TAG DET HELT ROLIGT!!!!!
Jeg har selv haft det og læste dengang ALT om det, og konklussionen er: tag det roligt!
Ja, det er sandt at barnet kan blive smittet, blive hjerneskadet og evt. dø af det, -og det lyder jo i sig selv pisse farligt og man bliver enormt bange og utryg, men det er der vitterlig ingen grund til.
Jeg kan ikke huske de præcise tal, men jeg mener at det er omkring 1/3 del af ALLE fødende i den vestelige verden man mener har streptokopper når de føder, men det er kun omkring 1-2 % de er opmærksomme på.
Man kunne jo godt teste alle gravide, så man var obs på dem alle der havde det, emn det er ALT for dyrt, og man skulle bruge ALT for meget antibiotika forebyggende, hvis man gjorde det, så det har man droppet. Sandsynligheden for at der sker ens baby noget er så UENDELIGE lille, at sandsynligheden for alle mulige andre komplikationer er MEGET MEGET større!!! Derudover så kan man jo rent faktisk gøre noget ved det hvis man får streptokokker. Der er nogle tydelige tegn, som man kan holde øje med og så sætte ind.
JEg skulle føde hjemme, og det 'må man ikke' med streptokokker, men faren for at mit barn blev smittet med bakterier som det kan blive syg af er MEGET større ved en almindelig hospitalfødsel end ved en hjemmefødsel med streptokokker, så jeg valgte at føde hjemme alligevel.
Nu kommer du i behandling (og det var jeg også bare derhjemme. Jeg havde pencilin liggende i skabet, og det tog jeg da fødslen gik i gang, man behøver nemlig ikke få det i drop!) og så tog jeg lige en pille hver 4.time indtil jeg havde født.
JEg forstår godt din angst og uro, men der er vitterlig IKKE nogen grund til det!!! der er så mange andre ting der er mindst lige så farlige, som du/vi/gravide ikke er opmærksomme på.
Uro og bekrymringer kan ikke bruges til noget. Så prøv at drop dem, selvom det er svært.
Håber du får en rolig og dejlig fødsel!!!