God sund morgenmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.968 visninger
24 svar
0 synes godt om
5. november 2011

Tona

Hej piger

Nu er det sådan at jeg vejer for meget og gerne vil tabe mig 25-30 kg.

Jeg har i det store og hele styr på hvordan, da jeg før har tabt små 40 kg. Dog er der jo altid nogle ting man har glemt, eller revurderet på siden sidst, og derfor kommer jeg nok til at skrive nogle spørgsmål herinde fra tid til anden og håber, at I vil hjælpe mig med jeres erfaring

Jeg vil tabe mig ved at følge en kost der er fattig på kulhydrater, for det er det der virker bedst for mig. Jeg er dog meget i tvivl om morgenmaden. Tidligere har jeg spist græsk youghurt til morgenmad da det er nærmest uden kulhydrater. Dog tåler jeg ikke mere mælk ret godt, og vil derfor gerne høre jer ad: anbefal mig en god, sund morgenmad, der er fattig på kulhydrater og nogenlunde billig og mælkefri

På forhånd mange tak for svar  

(det er lidt svært det her. Kravlede op på vægten og så sandheden i øjnene. Jeg har taget næsten alt det på igen jeg havde tabt mig før jeg blev gravid. Lidt svært at erkende og føler mig lidt sårbar omkring det nu. Det har været en svær tid på mange måder det sidste halvanden år og jeg har nok trøstespist en del. Men nu skal det være slut. Jeg skal være god ved mig selv)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2011

Christina.78

så håber jeg det iorden jeg følger lidt med, for skal bestemt også have tabt et par kilo eller 30....og min datter er snart 3

Anmeld

5. november 2011

Frk.S

Nu kommer jeg så med et forslag som ikke helt dækker dine kriterier - nemlig havregrød. Det er jo ikke ligefrem fattig på kulhydrater, men du bliver mæt for få kalorier.

Jeg skal ikke selv tabe mig, men jeg spiser ofte havregrød til morgen, da jeg synes det mætter så godt. Jeg bliver mæt af en portion lavet på 1 dl havregryn og 2 dl vand. Jeg putter så ikke sukker på eller noget, men putter gerne en lille håndfuld mandler i og så fx vindruer, jordbær eller blåbær. Det er bare MUMS.
En banan most i (når grøden er færdig) er også lækkert.

Anmeld

5. november 2011

Dinna88

Jeg tænker straks æg Og dem kan du jo lave på en del forskellige måder. Jeg spiser havregrød hver morgen, men det er så også for at få proteiner når jeg lige har løbet (løber om morgenen) men der er jo mange kulhydrater i.

Ellers mindes jeg også at have kendt en der spiste stegt torskerogn til morgenmad

Du kan også bage dit eget brød og lave din egen marmelade (uden sukker) 

Anmeld

5. november 2011

modesty

Havregrød! Spiser det hver morgen. Evt. suppleret med råkost (revet gulerod og evt. æble, med citronsaft på). Jeg spiser det med rosiner, men kan sagtens spises uden.

Anmeld

5. november 2011

Dinna88

modesty skriver:

Havregrød! Spiser det hver morgen. Evt. suppleret med råkost (revet gulerod og evt. æble, med citronsaft på). Jeg spiser det med rosiner, men kan sagtens spises uden.

Rosiner er vist omkring 80 % kulhydrat, og havregryn 60 % (mener jeg!) til gengæld er gulerødder ret gode.

TS: Jeg glemte at nævne grøntsager! Det er virkelig kanon lækkert med rawfood om morgenen

Anmeld

5. november 2011

Meliora

Måske noget kød? Andrea elisabeth Rudolph spiser en stor bøf hver morgen, så er bunden ligesom lagt 

Anmeld

6. november 2011

Tona

Frk.S skriver:

Nu kommer jeg så med et forslag som ikke helt dækker dine kriterier - nemlig havregrød. Det er jo ikke ligefrem fattig på kulhydrater, men du bliver mæt for få kalorier.

Jeg skal ikke selv tabe mig, men jeg spiser ofte havregrød til morgen, da jeg synes det mætter så godt. Jeg bliver mæt af en portion lavet på 1 dl havregryn og 2 dl vand. Jeg putter så ikke sukker på eller noget, men putter gerne en lille håndfuld mandler i og så fx vindruer, jordbær eller blåbær. Det er bare MUMS.
En banan most i (når grøden er færdig) er også lækkert.

Ja havregrød/havregryn er rigtig lækkert. Jeg elsker selv havregryn med rismælk på...men det bliver for mange kulhydrater for mig pt. Jeg har nemlig fibromyalgi og kan derfor ikke rigtig dyrke motion hvor jeg forbrænder helt vildt og når man ikke forbrænder for meget fysisk skal der heller ikke ret mange kulhydrater til hvis man skal tabe sig  

Anmeld

6. november 2011

Tona

Dinna88 skriver:

Jeg tænker straks æg Og dem kan du jo lave på en del forskellige måder. Jeg spiser havregrød hver morgen, men det er så også for at få proteiner når jeg lige har løbet (løber om morgenen) men der er jo mange kulhydrater i.

Ellers mindes jeg også at have kendt en der spiste stegt torskerogn til morgenmad

Du kan også bage dit eget brød og lave din egen marmelade (uden sukker) 

Mmmm ja æg var en god ide  Det er forholdsvist fattigt på kulhydrat

Anmeld

6. november 2011

Tona

Dinna88 skriver:

Rosiner er vist omkring 80 % kulhydrat, og havregryn 60 % (mener jeg!) til gengæld er gulerødder ret gode.

TS: Jeg glemte at nævne grøntsager! Det er virkelig kanon lækkert med rawfood om morgenen

Orv ja du siger noget...råkost og grøntsager om morgenen...det ville mætte og være godt for mig kulhydratmæssigt   Super ide. Jeg er lige ved at tro at det er det jeg gør. Evt suppleret med et æg!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.