Jeg er lidt på barbund.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2011

lycly

Kan se du har fået mange gode bud på hvad man ikke kan undvære. Så jeg synes jeg vil skrive nogle af de ting der er SPILD af penge (synes jeg)  

Ammepude (en almindelig pude er ligeså god)
Indsats til badekar (man kan ligeså godt holde baby selv)
Kravlegård (fylder utroligt meget)
Vugge (de kan ikke ligge der ret længe, så brug hellere liften eller     køb tremmeseng fra start)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

Benjamins'mor

Tremmeseng.
Badekar.
Hoved/halefad.
Barnevogn.
Lift.
Autostol.
Sengetøj.
Tøj.
Legetøj.

Anmeld

8. november 2011

Benjamins'mor

LunaLykke skriver:

Kan se du har fået mange gode bud på hvad man ikke kan undvære. Så jeg synes jeg vil skrive nogle af de ting der er SPILD af penge (synes jeg)  

Vugge (de kan ikke ligge der ret længe, så brug hellere liften eller     køb tremmeseng fra start)

Hvor er det bare godt formuleret! Man behøver nødvendigvis ikke alle babysager, man kan gøre mange ting uden.

Og så kan man også få et puslebord der kan klappes sammen, så fylder det ikke.

Anmeld

8. november 2011

Lou87

40 kvm, puha det var ikk meget plads..
Er det bare midlertidigt eller ?
Mere fordi jeg tænker at da jeg boede på så lidt plads var jeg KUN mig selv

Men... Jeg ville umiddelbart sige at de vigtigste ting i starten er:

Barnevogn MED lift, så du ka bruge den i tremmesengen, sengerend behøves ikke før de ikk ka ligge i liften mere.

Tremmeseng plus dertilhørende uro eller lign, så den også ka bruges som kravlegård (dog husk og evt fjern ting når baby ska sove så de ved det ikk er en legeplads altid)

Badekar, evt flexibath, da det kan slåes sammen.

Puslekommode i kan pusle på samt ha tøj til bebs og andet i. Ellers hvis der er MEGET lidt plads, så et væghængt puslebord, det har vi selv.. og vi har ok plads, vi der bare ikk ha det fylder.
Og vi har kurve op over med lidt tøj i og man ku evt hænge nogle hylder oppe over med nogle duplo kasser til tøj.

Skråstol - vi har haft en med musik og vibration, kan klart anbefales.. også når barnet skal til og ha ske mad, ellers skal i her bruge en autostol i stedet.. det er ikk nemt når man sidder med dem på skødet. Højstol kan / er det bedst de først bruger fra når de kan sidde selv, altså ca 6 mdr gammel. Din mor ku jo evt opbevare den indtil i ska bruge den, så fylder den ikk

Aktivitets tæppe er også godt, du kan evt købe nogen af dem der er små og smalle så det kan ligge i tremmesengen eller på sofaen ved siden af jer. Vi har også hund og lærte den bare den ikk sku op på det

Ellers vil jeg sige resten er efter behov, der er jo flere forskellige slags hjælpemidler  og lign.. Men det fylder og koster penge det hele jo Har personligt ikk selv brugt bæresele, så tog jeg hellere en blød lift med eller lign. Klapvogn brugte vi først fra hun var et halvt år af også ca. Så heller ikk nødvendig endnu.. Men der kan jeg anbefale Dino paraplyklapnogn.. fylder ik så meget klapper sammen og den er til og ligge ned i ryggen.

Anmeld

8. november 2011

EKBJ

LunaLykke skriver:

Tak! :-) 

jeg køber ikke ammepude, tror jeg køber en stor dejlig pude i stedet for.

sætter hjul på tremmesengen så den kan flyttes rundt, og har fået en tremmeseng af naboen så den skal jeg ikke ud og bruge penge på:-). 

Er i tvivl om, om jeg skal købe legetæppe selvom der er hund i huset? 

Anmeld

8. november 2011

EKBJ

gravid20 skriver:

Tremmeseng

Barnevogn

Pusle måtte

Højstol

Skråstol

Lift

Autostol (også selvom man ikke har bil)

Kommode til baby tøj/bleer osv. 

Badekar (medmindre du har en okay stor håndvask)

40 kwm  er ikke ret meget til 3 menesker, jeg har personligt 85 kwm. og jeg er kun mig og bebs. er det kun i starten i vil bo i så lille en ejlighed eller hvordan ?  

Det er en hus på omkring 136 kvm, men vi skal have lavet den store stue i stue'etagen om til to rum igen.. det bliver så stue og soveværelse.. og så er der gæst toilet, stort bad og køkken. :-) 

der er vel i alt 85 kvm  i stue etagen. 

og så er der kælderen der er ligeså stor, som skal bruges til vaskerum og opbevaring.

- det er de næste 3 - 4 år. til jeg er færdig i gymnasiet. :-) 

Anmeld

8. november 2011

millesofie

køb en "pølse" til tremmesengen og en uro

hvis i har en fin vask så er den jo ok som badekar

højstol eller en som kan sættes på en stol eller bordet.

en lille barnevogn eller kombi vogn så den kan tages med ind

et vægpuslebord eller sammeklappeligt  

men min erfagring siger mig at man ikke behøver det store, man finder ud af det

Anmeld

8. november 2011

birthee

EKBJ skriver:

sætter hjul på tremmesengen så den kan flyttes rundt, og har fået en tremmeseng af naboen så den skal jeg ikke ud og bruge penge på:-). 

Vi har 2 hunde... Da frederik var lille, havde vi to hunde, den ene var ikke vant til børn, og den anden fik vi da frederik var et par måneder... de har aldrig opholdt sig på legetæppet... Nu har vi så fået caroline, der på nuværende tidspunkt er 7 mdr... i oktober sidste år adopterede vi en hund, da den ældste af vores egne blev aflivet... hun har ikke været vant til små børn overhovedet, men kan godt forstå man ikke går hen på deres legetæpper... så ja, sådan et aktivitetslegetæppe er altså godt, og du får klart en anbefaling herfra  hvis du ikke vil ud og købe det fra nyt af (kan være temmeligt dyrt), vil jeg anbefale du kigger på fx dba, der er mange til rimelige priser...

Knus

Anmeld

8. november 2011

lycly

EKBJ skriver:

Et legetæppe synes jeg næsten ikke man kan undvære. Min datter har utrolig meget glæde af det, og det er bedre at lægge dem på gulvet, end sætte dem i skråstol

Men du behøver ikke købe de der aktivitetstæpper. Køb et fint vattæppe og så et aktivitetsstativ. Så kan tæppet vaskes, og stativet kan stilles væk når det ikke bruges

Anmeld

8. november 2011

lycly

Benjamins'mor skriver:

Hvor er det bare godt formuleret! Man behøver nødvendigvis ikke alle babysager, man kan gøre mange ting uden.

Og så kan man også få et puslebord der kan klappes sammen, så fylder det ikke.

Lige præcis ! NEJ hvor er der opfundet mange fuldstændig ligegyldige ting til babyer !  

Og ja, et sammenklapligt (staves?) puslebord er genialt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.