Folinsyre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2009

Trolde_mor

Vi har besluttet at prøve at få børn og jeg er ved at lede efter et sted på nettet jeg kan købe det billigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2009

Hjaltesmor

Jeg startede med folinsyren, da vi begyndte at prøve at blive gravid. Jeg stoppede igen omkring uge 20.

Der er dog folinsyre i den gravitamin, jeg stadigt tager, men det tæller jo ikke, da det ikke må tages sammen med andet.

Anmeld

1. september 2009

tante

Jeg tog det en måned inden graviditeten og indtil 8. uge. Derefter har jeg kastet op hver gang jeg har slugt en pille, uanset om det har været gravitamin eller en almindelig vitamin pille. Det er ikke særligt fedt, så stoppede med at tage dem. Jeg forsøger igen i aften. Nu krydser jeg bare fingre for at barnet ikke har taget skade af at jeg ikke har kunne tage dem.

Anmeld

1. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Signeb skriver:

Jeg startede med folinsyren, da vi begyndte at prøve at blive gravid. Jeg stoppede igen omkring uge 20.

Der er dog folinsyre i den gravitamin, jeg stadigt tager, men det tæller jo ikke, da det ikke må tages sammen med andet.

hvad mener du med at den ikke må tages sammen med andet?
Jeg har hørt at man ikke skal tage jerntilskud sammen med andre kosttilskud eller sammen med mad (for den bedste optagelse), men har godt nok aldrig hørt det om folinsyre? tværtimod fik jeg anbefalet at tage mine gravitamin sammen med mad for kvalmens skyld
knus Caroline 14+4

Anmeld

1. september 2009

Hjaltesmor

Jeg fik at vide af min sundhedsplejerske hos lægen, at jeg skulle være opmærksom på, at det ikke var nok at tage folinsyren via gravitaminen, fordi den ikke måtte tages med andet, og at sundhedsstyrelsen fra i år (kan ikke huske hvilken måned) anbefaler, at man tager den helt adskilt fra andre vitaminer og mineraler.
Hun sagde, at det var så nyt, så de fleste gravitaminpiller stadigt indeholdt folinsyre, men at de ikke gjorde noget, man fik dobbelt, fordi folinsyren i vitaminpillen ryger lige ud af kroppen igen, og at det alligevel ikke ville være skadeligt,
Jeg fik også en folder, hvor det stod i, men den har jeg ikke mere, da det er mange måneder siden nu. Mon ikke den kan findes på deres hjemmeside?

Jeg ved også godt det med jernet. Men det gælder altså, i hvert fald i følge den der folder, både for folinsyre og jern.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.