En bette vægt runde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2011

Dorthe77

Mor til Frederic skriver:

Tillykke med det bliver en dreng, vi ved endnu ikke hvad køn det bliver.

Super flot du har holdt vægten, det kan du være stot af..

Ja der er vildt meget forskel, uanset om det er 1. eller 2. barn..

Tak skal du have.
Vi har kæmpet lidt for at blive gravid, så jeg nyder alt hvad der følger med. Og jeg er rimelig hårdt ramt med alle mulige gener og smerter, men skidt pyt. Så længe min lille dreng har det godt, så er alt andet ligegyldigt.
Vi valgte at købe en kønsscanning da jeg var 15+0 og det er de bedste 450 kr jeg nogensinde har brugt. Det var SÅ stort og fantastisk og der blev taget den tid til at finde den lille tissetrold, der skulle til.
Alligevel virker det stadig uvirkeligt det hele. Men sådan er det måske første gang man venter sig?

Ja, det lyder til at ikke 2 graviditeter er ens. Derfor smiler jeg også bare af de graviditetsbøger jeg har læst i, for synes ikke rigtig det passer på mig.

Hvor langt er du henne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

mille25

Så lige at der var en der efterspurgte vægt indtil videre...

Er idag 15+5 med charmefis nr 2 og vægt siger - 4 kg, så stadig ingen graviditets bukser til mor endnu..

hejsa.

jeg er i dag 18+6 og intil videre har jeg taget ca.10 kg på.

det er mit første barn.....jeg havde meget kvalme men det kunne jeg spise væk. så der kom en del kg på der.

Anmeld

9. november 2011

Mor til Frederic og Freya

Dorthe77 skriver:

Tak skal du have.
Vi har kæmpet lidt for at blive gravid, så jeg nyder alt hvad der følger med. Og jeg er rimelig hårdt ramt med alle mulige gener og smerter, men skidt pyt. Så længe min lille dreng har det godt, så er alt andet ligegyldigt.
Vi valgte at købe en kønsscanning da jeg var 15+0 og det er de bedste 450 kr jeg nogensinde har brugt. Det var SÅ stort og fantastisk og der blev taget den tid til at finde den lille tissetrold, der skulle til.
Alligevel virker det stadig uvirkeligt det hele. Men sådan er det måske første gang man venter sig?

Ja, det lyder til at ikke 2 graviditeter er ens. Derfor smiler jeg også bare af de graviditetsbøger jeg har læst i, for synes ikke rigtig det passer på mig.

Hvor langt er du henne?

Havde ikke en eneste gene ved frederic, men skal da love for at de mærkes denne gang..

Dejlig med køns scaning, vi tog en fuld pakke med frederic - men det var også fordi det var under deres strejke, så fik ingen billeder - ingen køn eller hjertelyd at høre. Så vi betalte os også fra det. Syntes det gik turbo stærkt med nr 1, var til sidste jm en mandag - fostervands scaning tirsdag - vendings forsøg onsdag - info møde om ks torsdag og han kom onsdag. Så fik lige 6 dage hvor man bare tænkte; dette er den sidste fredag som bare os to, sidste weekend osv.

Skal jo til md scaning her den 6 dec - så mon ikke vi der finder ud af hvad køn det bliver...

Lyder til at du har fået hele graviditets pakken hvad angår gener mm.

Jamen mener jeg er 15+6, så vi har lige 3 dage mellem os..

Anmeld

9. november 2011

mille25 skriver:

hejsa.

jeg er i dag 18+6 og intil videre har jeg taget ca.10 kg på.

det er mit første barn.....jeg havde meget kvalme men det kunne jeg spise væk. så der kom en del kg på der.

skidt, det sker der da intet ved.. Hellere at det kan spises væk, end at du slet ikke fik noget indenbords..

Anmeld

10. november 2011

Nina Amelia

Er det med nr 1? Det er skisme flot og så har vi termin ret tæt...

Nej, det er nr. 2 men det er også lidt snyd for appetitten var ikke lige den største de første mdr for at sige det pænt

Men det er lidt sjovt at det går så "langsomt" (også med maven) for sidste gang gik det absurd hurtigt og folk troede at jeg skulle føde da jeg kun var 20 uger henne Men hun var også en basse hele vejen igennem..

Hold da op, ja vi ligger ret tæt. Det kan jo godt risikere at blive sjovt he he

Anmeld

10. november 2011

Nina Amelia skriver:

Nej, det er nr. 2 men det er også lidt snyd for appetitten var ikke lige den største de første mdr for at sige det pænt

Men det er lidt sjovt at det går så "langsomt" (også med maven) for sidste gang gik det absurd hurtigt og folk troede at jeg skulle føde da jeg kun var 20 uger henne Men hun var også en basse hele vejen igennem..

Hold da op, ja vi ligger ret tæt. Det kan jo godt risikere at blive sjovt he he

Uh det var den heller ikke her, havde både kvalme og roskildesyge, lige siden har jeg bare ikke haft plads til særlig meget mad af gangen..

½ fransk hotdog, ½ portion aftensmad osv. så er jeg mæt... Hvor manden kan kværne en pose chips - så sidder jeg med en slikkepind og syntes det er mere end rigeligt...

Var også langt henne med frederic før end det kunne ses, men træned også som en gal i mine unge dage... Da vi fandt ud vi vented ham, havde jeg en fedt % på 12 - synlige muskler og 60 kg til mine 179. Træned 1-2 gange pr dag og havde kun fri lørdag. Men de kg jeg tog på med ham hænger stadig ved...

Hvor stor var din den første?

Ja med 3 dage mellem kan det blive ret sjovt at se hvilken 'vej' vi går...

Anmeld

10. november 2011

Nina Amelia

Uh det var den heller ikke her, havde både kvalme og roskildesyge, lige siden har jeg bare ikke haft plads til særlig meget mad af gangen..

½ fransk hotdog, ½ portion aftensmad osv. så er jeg mæt... Hvor manden kan kværne en pose chips - så sidder jeg med en slikkepind og syntes det er mere end rigeligt...

Var også langt henne med frederic før end det kunne ses, men træned også som en gal i mine unge dage... Da vi fandt ud vi vented ham, havde jeg en fedt % på 12 - synlige muskler og 60 kg til mine 179. Træned 1-2 gange pr dag og havde kun fri lørdag. Men de kg jeg tog på med ham hænger stadig ved...

Hvor stor var din den første?

Ja med 3 dage mellem kan det blive ret sjovt at se hvilken 'vej' vi går...

Puh ha, ja det er bare ikke sjovt. Specielt ikke når man også lige skal være mor for nr. 1.. Er din kvalme blevet bedre nu, så?

Det er sjovt for jeg er normalt ikke til søde sager men de sidste uger har jeg haft lyst til chokolade hele tiden.. Og det skal jeg bare ikke ha noget af! He he

Da jeg blev gravid med Willow vejede jeg 53 kg til mine 178 cm (aktiv + høj forbrænding) så kan godt nikke genkendende he he..  Min krop valgte så åbenbart bare at overkompensere fuldstændig for min undervægt. -Det var nemlig helt omvendt af dig. Jeg tog på vildt hurtigt og havde store problemer med at skjule maven indtil vi havde fået lavet NF. Jeg tog 40,3 kg (ja!) på under graviditeten og fødte en lille marcipangris på 3940 . Og jeg spiste INTET af søde sager eller sodavand eller noget der kunne ligne(!?)

Træner du stadig så? -Ja ens forbrænding ændrer sig en del efter en graviditet.. Sjovt egentlig..

-Jeg har dog kun været glad for det da jeg er nået op på min idealvægt +/- og startede denne graviditet på 64 kilo Så jeg er ret sikker på at alting bliver mere "normalt" denne gang he he

(Det blev lige lidt rodet og langt )

Anmeld

10. november 2011

mille25

skidt, det sker der da intet ved.. Hellere at det kan spises væk, end at du slet ikke fik noget indenbords..

takker for krammet....

vægten står noget mere stille nu...så det er jo dejligt...

man kan vil altid prøve at smide kg. når man har født...smil...

Anmeld

10. november 2011

Nina Amelia skriver:

Puh ha, ja det er bare ikke sjovt. Specielt ikke når man også lige skal være mor for nr. 1.. Er din kvalme blevet bedre nu, så?

Det er sjovt for jeg er normalt ikke til søde sager men de sidste uger har jeg haft lyst til chokolade hele tiden.. Og det skal jeg bare ikke ha noget af! He he

Da jeg blev gravid med Willow vejede jeg 53 kg til mine 178 cm (aktiv + høj forbrænding) så kan godt nikke genkendende he he..  Min krop valgte så åbenbart bare at overkompensere fuldstændig for min undervægt. -Det var nemlig helt omvendt af dig. Jeg tog på vildt hurtigt og havde store problemer med at skjule maven indtil vi havde fået lavet NF. Jeg tog 40,3 kg (ja!) på under graviditeten og fødte en lille marcipangris på 3940 . Og jeg spiste INTET af søde sager eller sodavand eller noget der kunne ligne(!?)

Træner du stadig så? -Ja ens forbrænding ændrer sig en del efter en graviditet.. Sjovt egentlig..

-Jeg har dog kun været glad for det da jeg er nået op på min idealvægt +/- og startede denne graviditet på 64 kilo Så jeg er ret sikker på at alting bliver mere "normalt" denne gang he he

(Det blev lige lidt rodet og langt )

Ved nr 1 - frederic var der ingen gener i graviditet over hovedet, men det var også år 07/08. Ud over at han så lige havde plantet sig i tværleje..

Nu her med nr 2 har jeg så fået næsten hele pakken af 'skavanker' - ej de er ved at være på retur igen, men apetit er der ikke meget af endnu.

Vi har også et slik skab fuld af alt mulig, men det tiltaler mig ikke endnu.. Åbner det ofte og kigger, men kan ikke bestemme mig for hvad det skal være og lukker igen...

Tror jeg var 5 mdr henne før de sådan rigtig kunne ses, men ligned en der havde slugt den der fodbold...

Hold da op 40 kg? det var det helt vildt.. Var det vand meget af det?

Syntes her anden gang at man tænker mere over hvad man putter i munden end som ved nr 1..

Uh. så var frederic en bettefis med sine 3200 og 52 cm. Fødte du selv? Ja her kom han ud ved pks...

Tror de siger at min normal vægt er 72 kg... og kigger jeg ned af mig sselv og ser de 72 kg, er det alt for meget... Så håber ikke jeg tager meget på denne gang, vil gerne efter fødsel ned på 65 - ved jeg nok aldrig rammer 60 kg. Alt under 70....

Nej har slet ikke tid til at træne mere, med hus - mand - frederic og et arbejde med skiftende og skæve tider... Kører som autoredder, så har alt det en gravid ikke må have (nattevagter - udkald - skæve/tunge løft mm.) Bor også langt fra det nærmeste fitness center, da vi bor i en lille landsby..

Træner du idag?

Anmeld

10. november 2011

mille25 skriver:

takker for krammet....

vægten står noget mere stille nu...så det er jo dejligt...

man kan vil altid prøve at smide kg. når man har født...smil...

det er nemlig rigtig...

Og det var da så lidt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.