Øv! Jeg ved næsten ikke lige, hvad jeg skal skrive, for vi har slet ikke været, der hvor I er!
Ida er stadig i grød-fasen og med det samme, hun får noget i munden, som ikke er blendet eller grød-agtigt, spytter hun det ud. Mandag og tirsdag lykkedes det godt nok DP-moderen at få hende til at spise boller, men igen idag ville hun så ikke alligevel.
Idag troede DP-moderen så også, at hun havde fået hende til at spise rugbrød, men efter de første to bidder, spyttede hun det ud, som hun plejer!
Møgirriterende at alting skal blendes, for hun er jo ved at være så stor, at hun burde spise lige som jeres børn gør(/har gjort
). Idag fik vi lasagne og selv det måtte en tur omkring minihakkeren, før hun gad spise det!
Dog elsker hun majs og ærter lige som Laurits, så dem sidder hun og spiser, mens vi andre spiser vores mad.
Jeg fatter bare ikke, hvorfor hun gider spise dem så, for de har jo ikke en "blendet" konsistens.

Jeg har også irriteret mig over det men er blevet enig med mig selv om, at jeg ikke gider bruge så meget krudt på det. Oliver og Zilan har lært at spise mad, som ikke er blevet blendet, så mon ikke det kommer med hende?
Det er i hvert fald sjældent, man ser voksne sidde og spise blendet mad, med mindre de får sonde!
Hun er bare langsommere på det punkt!
Men tilbage til dit spørgsmål - jeg tror, jeg ville gøre som dig! Johannes HAR jo været vant til at spise grovere ting, så han er jo ovre det stadie, Ida er på, så han burde spise de ting, du serverer. Måske er han bare ved at prøve dig af for at se, om han kan få dig til at give ham de ting, der er nemme at spise!
Så jeg ville nok fortsætte med at servere, det han er vant til. Som Mette skriver - er han sulten, skal han nok spise.
Jeg kom også til at tænke på tænder - det kunne måske være en anden mulighed?
Når Ida er ved at få tænder, er det også som om, at lysten til at spise alt for grove ting, bliver endnu mindre...kan det være flere bisser, der er på vej?