Jeg har Simon på 4 år og Casper på 19 mdr. Der er 2 år og 8 mdr imellem dem.
Det hårdeste var nok det første halve år, hvor Simon ramte selvstændighedsalderen for alvor, skiftede institution, blev storebror - der ramlede det helt for ham. Han var helt umulig og enormt sårbar. Det var rigtig hårdt med en baby på armen. Men størstedelen af tiden har vi jo været to voksne til to børn, da Simon var i børnehave, mens jeg barslede med Casper. Og barslen med Casper var intet mindre end fantastisk, da han sov det meste af dagen, og jeg havde en enorm ro til at ordne hus, slappe af, lave mad mv.
Det bedste er at de eeeeelsker hinanden. De griner og leger hele tiden. De er bare bedste venner. Det skal lige siges at Simon aldrig har været strid overfor Casper - det var mor og far han var sur på, og det er jo fair nok når de pludselig får en baby mere.
Vi var nervøse for nætterne. Simon sov ikke igennem og han sov for det meste i vores seng. Og der var også en lang periode der trak tænder ud, men heldigvis har lillebror altid sovet godt og roligt. Min mand sov så igennem en længere periode sammen med Simon på hans værelse, og det sluttede så lige så stille, og nu sover Simon dejligt på sit eget værelse hele natten.
Kh Lise
Anmeld