Fortæl mig hvordan det er at få to børn ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2011

Maja_4000

Bondefruen skriver:

Du fyrer bare løs - så vil jeg prøve at svare så godt jeg kan

Ja, syntes der har været tid til dem begge, når den ene har sovet, så har jeg sat mig og leget/nusset med den anden, og min ældste var jo kun 11 mdr da lillebror kom til verden, så han har ikke nået at opfatte den der "Jalousi" at der er en der stjæler moar - bare han kunne se mig, så var det fint og at han måtte være med til alt ting mht lillebror - så han har været inddraget i ALT

Og så er det bare fantastisk nu her, hvor de begynder at få noget ud af hinanden, de er nu 10 mdr og 21 mdr og det er aå fedt, når de sidder og leger eller den store går og den bette kravler efter - for han ska da li se hva ham storebror laver

Undskyld jeg lige bryder ind i tråden

Men jeg synes simplethen du er fantastisk Min datter er snart 11 måneder , og bare tanken om at jeg skulle have et spædbarn nu ! :b Kan slet ikke overskue det .. Og så har du endda holdt Lauge hjemme .. Ville sådan ønske at flere mødre gjorde det .. Kan slet ikke holde ud at nogle børn er i vuggestue fra 7 - 16 , når mor går derhjemme

Nå .. Skulle bare lige ud med det (; Hehe

Til dig ;D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2011

Hvem?

Åh hvor er det dejligt at høre Er bare ret bange for at den store skulle føle sig glemt eller overset ovs For hun deler helst ikke mor, hverken med far eller nogen anden

Giver far mor et kys kommer hun straks og skal imellem og vi var på ferie hos min søster, hun har en søn på 7 mdr, puuha hun var strid ved ham(slog,skubbede ovs) og gik nærmest helt i banan den ene gang jeg gav ham mad selvom vi tog os godt af dem begge

åh hvor sødt at de har det så godt sammen, det er jo helt fantastisk

Det gør den store også her, også det med at bryde ind hvis far mysser mor - han er mor-dreng og det er den lille også, men jeg har to arme og det passer li et to dejlige drenge - selvfølelig vil der da nok komme lidt brok fra hende, men mit råd (uden jeg faktisk ved det) ville jeg også inddrage hende i alt hvor du nu kan finde på også husk hende, når hun så kommer hjem fra DP'en

Ja, de kan slet ikke undvære hinanden nu, mine drenge - godt de har fået samme DP

Anmeld

4. november 2011

chael

tanja. skriver:

hej piger

Ja, her i ventetiden på krøllen går man jo skiftevis og glæder sig og er pisse nervøs for hvordan det bliver

Så jer med børn ikke alt for langt fra hinanden, (der bliver to år mellem vores) fortæl hvad har været det hårdeste,det bedste, hvad ville i gerne have kunnet gøre anderledes, er der bestemte ting der har været helt uundværligt

kom os gerne med gode råd om alting eller ingenting

fortæl fortæl fortæl!!!

Tanja,Lærke og krøllen (12+6)

Jeg syntes ikke det var hårdt, syntes simpelthen nummer 2, indtil videre, har været den nemmeste af dem alle

Hvor nummer 1 og nummer 3, har givet lidt flere udfordringer

Der er så godt nok 2½ år mellem mine, hver især og jeg kan først mærke her med nummer 3, hvor hårdt det er at have små børn der ligger så tæt på hinanden.

Men de 2 store har meget glæde af hinanden, men de kan så sandelig også slås og skændes, så hele huset er ved at brase sammen

De er dreng og pige og til trods for det, så kommer de alligevel godt ud af det sammen.

*Camilla

Anmeld

4. november 2011

Koen.

tinasmor skriver:

Jeg svare dig også lige, selv om mine ikke er tæt på hinanden (3 år) så det bliver jo selvfølgelig ikke samme situtation.

jeg synes det hårdeste er omkring madlavning og puttetid hvis man er alene. Jeg vil anbefale en slynge til den lille ny det gør mange ting nemmere. En af dem man kan bruge fra fødslen.

og så selvfølgelig prøve at involvere den store så meget så muligt i det daglige og gøre ham/hende tryg på den lille og se ham/hende som en allierede istedet for en konkurrent.

Her har det været meget lettere at få nr 2 end jeg frygtede, men hun er også kun et halvt år og går ud fra det bliver sværere når hun begynder at kravle, sove mindre, når jeg starter på arb osv. men søster har taget det rigtig godt og der har indtil nu ikke være jalouxi.

Tillykke med det hele, det går som regel nemmere end man frygter.

tak for svar og de gode råd Har både ringslynge og en maitai så det er jo helt perfekt

Vores datter er MEGET hjælpsom allerede nu og tænker at hun så får lov at være med til alt det hun ønsker uden at sku føle sig som en slave, men lade hende hygge med os og hjælpe med det hun har lyst til

Anmeld

4. november 2011

Hvem?

Maja_4000 skriver:

Undskyld jeg lige bryder ind i tråden

Men jeg synes simplethen du er fantastisk Min datter er snart 11 måneder , og bare tanken om at jeg skulle have et spædbarn nu ! :b Kan slet ikke overskue det .. Og så har du endda holdt Lauge hjemme .. Ville sådan ønske at flere mødre gjorde det .. Kan slet ikke holde ud at nogle børn er i vuggestue fra 7 - 16 , når mor går derhjemme

Nå .. Skulle bare lige ud med det (; Hehe

Til dig ;D

Ha, ej sidder og blir helt ør i masken - mange tak.

Jeg ville sådan ønske at jeg kunne ha holdt dem hjemme sammen længere, men vi ska jo igang igen med arbejde, studie o.s.v.

Mine drenge er afsted nu fra ca. 08-08.30 også indtil 14.15 ca. (de blir hentet li når de står op i DP) - og de har altid fri enten mandag eller fredag (og sommetider begge dage) jeg savner dem sådan når de er i DP, det er helt vildt - jeg er studerende og kan heldigvis gøre det sådan lidt endnu

Anmeld

4. november 2011

Koen.

Bondefruen skriver:

Det gør den store også her, også det med at bryde ind hvis far mysser mor - han er mor-dreng og det er den lille også, men jeg har to arme og det passer li et to dejlige drenge - selvfølelig vil der da nok komme lidt brok fra hende, men mit råd (uden jeg faktisk ved det) ville jeg også inddrage hende i alt hvor du nu kan finde på også husk hende, når hun så kommer hjem fra DP'en

Ja, de kan slet ikke undvære hinanden nu, mine drenge - godt de har fået samme DP

tak for rådet, det bliver planen at hun skal være med til alt hun lyster

søskendekærlighed er bare skønt

Anmeld

4. november 2011

Hvem?

tanja. skriver:

tak for rådet, det bliver planen at hun skal være med til alt hun lyster

søskendekærlighed er bare skønt

Det fantastisk og så vil de jo bare så gerne hjælpe, de små

Rigtig mange gange held og lykke med det hele

Anmeld

4. november 2011

Maja_4000

Bondefruen skriver:

Ha, ej sidder og blir helt ør i masken - mange tak.

Jeg ville sådan ønske at jeg kunne ha holdt dem hjemme sammen længere, men vi ska jo igang igen med arbejde, studie o.s.v.

Mine drenge er afsted nu fra ca. 08-08.30 også indtil 14.15 ca. (de blir hentet li når de står op i DP) - og de har altid fri enten mandag eller fredag (og sommetider begge dage) jeg savner dem sådan når de er i DP, det er helt vildt - jeg er studerende og kan heldigvis gøre det sådan lidt endnu

Jeg skal også studere når jeg starter op til januar , og skal kun have 18 timer .. Så her bliver det også korte dage

Jeg har fået barn for at have et barn ! Ikke for at få hende passet 24/7 (næsten :b) Men det er jo ikke alle der ser det sådan / har muligheden for det .. Så derfor synes jeg det er så dejligt når nogle gør ;D

Anmeld

4. november 2011

Koen.

chael skriver:

Jeg syntes ikke det var hårdt, syntes simpelthen nummer 2, indtil videre, har været den nemmeste af dem alle

Hvor nummer 1 og nummer 3, har givet lidt flere udfordringer

Der er så godt nok 2½ år mellem mine, hver især og jeg kan først mærke her med nummer 3, hvor hårdt det er at have små børn der ligger så tæt på hinanden.

Men de 2 store har meget glæde af hinanden, men de kan så sandelig også slås og skændes, så hele huset er ved at brase sammen

De er dreng og pige og til trods for det, så kommer de alligevel godt ud af det sammen.

*Camilla

dejligt at høre, så håber jeg os på en nem nr 2

Anmeld

4. november 2011

Hvem?

Maja_4000 skriver:

Jeg skal også studere når jeg starter op til januar , og skal kun have 18 timer .. Så her bliver det også korte dage

Jeg har fået barn for at have et barn ! Ikke for at få hende passet 24/7 (næsten :b) Men det er jo ikke alle der ser det sådan / har muligheden for det .. Så derfor synes jeg det er så dejligt når nogle gør ;D

Præcis og så kan jeg bare slet ikke undvære dem, så nemt er det

Ja, det er dejligt at være studerende - det gir lidt mere friheder, selvom man får laaaange aftner med lektier, men hva - det ta'r vi også med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.