Fortæl mig hvordan det er at få to børn ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2011

Koen.

Bondefruen skriver:

Det fantastisk og så vil de jo bare så gerne hjælpe, de små

Rigtig mange gange held og lykke med det hele

tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2011

Sommersko

Jeg har 14½ måned mellem mine to piger (20 mdr + 6 mdr), ligenu står vi i orkanens øje, og fy for satan det er hårdt til tider. Især omkring aftensmad tid. Men jeg døjer så også med nogle personlige ting oveni, så overskuddet er bare ikke så stort hele tiden, til at deale med 2 små børn, som kræver 100% opmærksomhed. Min store pige er i dagpleje hver dag, og hun nyder at komme afsted, og jeg nyder at have alenetiden sammen med den lille om dagen, som jeg havde med den store i sin tid (sidste år, hehe!!!)

Men alt det hårde er glemt i samme sekund, de to piger får øje på hinanden, og man kan se glæden lyse ud af dem og de smiler. det bliver så fedt, når den lillesøster lige bliver lidt større, så hun mere kan være med, til det storesøster har gang i.

Anmeld

4. november 2011

Koen.

A.S. skriver:

Jeg har 14½ måned mellem mine to piger (20 mdr + 6 mdr), ligenu står vi i orkanens øje, og fy for satan det er hårdt til tider. Især omkring aftensmad tid. Men jeg døjer så også med nogle personlige ting oveni, så overskuddet er bare ikke så stort hele tiden, til at deale med 2 små børn, som kræver 100% opmærksomhed. Min store pige er i dagpleje hver dag, og hun nyder at komme afsted, og jeg nyder at have alenetiden sammen med den lille om dagen, som jeg havde med den store i sin tid (sidste år, hehe!!!)

Men alt det hårde er glemt i samme sekund, de to piger får øje på hinanden, og man kan se glæden lyse ud af dem og de smiler. det bliver så fedt, når den lillesøster lige bliver lidt større, så hun mere kan være med, til det storesøster har gang i.

tak for svar, os rart at høre det ikke altid er nemt, så jeg ikke bare "forventer" det er sådan

Lie et i den hårde tid!

Anmeld

4. november 2011

Sommersko

tanja. skriver:

tak for svar, os rart at høre det ikke altid er nemt, så jeg ikke bare "forventer" det er sådan

Lie et i den hårde tid!

Tusind tak - nej det er sgu ikke nemt, og det hele er ikke rosenrødt hele tiden. Men heldigvis opvejer alt det gode jo det dårlige. Og den store er så fantastisk til at hjælpe til, selvom hun jo også stadig er lille

Anmeld

4. november 2011

merle2010

følger lige med her

min datter vil være 2 år og 1 måned når den lille kommer...

og hun er bestemt mors pige... så er lidt nervøs..

Anmeld

4. november 2011

Camulla

Jeg følger også lige med... Der vil være 3 år og 5 mdr. mellem mine drenge når nr. 2 kommer til januar.

Så fortæl folkens 

Anmeld

4. november 2011

nathja

jeg har en datter på 3 år, lillebror på 1 1/2 og han når ikke at blive 2 før han bliver storebror.. så jeg har 18 måneder mellem 1 og 2 og 23 mellem 2 og 3.. storesøster har altid været go til at hjælpe til og ville deltage i alt med lillebror og hun glæder sig til den lille nye for så skal hun vaske baby´s numse, smøre numsecreme på og give ble på også også skal baby have bodystocking på siger hun, mens hun holder bodyen om på mors mave og tjekker om bay nu kan passe den.. og hvis baby "driller" mor lægger hun hånden på maven og siger ind i navlen at baby må ikke drille mor.. lillebror aer bare maven..

har heldigvis haft 2 nemme unger indtil nu, de elsker hinanden og har været gode til at dele, de har går i samme dp, men storesøster er lige startet i bh så lillebror er nu ved at finde sine egne ben i dp.. har mange gange holdt dem hjemme både sammen og hver for sig for at hygge, det synes jeg er vigtigt så de hele tiden bliver bekræftet i at mor elsker dem lige meget..  

Anmeld

4. november 2011

LR85

Op op

Mine kommer der til at være 2 år og 3 måneder mellem. 

Kom gerne med flere erfaringer  

Anmeld

5. november 2011

Koen.

nathja skriver:

jeg har en datter på 3 år, lillebror på 1 1/2 og han når ikke at blive 2 før han bliver storebror.. så jeg har 18 måneder mellem 1 og 2 og 23 mellem 2 og 3.. storesøster har altid været go til at hjælpe til og ville deltage i alt med lillebror og hun glæder sig til den lille nye for så skal hun vaske baby´s numse, smøre numsecreme på og give ble på også også skal baby have bodystocking på siger hun, mens hun holder bodyen om på mors mave og tjekker om bay nu kan passe den.. og hvis baby "driller" mor lægger hun hånden på maven og siger ind i navlen at baby må ikke drille mor.. lillebror aer bare maven..

har heldigvis haft 2 nemme unger indtil nu, de elsker hinanden og har været gode til at dele, de har går i samme dp, men storesøster er lige startet i bh så lillebror er nu ved at finde sine egne ben i dp.. har mange gange holdt dem hjemme både sammen og hver for sig for at hygge, det synes jeg er vigtigt så de hele tiden bliver bekræftet i at mor elsker dem lige meget..  

åååh hvor sødt

Anmeld

5. november 2011

Lise

Jeg har Simon på 4 år og Casper på 19 mdr. Der er 2 år og 8 mdr imellem dem.

Det hårdeste var nok det første halve år, hvor Simon ramte selvstændighedsalderen for alvor, skiftede institution, blev storebror - der ramlede det helt for ham. Han var helt umulig og enormt sårbar. Det var rigtig hårdt med en baby på armen. Men størstedelen af tiden har vi jo været to voksne til to børn, da Simon var i børnehave, mens jeg barslede med Casper. Og barslen med Casper var intet mindre end fantastisk, da han sov det meste af dagen, og jeg havde en enorm ro til at ordne hus, slappe af, lave mad mv.

Det bedste er at de eeeeelsker hinanden. De griner og leger hele tiden. De er bare bedste venner. Det skal lige siges at Simon aldrig har været strid overfor Casper - det var mor og far han var sur på, og det er jo fair nok når de pludselig får en baby mere.

Vi var nervøse for nætterne. Simon sov ikke igennem og han sov for det meste i vores seng. Og der var også en lang periode der trak tænder ud, men heldigvis har lillebror altid sovet godt og roligt. Min mand sov så igennem en længere periode sammen med Simon på hans værelse, og det sluttede så lige så stille, og nu sover Simon dejligt på sit eget værelse hele natten.

Kh Lise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.