sted jeg holder dem fra er værelserne hvor vi sover....! Men hvad er jeres holdning/mening til dyr og baby?

Herhjemme har vi 2 katte og vi havde stadig hunden da drengen kom til. Selvfølgeligt skal du da tage dine forholdsregler: lære katten ikke at sove i hans seng/ting/tøj, støvsuge dagligt og sådan noget..

Men herhjemme har drengen stor fornøjelse af dem begge to, han lærer noget om andre væsner, at de også er følsomme individer med en ret til at være i fred, han lærer at håndtere små bløde ting og han lærer noget om ansvaret for disse dyr der ikke kan selv.

Noget jeg faktisk synes at især drengebørn har godt af at lære noget om....

Anmeld

10. november 2011

Sasja77

den-lykkeligste skriver:

Sikke da noget pjat! 

Vi har også 2 katte herhjemme og det er ikke skadeligt at have dyr i hjemmet. ALLE kan få allergi overfor katte men det ved man jo ikke hvis man ikke bliver eksponeret for dyrehår....medmindre at du og evt din mand selv er dybt allergisk...i det tilfælde kan barnet være eksponeret for allergi. Det er ikke farligt at have dyr i hjemmet og det med at katte lægger sig i vuggen eller sengen ovenpå barnet -ja det kan da ske men så er det jo bare at I sørger for at kattene ikke kan komme til barnets sovested. Det var det eneste vi sørgede for herhjemme for de kære små kræ vil jo gerne ligge og hygge hvor der er trygt og varmt. Og så selvfølgelig at dit lille pus ikke kan komme til kattebakken og maden

Børn har godt af vokse op med dyr -det tror jeg i hvertilfælde

Anmeld

10. november 2011

MortilCilas

Jeg havde to katte, og har haft dem fra jeg var 18år, og holdt godt øje med at de ikke lagde sig op på min søn, eller i hans tøj, på hans dyne osv. Også kom de ikke ind på værelserne, for de ville helt sikkert ligge i hans seng.
Men nu er min søn 10 måneder og er så lige gået af med dem, af andre åsager, men han "kæled" dem, osv

Anmeld

10. november 2011

Chr-Hei

Ej det noget fis hvis bare man sørge for at katte/hundehår ikke er overalt .

Vi har selv to hunde her som fælder en del, jeg støvsuger hverdag og vasker gulv hver anden...

Anmeld

10. november 2011

Muffin

Jeg tror måske hun er bange for at kattene kommer til at skade det lille myr, ligge sig på ham, bide/rive..

Vi fik den samme reaktion da vi tog en rottweilerhvalp i pleje da sønnen var lille.. For den ville da både æde ham når den fik chancen og træde på ham osv.. OG NEJ, den var altid utrolig blid og rolig omkring ham og lå gerne og kiggede på ham når han var på gulvet, (at den så var enormt hvalpekulret omkring os voksne er en anden snak), hunde og katte er ikke dumme, de fornemmer altså godt at her er en lille størrelse som ikke er farlig. Selfølgelig skal man ikke bruge sine dyr som barnepiger mens man lige går en tur (men hvem er også så dum?!) Så behold du bare dine søde missere..

Og så husk at støvsug og tør støv af ofte for at holde dyrehår osv væk så skulle chancen for allergi være minimal.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.