Amalie er ulykkelig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.001 visninger
14 svar
0 synes godt om
11. februar 2009

Muslingen

Jeg aner ikke mine levende råd. Amalie er SÅ ulykkelig hver dag når hun skal i børnehave. Hun har aldrig været helt nem at aflevere, men det er typisk gået over igen efter kort tid, men det gør det ikke mere.
Siden juleferien sluttede for os d.8. januar har hun hver dag sagt at hun ikke vil i børnehave, at hun bliver så ked af det når vi går og at hun savner os hele dagen. Børnehaven siger det samme. Hun kan græde i flere timer om morgenen og hun bliver løbende ked af det i løbet af dagen og siger at hun savner sin mor. Jeg har prøvet at tale med hende om det og hun siger bare at det er fordi hun savner os. Ind imellem siger hun også at det er 2 af de voksne hun ikke kan lide - men de har været der hele tiden, så jeg har svært ved at tro at det kun er derfor.
Jeg vil snart bede om et møde med børnehaven, så vi kan prøve at finde en løsning i fællesskab, men jeg aner bare ikke hvad der stikker hende.
Nogen der har prøvet noget lignende?

Kh Fie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2009

Tina Andersen

Piv hvor er det synd for hende. Har desværre ikke et godt råd til jer men synes at det er en god ide at få talt med børnehaven om det.
Puha det gør ondt helt ind i hjertet at læse om det håber at I finder en god løsning

Anmeld

11. februar 2009

Tina2

Ej, hvor er det synd for hende :-( Tror det er en rigtig god ide at få et møde med hendes kontaktperson(er) og få styr på, hvad der er galt....

Kram

Anmeld

11. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg syntes helt sikkert også at I skal tage et møde med børnehaven og få rodet trådende ud!! Det kan simpelthen ikke være rigtigt at et barn skal være så ked af det. Jeg forstår virkelig heller ikke, hvorfor børnehaven ikke selv tager initiativ til at der bliver gjort noget ved det. Stakkels Amalie. Og stakkels mor og far, det må ikke være rart at vide.

Hvordan er det, hvis hun bliver passet hos bedstefar og bedstemor eller andre? Er det, det samme, eller er det ok?

KRAM

Anmeld

11. februar 2009

Muslingen

Hej Zafir.
Der er ingen problemer når hun passes af bedsteforældre - hun kan dog godt være lidt ked når hun skal sove. Hun er jo high need barn og har et meget stort behov for tryghed og det kendte og det giver især problemer i forbindelse med sovning. Men det er sikkert også det der giver problemer nu - jeg ved bare ikke hvad der har udløst det.
Kh Fie

Anmeld

11. februar 2009

Moderator

Muslingen skriver:

Hej Zafir.
Der er ingen problemer når hun passes af bedsteforældre - hun kan dog godt være lidt ked når hun skal sove. Hun er jo high need barn og har et meget stort behov for tryghed og det kendte og det giver især problemer i forbindelse med sovning. Men det er sikkert også det der giver problemer nu - jeg ved bare ikke hvad der har udløst det.
Kh Fie

Mmm... Altså, Idun er for så vidt også et 'high need barn', tror jeg. jeg har aldrig hørt det der udtryk før, men hun har meget brug for KONTAKT og at mærke os og være sammen med os. Men det kan være alle mulige hun stoler på. Der er ALDRIG nogen problemer når hun er ude og sådan.

Snakker I så i telefon med hende, når hun er ude? Eller bliver det så bare værre?...

Det er altså frygtelig sørgeligt det med børnehaven. Gad vide om det så ville hjælpe, hvis det var en ny børnehave?... Eller... mmm... Det er fanmer svært at vide!!!

Anmeld

11. februar 2009

Muslingen

Zafir skriver:

Mmm... Altså, Idun er for så vidt også et 'high need barn', tror jeg. jeg har aldrig hørt det der udtryk før, men hun har meget brug for KONTAKT og at mærke os og være sammen med os. Men det kan være alle mulige hun stoler på. Der er ALDRIG nogen problemer når hun er ude og sådan.

Snakker I så i telefon med hende, når hun er ude? Eller bliver det så bare værre?...

Det er altså frygtelig sørgeligt det med børnehaven. Gad vide om det så ville hjælpe, hvis det var en ny børnehave?... Eller... mmm... Det er fanmer svært at vide!!!

Ja jeg har jo tænkt det samme, men da hun har så meget brug for tryghed og vante omgivelser tror jeg at det ville gøre ondt værre.

Amalie kan godt sove hos farmor og mormor og hos sin bedste ven - men ingen andre steder. Så det gør vi simpelthen ikke før hun får lært det. Det skal nok komme med tiden.

High need er ikke så kendt herhjemme. Men du kan læse om det her: http://www.askdrsears.com/html/5/t050200.asp

Kh Fie

Anmeld

11. februar 2009

Muslingen

I dag gik det lidt bedre i børnehaven. Hun fortalte glædesstrålende, da jeg kom hjem, at hun slet ikke havde grædt i dag, og at hun kun pev da jeg var gået.
Men sørgeligt at det er noget hun skal være SÅ stolt af
Håber virkelig at det bare er en fase!

KH Fie

Anmeld

11. februar 2009

Moderator

Muslingen skriver:

Ja jeg har jo tænkt det samme, men da hun har så meget brug for tryghed og vante omgivelser tror jeg at det ville gøre ondt værre.

Amalie kan godt sove hos farmor og mormor og hos sin bedste ven - men ingen andre steder. Så det gør vi simpelthen ikke før hun får lært det. Det skal nok komme med tiden.

High need er ikke så kendt herhjemme. Men du kan læse om det her: http://www.askdrsears.com/html/5/t050200.asp

Kh Fie

Mmm... Okay!!! så er Idun vidst 'bare', et almindelig barn, med stor behov for kontakt. For slet ikke som det.

Jeg vidste ikke hun havde haft det sådan hele tiden Det må have været virkelig hårdt. Er det blevet værre efter hun blev storesøster? Eller...?

Men selvfølgelig skal det da nok ændre sig med tiden, men det er da stadig et stort problem, som skal ordnes i børnehaven!!! Ellers går det jo ikke.

Anmeld

11. februar 2009

Moderator

Muslingen skriver:

I dag gik det lidt bedre i børnehaven. Hun fortalte glædesstrålende, da jeg kom hjem, at hun slet ikke havde grædt i dag, og at hun kun pev da jeg var gået.
Men sørgeligt at det er noget hun skal være SÅ stolt af
Håber virkelig at det bare er en fase!

KH Fie

Ja, det er ikke en ting der burde være en sensation at hun skal være stolt af.. Hun skal jo helst være glad og glæde sig i børnehaven. Vi har snakket meget med Idun, om at det er GODT at savne, men at det er noget godt at savne, for det viser at vi elsker hinanden. - Men samtidig med at man savner, skal man huske at have det sjovt, så tiden går endnu hurtigere og at det er OK at glemme at man savner... - For Idun tror jeg holdte fast i savnet, fordi hun var bange for at glemme os eller noget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.