Hej, forstår dig alt for godt og som en anden skriver så rigtigt, så bliver angsten ved. Sådan har jeg også haft det alle alle tre gange jeg har været gravid. Anden gang mistede jeg det i 12 uge. Jeg har de to andre gange bekymret mig fra ende til anden om alverdens ting der kunne gå galt og bare været så lettet det øjeblik de lå i mine arme. Det er jo så hyggeligt at være gravid men det kan være svært at nyde det, når man er så nervøs.
Det er umuligt at fjerne angsten. Når barnet så kommer til verden fortsætter angsten og det er en af de omkostninger moderskabet har. Men vi vil jo så gerne opleve de små væsener og det er jo det hele værd når sådan et lille barn kommer til verden og bliver en del af ens liv.
Det eneste man kan sige er at du er jo slet ikke alene om at føle som du gør. En af de mest fantastiske ting ved moderskabet er at det er en følelse vi kvinder deler med hinanden og ikke behøver forklare, for vi forstår med det samme hvilke følelser der er på spil.
Håber du får en dejlig og ukompliceret graviditet og positive tanker til dig herfra 
Anmeld