Vægtskanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2011

Klara

Så kommer jeg lige med et dumt spørgsmål....

Kan alle få lavet en vægtscanning eller får man det kun hvis det er bekymring/ speciel grund til det?? Synes altså ikke jeg har hørt noget om det fra hverken JM eller læge 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

Henriette Aaby

Klara skriver:

Kan alle få lavet en vægtscanning eller får man det kun hvis det er bekymring/ speciel grund til det?? Synes altså ikke jeg har hørt noget om det fra hverken JM eller læge 

Det er da et relevant sprøgsmål

Jeg mener at en vægtskanning tilbydes når babyen skønnes for lille/stor af læge/JM.

I mit tilfælde pga min store overvægt, er der en risiko graviditetsbetinget sukkersyge og derved et for et stort barn.

Så ja jeg tror kun at det tilbydes ved bekymring/specil grund.

Så når du ikke har hørt noget, er det nok fordi din bebs har det som en blomme i et æg

Anmeld

9. november 2011

Klara

Henriette Aaby skriver:

Det er da et relevant sprøgsmål

Jeg mener at en vægtskanning tilbydes når babyen skønnes for lille/stor af læge/JM.

I mit tilfælde pga min store overvægt, er der en risiko graviditetsbetinget sukkersyge og derved et for et stort barn.

Så ja jeg tror kun at det tilbydes ved bekymring/specil grund.

Så når du ikke har hørt noget, er det nok fordi din bebs har det som en blomme i et æg

Tak

Blev pludselig i tvivl om jeg fuldstændigt gået glip af noget!!
He he... men så er det vist i orden, min baby har tils videre blevet skønnet normalstor ved de tidligere scanninger og når JM har mærket og jeg har tils videre ikke haft nogen komplikationer så det er jo nok derfor jeg ikke hørt noget

Ha en fortsat god dag

Anmeld

9. november 2011

Loan

Klara skriver:

Det ved jeg faktisk ikke, jeg høre jo under katagorien med bekymringer for den lille, derfor bliver jeg scannet ugentligt og en periode dagligt

Henriette Aaby:

Han er 20,5% for lille i forhold til normen, så fin og fin vil være synd og sige, men så længe han er sund og rask på andre punkter er jeg rolig. Stoler på lægerne ved hvad de laver.
Han blev idag skønnet af jdm til at være 2000g (35+0)

Anmeld

9. november 2011

Henriette Aaby

Loan skriver:

Det ved jeg faktisk ikke, jeg høre jo under katagorien med bekymringer for den lille, derfor bliver jeg scannet ugentligt og en periode dagligt

Henriette Aaby:

Han er 20,5% for lille i forhold til normen, så fin og fin vil være synd og sige, men så længe han er sund og rask på andre punkter er jeg rolig. Stoler på lægerne ved hvad de laver.
Han blev idag skønnet af jdm til at være 2000g (35+0)

Det var egentligt det jeg mente med fin størrelse, altså så længe at babyen er sund og rask, så betyder skønnet jo ikke så meget

Må jeg spørge hvor stor var du selv og din mand da i blev født. Jeg har nemlig en teori om at det hænger sammen.

Min mand og jeg var begge 3500g babyer, vores datter 3720 og babyen er jo vudereret til 3800 g, altså inden for samme størrelse

Anmeld

9. november 2011

Loan

Henriette Aaby skriver:

Det var egentligt det jeg mente med fin størrelse, altså så længe at babyen er sund og rask, så betyder skønnet jo ikke så meget

Må jeg spørge hvor stor var du selv og din mand da i blev født. Jeg har nemlig en teori om at det hænger sammen.

Min mand og jeg var begge 3500g babyer, vores datter 3720 og babyen er jo vudereret til 3800 g, altså inden for samme størrelse

Pyha nu skal jeg jo til at huske

Jeg var et sted i 3600 og kæresten var 35-3600g så vi var begge af meget normal størrelse.

Men nu min graviditet skyldes en dårlig "forbindelse" til moderkagen, så af mine blodårer til moderkagen er der forandringer på, så der kommer ikke helt den ønskede ilt og næring til ham.

Anmeld

9. november 2011

Henriette Aaby

Loan skriver:

Pyha nu skal jeg jo til at huske

Jeg var et sted i 3600 og kæresten var 35-3600g så vi var begge af meget normal størrelse.

Men nu min graviditet skyldes en dårlig "forbindelse" til moderkagen, så af mine blodårer til moderkagen er der forandringer på, så der kommer ikke helt den ønskede ilt og næring til ham.

Tjae det kan være lidt svært, det er jo længe siden

Men så kan jeg bedre forstå din bekymring angående babyens vægt. Hvor er det altså godt at du så bliver fulgt tæt, så i kan følge med om han har det som han skal have det.

Anmeld

9. november 2011

Loan

Henriette Aaby skriver:

Tjae det kan være lidt svært, det er jo længe siden

Men så kan jeg bedre forstå din bekymring angående babyens vægt. Hvor er det altså godt at du så bliver fulgt tæt, så i kan følge med om han har det som han skal have det.

Ja det er rigtig rart, og man siger da aldrig nej til at få lov at se sin lille dreng, høre hans hjerte og få nye billeder ugentligt af ham

Anmeld

9. november 2011

Henriette Aaby

Loan skriver:

Ja det er rigtig rart, og man siger da aldrig nej til at få lov at se sin lille dreng, høre hans hjerte og få nye billeder ugentligt af ham

Ej jeg kan også bruge timer på at se på den lille baby... Men mest er jeg vild med at se babyens hjerte slå og lyden der af... Det er den bedste lyd i verden

Anmeld

9. november 2011

Loan

Henriette Aaby skriver:

Ej jeg kan også bruge timer på at se på den lille baby... Men mest er jeg vild med at se babyens hjerte slå og lyden der af... Det er den bedste lyd i verden

Det en lyd man aldrig bliver træt af, kunne heller ikke lade være med at blive stolt til jdm idag, hun roste hans hjerterytme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.