Min søn er skøn! Han har en stor appetit - både hvad angår mad og livet!
MEN nu har han fået den idé, at han kun vil leve af morgenmad, sutteflasker og mellemmåltider.
Han, som ellers har spist alt, hvad vi har givet ham, spytter rugbrød og aftensmaden ud - Hvilket jo resulterer i, at han er sulten når han blir puttet og sover dårligt.
Jeg er begyndt at trappe ned på flaskerne om dagen, i håb om at han ville live sulten på alt andet, og har allerede sløjfet 1/3 og halveret de 2 andre, men det hjælper til synesladende ingenting på den manglende appetit.
Han har de sidste dage fået lov at spise selv. Alene af den grund, at jeg virkelig blir irriteret og frustreret når jeg bruger tid på at lave mad til ham, gir ham det og så stikker han tungen ud og vifter det af med hånden. Jeg gider ikke mere! Så nu spiser han selv! Han er god til det og vi morer os begge vældig meget. Bonus er også, at han får mere ned, end hvis jeg gir ham. Men stadig ikke nok. Han spiser ikke engang den lille skive levebrød rugbrød han får serveret
Lige meget hvornår på dagen jeg serverer grød, ryger det lige ned. Han elsker det! Men mit barn på 9 mdr. som før har spist kartofler og rugbrød med største appetit, skal da ikke leve af grød!!
Vil heller ikke lære ham, at når man ikke spiser det ene, så får man bare noget andet.
Så resultatet er blevet, at han får det serveret han plejer, spiser han det ikke får han det serveret igen til mellemmåltid.
Er det forkert at gøre??
Det føles virkelig som om han prøver os af, for han har det der lumske blik når han spytter ud - som om han godt ved han ikke må, og at det i virkeligheden er det, der er sjovt
Nå, men så blir barnet jo puttet, sultent. Selvom jeg virkelig har lyst til at fodre ham af med havregrød for at være sikker på nattero, får han kun sin vanlige vællingflaske.
SUK! Hvad gør jeg? Er det bare en periode vi lige skal igennem, hvor jeg går og har evigt dårlig samvittighed over, at sulte mit barn(som jo altså godt nok får mad serveret!).
Kom med jeres bud - og vær bare ærlige om jeres mening om min opdragelse. Jeg har brug for råd og vejledning - og ikke tid til at kigge i e store tykke bøger lige nu.
...Og nu vi er i gang med at snakke om onde sorte mor her. Når han skriger fordi han ikke vil sove(selvom han ER træt nok og mæt!) er han vel ved at være gammel nok til at få lov at skrige lidt, eller hvad? Åh det gør ondt i mit hjerte når han græder! Og jeg KAN ikke lade ham være alene, så sidder hos ham, men tar ham ikke op! Hvad er det rigtige at gøre i den situation?
Kram onde sorte mor til stakkels, fantastiske Johannes