Streptokokker :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2011

Anette&Sophia

Frk.S skriver:

Streptokokker er bakterier

Hov, og så lige sådan en til dig TS:
Jeg tror på det nok skal gå - det er bare fint de har fundet ud af det nu, så de er OBS på det.

arrg. næsten det samme ( ihvert fald i mit hoved ) hehe.
- men så blev jeg da også lidt klogere idag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

Zelinasmor

Frk.S skriver:

Streptokokker er bakterier

Hov, og så lige sådan en til dig TS:
Jeg tror på det nok skal gå - det er bare fint de har fundet ud af det nu, så de er OBS på det.

Tusind tak

Og ja, det er godt de har opdaget det nu. Men det er bare så ubehageligt at vide at chancen for at ens lille guldklump får følgesygdomme er der.

Anmeld

2. november 2011

Stumpen

Min søster havde strebtokokker uden at vide det.. Så uger efter fødsel kom de på sygehuset... og mener de var der 2*3 uger, da det ikke var "slået ihjel" første gang de kom hjem..

Anmeld

2. november 2011

Mumto3

TAG DET HELT ROLIGT!!!!!

Jeg har selv haft det og læste dengang ALT om det, og konklussionen er: tag det roligt!

Ja, det er sandt at barnet kan blive smittet, blive hjerneskadet og evt. dø af det, -og det lyder jo i sig selv pisse farligt og man bliver enormt bange og utryg, men det er der vitterlig ingen grund til.

Jeg kan ikke huske de præcise tal, men jeg mener at det er omkring 1/3 del af ALLE fødende i den vestelige verden man mener har streptokopper når de føder, men det er kun omkring 1-2 % de er opmærksomme på.

Man kunne jo godt teste alle gravide, så man var obs på dem alle der havde det, emn det er ALT for dyrt, og man skulle bruge ALT for meget antibiotika forebyggende, hvis man gjorde det, så det har man droppet. Sandsynligheden for at der sker ens baby noget er så UENDELIGE lille, at sandsynligheden for alle mulige andre komplikationer er MEGET MEGET større!!! Derudover så kan man jo rent faktisk gøre noget ved det hvis man får streptokokker. Der er nogle tydelige tegn, som man kan holde øje med og så sætte ind.

JEg skulle føde hjemme, og det 'må man ikke' med streptokokker, men faren for at mit barn blev smittet med bakterier som det kan blive syg af er MEGET større ved en almindelig hospitalfødsel end ved en hjemmefødsel med streptokokker, så jeg valgte at føde hjemme alligevel.

Nu kommer du i behandling (og det var jeg også bare derhjemme. Jeg havde pencilin liggende i skabet, og det tog jeg da fødslen gik i gang, man behøver nemlig ikke få det i drop!) og så tog jeg lige en pille hver 4.time indtil jeg havde født.

JEg forstår godt din angst og uro, men der er vitterlig IKKE nogen grund til det!!! der er så mange andre ting der er mindst lige så farlige, som du/vi/gravide ikke er opmærksomme på.

Uro og bekrymringer kan ikke bruges til noget. Så prøv at drop dem, selvom det er svært.

Håber du får en rolig og dejlig fødsel!!!

Anmeld

2. november 2011

Zelinasmor

Stumpen skriver:

Min søster havde strebtokokker uden at vide det.. Så uger efter fødsel kom de på sygehuset... og mener de var der 2*3 uger, da det ikke var "slået ihjel" første gang de kom hjem..

Var det fordi babyen var blevet smittet eller?

Anmeld

2. november 2011

Zelinasmor

Mumto3 skriver:

TAG DET HELT ROLIGT!!!!!

Jeg har selv haft det og læste dengang ALT om det, og konklussionen er: tag det roligt!

Ja, det er sandt at barnet kan blive smittet, blive hjerneskadet og evt. dø af det, -og det lyder jo i sig selv pisse farligt og man bliver enormt bange og utryg, men det er der vitterlig ingen grund til.

Jeg kan ikke huske de præcise tal, men jeg mener at det er omkring 1/3 del af ALLE fødende i den vestelige verden man mener har streptokopper når de føder, men det er kun omkring 1-2 % de er opmærksomme på.

Man kunne jo godt teste alle gravide, så man var obs på dem alle der havde det, emn det er ALT for dyrt, og man skulle bruge ALT for meget antibiotika forebyggende, hvis man gjorde det, så det har man droppet. Sandsynligheden for at der sker ens baby noget er så UENDELIGE lille, at sandsynligheden for alle mulige andre komplikationer er MEGET MEGET større!!! Derudover så kan man jo rent faktisk gøre noget ved det hvis man får streptokokker. Der er nogle tydelige tegn, som man kan holde øje med og så sætte ind.

JEg skulle føde hjemme, og det 'må man ikke' med streptokokker, men faren for at mit barn blev smittet med bakterier som det kan blive syg af er MEGET større ved en almindelig hospitalfødsel end ved en hjemmefødsel med streptokokker, så jeg valgte at føde hjemme alligevel.

Nu kommer du i behandling (og det var jeg også bare derhjemme. Jeg havde pencilin liggende i skabet, og det tog jeg da fødslen gik i gang, man behøver nemlig ikke få det i drop!) og så tog jeg lige en pille hver 4.time indtil jeg havde født.

JEg forstår godt din angst og uro, men der er vitterlig IKKE nogen grund til det!!! der er så mange andre ting der er mindst lige så farlige, som du/vi/gravide ikke er opmærksomme på.

Uro og bekrymringer kan ikke bruges til noget. Så prøv at drop dem, selvom det er svært.

Håber du får en rolig og dejlig fødsel!!!

Tak for det. Jeg er lidt mere afslappet nu.  Du har sikkert ret i at jeg burde tage det roligt. Men det er selvfølgelig lidt svært når man pludselig får sådan en udmelding.

Anmeld

2. november 2011

Mumto3

xoxotasha skriver:

Tak for det. Jeg er lidt mere afslappet nu.  Du har sikkert ret i at jeg burde tage det roligt. Men det er selvfølgelig lidt svært når man pludselig får sådan en udmelding.

Det er skide svært!!! Jeg var selv helt oppe og køre over det. Men det hjalp mig virkelig at læse alle mulige videnskabelige artikler og undersøgelser. Det blev jeg meget beroliget af. Særligt i USA har man forsket rigtig meget i streptokker hos gravide/fødende.

Anmeld

2. november 2011

Zelinasmor

Mumto3 skriver:

Det er skide svært!!! Jeg var selv helt oppe og køre over det. Men det hjalp mig virkelig at læse alle mulige videnskabelige artikler og undersøgelser. Det blev jeg meget beroliget af. Særligt i USA har man forsket rigtig meget i streptokker hos gravide/fødende.

Det kunne være at det var det jeg skulle gøre . Synes nemlig nogle af de danske sider jeg har kigget på, lyder så voldsomme. Med hvor faaarligt det er. Nærmest intet positivt. Og det gør det jo lidt svært at slappe af.

Anmeld

2. november 2011

Georgia

Mumto3 skriver:

Men der må være forskel på det, for jeg skulle blive på fødegangen min. to dage efter, lægen var oppe hver 4 time og tjekke op på alt og hvad ved jeg.
Der er jo en grund til at de er så obs, det er jo selvfølgelig ikke for sjovt.

Så jeg ville helt klart tage de 'forholdsregler' som der er, ikke at man kan gøre noget. Men skrevet igen, er det jo ikke for sjovt at lægen 'bruger krudt' på det.

Christina

Anmeld

2. november 2011

Mumto3

Georgia skriver:

Men der må være forskel på det, for jeg skulle blive på fødegangen min. to dage efter, lægen var oppe hver 4 time og tjekke op på alt og hvad ved jeg.
Der er jo en grund til at de er så obs, det er jo selvfølgelig ikke for sjovt.

Så jeg ville helt klart tage de 'forholdsregler' som der er, ikke at man kan gøre noget. Men skrevet igen, er det jo ikke for sjovt at lægen 'bruger krudt' på det.

Christina

Ja, det er fuldstændig rigtigt! -og det skulle jeg også. DEt var jo derfor jeg ikke 'måtte' føde hjemme, netop fordi barnet skal være under observation efter fødslen. Men det absurte er jo, at barnet kan udvikle sygdommen/symtomerne op til 6 måneder efter fødseln og der er man jo for længst kommet hjem, de fleste tilfælde viser sig dog inden for 48 timer. Men det er jo tegn man selv kan holde øje med, og som man ikke behøver at være læge uddannet for at kunne se, og iøverigt er det jo fint at man netop selv kender til alle tegnen og holder øje, når det kan komme i udbrud så længe efter fødsel.

Jeg var da også ved at skide grønne grise over at stå med ansvaret for mit eget barn og om det nu blev syg eller ej, men sandsynligheden er bare så uendelig lille alligevel. Dels er det relativt svært for barnet at blive smittet under fødslen, men det KAN ske, dels er der ikke så mange streptokker tilbage når man har været på pencilinkur inden fødslen og er det igen under fødslen, dels er det en lille bitte bitte procentdel af de få babyer der rent faktisk bliver smittet med streptokker, der rent faktisk også udvikler sygdommen. Tænk lige på at man mener at hver tredie kvinde der føde, har streptokker når de føde!!! -og de har vel og mærke IKKE fået pencilin under fødsel sådan som vi har fået, og der er de IKKE opmærksomme på om barnet udvikler symptomer eller ej. Det er jo langt langt farligere, end hos os hvor de har opdaget det, får pencilin og vi er opmærkesomme på vores børn!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.