Muslingen skriver:
Jeg har også forsøgt at tale med Amalie om at savne, men det var ikke noget vi gik så dybt ind i. Måske skulle jeg prøve igen, for jeg tror det er som du siger at hun holder fast i savnet.
Ja det har været sindssygt hårdt da Amalie var lille. Alle kom med velmenende råd (og skodagtige bemærkninger) som vi bare ikke kunne bruge til noget. For Amalie kan bare ikke behandles dom de fleste andre. Og som førstegangsforældre erman jo usikker i forvejen, så man kommer virkelig på prøve. Jeg ville gerne have kendt High need begrebet da hun var lille, for så havde jeg vidst at det jeg gjorde var det rigtige. Det kan jeg så heldigvis se i bakspejlet at det var 
Kh Fie
Jeg kan fuldstændig godt følge dig. Vi har jo gjort mange af de ting som 'i favn' begræbet eller 'attatchmen parenting' dækker... Uden at vide det. Det har vi også fået mange løftede øjenbryn for, men vi lyttede til Idun og hendes behov. Jeg tror det har været det helt rigtige, for hun er meget tryg og sikker idag

Så det er dejligt, at I -selvom I følte jer på glat is, som første gangs forældre- gjorde hvad I mente var rigtigt.
Men jeg tror det stadig er en god idé, at snakke mere med hende, omkring savn og det

Det er jo ikke for at presse hende, men for at prøve at vende hendes tanker omkring det!
Anmeld