SussieThyssen skriver:
Jeg snakker jo ikke om hvis fosteret er gået til..jeg snakker om andre årsager, som man af gode grunde ikke kan se når/hvis man begynder at bløde.
Det siger sig selv at hvis fostret er gået til, så vil man tabe det uanset om man ligger ned eller ej...men det er ingen skade til at holde sig i ro for alle tilfældes skyld.
Og nej..jeg er IKKE uvidende om disse ting, tvært imod.
Er der noget jeg med med 100 %'s sikkerhed ved noget, så er det det da netop det.

Der er sket meget siden du var i det. Sidste år, da jeg var gravid og blødte konsulterede jeg de bedste læger i landet på Riget og privat. Fælles besked var, at så tidligt i graviditet hjælper det hverken at gøre fra eller til. De andre blødningsindikationer kan ikke fremkalde abort, hvis man ikke hviler. Ligesom at man ikke stopper en blødning, ved at hvile.
Selvfølgelig kan man starte blødning fra slimhinde i skeden, hvis man dyrker sex. Det aborterer man så heller ikke af. Tidligt i graviditet aborterer man ikke af overanstrengelse. Det er en skrøne. Det lille bitte gryn er meget meget godt beskyttet.
Senere i graviditet kan en blodansamling i livmoder fremkalde abort, der hjælper det at aflaste - lige så vel, hvis der er risiko for moderkageløsning. Der kan en blødning mindskes/stoppes ved hvile. Dog er det slet ikke så tidligt i forløbet som, hvor ts er nu.
Derfor har du ikke ret i dit udsagn om, at man ved hvile kan undgå en tidlig abort. Bløder man pga abortering er løbet kørt. Bløder man pga menstruation eller skøre slimhinder, så aborterer man ikke ag den grund om man så gik på hænder gennem hele byen :-))
Anmeld