Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Ahh der kan man bare se. Det har min læge underligt nok aldrig fortalt mig Men da hormonspiralen ikke var et alternativ for mig, så var det nok også bare unødigt info dengang
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Sofia skriver: Lige et input.. En kobberspiral er ca 98 procent sikker, mod 99.9999 ved hormonspiral (min læge sagde det svarede til at blive steraliseret). og derudover nedsætter hormonspiral blødning ved mens (de fleste får slet ikke mens), hvorimod kobberspiralen sætter blødningen op. Læs evt MarisS erfaring herinde.. Men jeg valgte en hormon pga de ting her.. Men ja det er aldrig til at blive klog på hvad der er det bedste, for jeg kan jo også godt se at det er bedst helt at undgå hormoner...
Lige et input.. En kobberspiral er ca 98 procent sikker, mod 99.9999 ved hormonspiral (min læge sagde det svarede til at blive steraliseret). og derudover nedsætter hormonspiral blødning ved mens (de fleste får slet ikke mens), hvorimod kobberspiralen sætter blødningen op. Læs evt MarisS erfaring herinde.. Men jeg valgte en hormon pga de ting her.. Men ja det er aldrig til at blive klog på hvad der er det bedste, for jeg kan jo også godt se at det er bedst helt at undgå hormoner...
Lige et tillægsspørgsmål, undskyld jeg snupper din tråd Diana,
- hvor længe holder en hormonspiral og er ens cyklus den samme som før?
Mettemus skriver: Lige et tillægsspørgsmål, undskyld jeg snupper din tråd Diana, - hvor længe holder en hormonspiral og er ens cyklus den samme som før?
Den kan holde i fem år! Mht. cyklus, de fleste får ikke mens, og nok absolut kun en ganske lille blødning de dage man har mens. Ved mig passede det, altså den dato jeg skulle have mens, fornemmede jeg den var der.
20 dage over tid og ikke en snært af mens Jeg må ærligt indrømme at jeg faktisk er ved at panikke og ved slet ikke hvor jeg skal gøre af mig selv
Hvis jeg ikke er gravid hvor pokker bliver min mens så af???
Jeg skal til lægen idag så må vi se hvad den siger denne gang og hvad vi skal gøre.
Jeg er simpelthen så mange for at det pludselig viser sig at jeg er gravid og at det så er for sent til en abort Det rigtig ond at skrive sådan men vi kan simpelthen ikke få plads på nogen måder til et barn mere kun i men det er bare ikke nok i vores situation
Diana... skriver: 20 dage over tid og ikke en snært af mens Jeg må ærligt indrømme at jeg faktisk er ved at panikke og ved slet ikke hvor jeg skal gøre af mig selv Hvis jeg ikke er gravid hvor pokker bliver min mens så af??? Jeg skal til lægen idag så må vi se hvad den siger denne gang og hvad vi skal gøre. Jeg er simpelthen så mange for at det pludselig viser sig at jeg er gravid og at det så er for sent til en abort Det rigtig ond at skrive sådan men vi kan simpelthen ikke få plads på nogen måder til et barn mere kun i men det er bare ikke nok i vores situation
Føler med dig! Rigtig træls situation.. Håber det kommer til at gå godt ved lægen!
Ejjj hvor er det træls. Jeg tror dog at man kan få en abort til 12 uge, og hvis du kun er 20 dage over, så har du jo lidt tid endnu til uge 12. Jeg er sikker på at sygehuset putter dig foran i køen hvis tiden er knap.
Kan lægen ikke lave en gynækologisk undersøgelse?
Begge gange jeg har været gravid har lægen lavet sådan en og sagt: din livmoder ser fin gravid ud (noget med at den bliver "lilla"). Plus at når det er tredje gang så vokser/udvider livmoderen sig vist ret hurtigt. Altså det ville da måske kunne give et hint?
SÅ KOM DEN JAAAA tror jeg he he der er da lidt. 25 over tid. Jeg må sige jeg synes det ER på tide!
Diana... skriver: SÅ KOM DEN JAAAA tror jeg he he der er da lidt. 25 over tid. Jeg må sige jeg synes det ER på tide!
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128