Streptokokker :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.626 visninger
27 svar
0 synes godt om
2. november 2011

Zelinasmor

Jeg er i morgen 35 fulde uger henne. Og har fået konstateret streptokokker. Lægen sagde at det kunne være farligt for den lille og jeg er kommet i behandling. Men jeg skal også have noget under fødslen sagde hun..

Er der nogen der har oplevet dette? Og hvordan foregår det hele med fødslen osv så?

Skal man have drop hver 4 time efter veerne er startet og blive til observation i 48 timer pga smittefarer for baby?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

Mamalou

Jeg ved desværre ingenting, men ville ikke smutte uden at gi' et kram 

Anmeld

2. november 2011

Zelinasmor

Mamalou skriver:

Jeg ved desværre ingenting, men ville ikke smutte uden at gi' et kram 

Tusind tak

Anmeld

2. november 2011

Happiness

Jeg havde også streptokokker under min graviditet. Fik antibiotica for det mens jeg var gravid.

Til fødslen fik jeg et drop med antibiotica i, og skulle så have det igen 6 timer efter, hvis jeg stadig var i fødsel. Men der havde jeg født. Fordi at jeg ikke nåede 2. gang antibiotica, skulle vi på barselsgangen i 48 timer. Og de skulle tage blodprøve på Lukas for at se om han var blevet smittet.

Her skette der ingenting. De ville bare holde lidt ekstra øje med ham, og han fik taget temperatur hver morgen og aften. Og det var det!

Efter de 48 timer måtte vi forlade hospitalet.

Tror ikke du skal være bekymret! Der er RIGTIG mange der får streptokokker under graviditeten

Anmeld

2. november 2011

Happiness

Hov, hvis jeg havde nået at få anden omgang antibiotica, så måtte vi tage hjem efter blodprøven. Hvis den havde vist fine tal altså

Så hvis du når at være på fødestuen i over 6 timer uden at føde, er der chancer for at det vidst kun 12 timer du skal blive Det var sådan jeg fik det forklaret ihvertfald!

Og nogen får også lov efter 24 timer selv om man ikke nåede 2.- omgang. Det var kun fordi Lukas blodprøve viste lidt infektionstal, at vi skulle blive endnu et døgn.

Anmeld

2. november 2011

Zelinasmor

Happiness skriver:

Hov, hvis jeg havde nået at få anden omgang antibiotica, så måtte vi tage hjem efter blodprøven. Hvis den havde vist fine tal altså

Så hvis du når at være på fødestuen i over 6 timer uden at føde, er der chancer for at det vidst kun 12 timer du skal blive Det var sådan jeg fik det forklaret ihvertfald!

Og nogen får også lov efter 24 timer selv om man ikke nåede 2.- omgang. Det var kun fordi Lukas blodprøve viste lidt infektionstal, at vi skulle blive endnu et døgn.

Okay.  Så blev jeg lidt klogere. Jeg tager under alle omstændigheder lige en snak med JM om det næste gang. Bare for at høre om der er noget specielt jeg skal huske at sige når jeg kommer ud på fødegangen.

Anmeld

2. november 2011

Anette&Sophia

xoxotasha skriver:

Jeg er i morgen 35 fulde uger henne. Og har fået konstateret streptokokker. Lægen sagde at det kunne være farligt for den lille og jeg er kommet i behandling. Men jeg skal også have noget under fødslen sagde hun..

Er der nogen der har oplevet dette? Og hvordan foregår det hele med fødslen osv så?

Skal man have drop hver 4 time efter veerne er startet og blive til observation i 48 timer pga smittefarer for baby?

du får lige en krammer herfra.
træls ting at stå i
- men jeg er desværre så blank at jeg ikke ved hvad steptokokker er

Anmeld

2. november 2011

Zelinasmor

anetteb skriver:

du får lige en krammer herfra.
træls ting at stå i
- men jeg er desværre så blank at jeg ikke ved hvad steptokokker er

Jeg vidste heller ikke hvad det var før lægen fortalte det. Troede kun man kunne få dem i halsen, men man kan også få dem i underlivet.

Og tusind tak for

Anmeld

2. november 2011

Anette&Sophia

xoxotasha skriver:

Jeg vidste heller ikke hvad det var før lægen fortalte det. Troede kun man kunne få dem i halsen, men man kan også få dem i underlivet.

Og tusind tak for

arg. det er noget virus halløj?

Anmeld

2. november 2011

Frk.S

arg. det er noget virus halløj?

Streptokokker er bakterier

Hov, og så lige sådan en til dig TS:
Jeg tror på det nok skal gå - det er bare fint de har fundet ud af det nu, så de er OBS på det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.