Vægtskanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.149 visninger
29 svar
0 synes godt om
8. november 2011

Henriette Aaby

Jeg er netop hjemvendt fra vægtskanning. Det var en sjov oplevelse. For det første havde min læge taget fejl ang sukkersyge. Hun havde kigget på tallende for en ikke gravid, dvs min blodsukker er helt perfekt. Fik allligevel en skanning der viser at babyen pt skønnes til 2570g hvilket er helt gennemsnitligt. Hvis bebsen kommer 41+5 som sin søster vil den ca veje 3800 g....

Hilsen Henriette

som kommer til at gå tiden ud jubiii

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

4kløver

Hvor dejligt så kan du nyde det sidste der er tilbage. min ligger på ca 28-2900 efter jm i dag..

Anmeld

8. november 2011

OverTheRainbow

Min ligger så på 3000g ifølge jordmoder og 3300 ifølge Jdm studerende Fik et helt chok da han sidste gang blev skønnet til at være en mindre bebs... Årh håber de tar fejl! Min mavse er en lille gravid mave, men hold da skæbne hvis der ligger sådan en størrelse! Puuhada... er forresten i 37 uge... 

Er lidt øv

Anmeld

8. november 2011

Henriette Aaby

4kløver skriver:

Hvor dejligt så kan du nyde det sidste der er tilbage. min ligger på ca 28-2900 efter jm i dag..

Dejligt så er din baby også en fin størrelse det er bare godt at vide at de trives:-)

Anmeld

8. november 2011

Henriette Aaby

Smilo skriver:

Min ligger så på 3000g ifølge jordmoder og 3300 ifølge Jdm studerende Fik et helt chok da han sidste gang blev skønnet til at være en mindre bebs... Årh håber de tar fejl! Min mavse er en lille gravid mave, men hold da skæbne hvis der ligger sådan en størrelse! Puuhada... er forresten i 37 uge... 

Er lidt øv

Ihh du er tæt på

Men er det ikke også en fin størrelse. Hvis den følger kurven svar det ikke også til lige under 4 kg til terminsdato?

Anmeld

8. november 2011

OverTheRainbow

Henriette Aaby skriver:

Ihh du er tæt på

Men er det ikke også en fin størrelse. Hvis den følger kurven svar det ikke også til lige under 4 kg til terminsdato?

ved det ik... altså ifølge politikkens graviditetsbog vejer barnet i uge 37 ca. 2950g Tror bare jeg blev chokeret af at den studerende sagde 3400g... Haha, men heldigvis er kun "kun" studerende kan man sige!

Men herre gud, det er jo kun et skøn de kan give og han var sund og rask ellers Det er trods alt det vigtigste!!

Anmeld

8. november 2011

4kløver

Smilo skriver:

Er lidt øv

Jeg er sat til den 1dec og min ligger på 28-2900 så det ser fint ud med din Syndes jeg..
Mit var et super gæt da jeg ikke har meget gang tilbage så hun havde svært med at mærke helt og så sætter han op..

Anmeld

8. november 2011

Henriette Aaby

Smilo skriver:

ved det ik... altså ifølge politikkens graviditetsbog vejer barnet i uge 37 ca. 2950g Tror bare jeg blev chokeret af at den studerende sagde 3400g... Haha, men heldigvis er kun "kun" studerende kan man sige!

Men herre gud, det er jo kun et skøn de kan give og han var sund og rask ellers Det er trods alt det vigtigste!!

Hmmm jeg tror ikke du har noget at være nervøs for. Det bliver en super fin størrelse på din baby.

Og du har ret det er det at babyen er sund og rask der er vigtigste

Altså jeg fødte min datter for knap 3 år siden, hun vejede 3720 g og jeg tror ikke at jeg havde mærket forskel på 4200 og 3500 g, begge dele vil gøre monster ondt.....

Anmeld

8. november 2011

delimus

For pokker da osse!!!! V
Er der næsten tudefærdig nu

Jer og jeres søde små babyer.

Blev scannet 34+5 og skønnet til over 3200 g og lægen gav ham ret, da jeg var til sidste lægebesøg 

Er spændt på næste scanning på tirsdag, det bliver jo et monster, hvis jeg går tiden ud 

Anmeld

8. november 2011

Henriette Aaby

delimus skriver:

For pokker da osse!!!! V
Er der næsten tudefærdig nu

Jer og jeres søde små babyer.

Blev scannet 34+5 og skønnet til over 3200 g og lægen gav ham ret, da jeg var til sidste lægebesøg 

Er spændt på næste scanning på tirsdag, det bliver jo et monster, hvis jeg går tiden ud 

Altså som lægen i dag gjorde mig opmærksom på, så er en skanning kun et skøn stadig væk. Så det blive en bliver en fin lille en du får, er jeg sikker på. Og som før skrevet så tvivler jeg på at man kan mærke forskel på 3500 og 4200 g når man føder, det gør bare ondt! 

Jeg havde ellers håbet at det var babyen og ikke mig der havde taget de 3 kg på min vægt er steget med på en uge, så var jeg undskyldt. Men nej det er så mig PIS 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.