Øv øv øv jeg bløder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2011

betjenten

KaMa skriver:

At tage den med ro har altså ingen indflydelse på om blødning stopper. Hvordan er du kommet frem til det?

Skriver det blot fordi, at man skal tænke over, hvad man "tror" og hvad der er fakta. Specielt i sådan en situation.

En blødning kan skyldes mange ting. Sprængt blodkar, menstruation som ikke er stoppet, blodansamlimg eller abortering - og sikkert også andre ting. Ingen af tingene er betinget af eller har indflydelse på, om man tager den med ro...

Altså jeg blødte også i uge 9, og fik af vide af min læge, at jeg skulle holde mig i ro et par dage... Blødningen kan nemlig også skyldes, at moderkagen har løsnet sig lidt... Det var i hvert fald den besked jeg fik!!

Men ja det kan selvfølgelig også være mange andre ting... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

BJL2010

Vil bare give en krammer og krydser finge for dig

Jeg blødte jævnligt gennem hele min graviditet pga. en sart livmoderhals... Baby kom... Jeg håber det samme gælder for dig

Anmeld

2. november 2011

SussieThyssen

KaMa skriver:

At tage den med ro har altså ingen indflydelse på om blødning stopper. Hvordan er du kommet frem til det?

Skriver det blot fordi, at man skal tænke over, hvad man "tror" og hvad der er fakta. Specielt i sådan en situation.

En blødning kan skyldes mange ting. Sprængt blodkar, menstruation som ikke er stoppet, blodansamlimg eller abortering - og sikkert også andre ting. Ingen af tingene er betinget af eller har indflydelse på, om man tager den med ro...

Jeg ved så meget at jeg har set mange tilfælde inkl mig selv at det at tage den med ro i flere tilfælde har reddet en graviditet.
Så at man lige pt mener at det ikke hjælper, så kan det altså i visse tilfælde godt gøre det..og det skader ihverttilfælde ikke.
Man piller heller ikke i et sår, der bløder og man holder sig i ro hvis man fx har næseblod..det samme gælder også i den anden ende af kroppen.
Bløder man, så er det sund fornuft at tage den lidt med ro og ikke kaste sig ud i fysiske udfoldelser.

Anmeld

2. november 2011

Vial

lisbeth2910 skriver:

Jeg må lige tilslutte mig dette

Har lige aborteret for 6. gang og i sidste uge fik jeg på sygehuset af vide at hvis man er ved at abortere så er der INTET og stille op, så at ligge sig ned, eller blot slappe af hjælper ikke på noget som helst.

Præcis - og det hjælper heller ikke på de andre indikationer. Man kan diskutere, om man skal aflaste senere i graviditet ved en større blodansamling i livmoder, men det er jo en anden snak.

Er ked af, at du for 6. gang skulle opleve det. Heldigvis er der håb forud.

Knus

Anmeld

2. november 2011

Vial

SussieThyssen skriver:

Jeg ved så meget at jeg har set mange tilfælde inkl mig selv at det at tage den med ro i flere tilfælde har reddet en graviditet.
Så at man lige pt mener at det ikke hjælper, så kan det altså i visse tilfælde godt gøre det..og det skader ihverttilfælde ikke.
Man piller heller ikke i et sår, der bløder og man holder sig i ro hvis man fx har næseblod..det samme gælder også i den anden ende af kroppen.
Bløder man, så er det sund fornuft at tage den lidt med ro og ikke kaste sig ud i fysiske udfoldelser.

Undskyld mig, men det er meget meget uvident skrevet.

Bløder man pga foster/embryon er gået til, så kan du altså ikke redde noget ved at holde dig i ro. Den er gået til.

At du har reddet graviditeter ved at holde dig i ro - er et tilfælde.

Anmeld

2. november 2011

LISBETH:-)

KaMa skriver:

Præcis - og det hjælper heller ikke på de andre indikationer. Man kan diskutere, om man skal aflaste senere i graviditet ved en større blodansamling i livmoder, men det er jo en anden snak.

Er ked af, at du for 6. gang skulle opleve det. Heldigvis er der håb forud.

Knus

Aner ikke noget om alt det andet kun det med at aborterer der er jeg efterhånden ufrivillig ekspert

Jeg er også ked af det og lige nu er der ikke længere håb da jeg har smidt håndklæddet i ringen. Jeg orker pt. ikke mere modgang.

Anmeld

2. november 2011

Vial

betjenten skriver:

Altså jeg blødte også i uge 9, og fik af vide af min læge, at jeg skulle holde mig i ro et par dage... Blødningen kan nemlig også skyldes, at moderkagen har løsnet sig lidt... Det var i hvert fald den besked jeg fik!!

Men ja det kan selvfølgelig også være mange andre ting... 

Tror bare at læger siger det, for at sige noget. Blødte selv en del i starten og fik forklaringen.

Anmeld

2. november 2011

betjenten

KaMa skriver:

Tror bare at læger siger det, for at sige noget. Blødte selv en del i starten og fik forklaringen.

Ok skal ikke gøre mig klog på det, men mon ikke der er ligeså mange meninger, som der er læger

Anmeld

2. november 2011

SussieThyssen

KaMa skriver:

Undskyld mig, men det er meget meget uvident skrevet.

Bløder man pga foster/embryon er gået til, så kan du altså ikke redde noget ved at holde dig i ro. Den er gået til.

At du har reddet graviditeter ved at holde dig i ro - er et tilfælde.

Jeg snakker jo ikke om hvis fosteret er gået til..jeg snakker om andre årsager, som man af gode grunde ikke kan se når/hvis man begynder at bløde.
Det siger sig selv at hvis fostret er gået til, så vil man tabe det uanset om man ligger ned eller ej...men det er ingen skade til at holde sig i ro for alle tilfældes skyld.
Og nej..jeg er IKKE uvidende om disse ting, tvært imod.
Er der noget jeg med med 100 %'s sikkerhed ved noget, så er det det da netop det.

Anmeld

2. november 2011

baby012

blødte selv meget i starten a min graviditet.. også flere dage ad gangen .. 

men det var heldigvis ikke noget alvorligt   for det hele er som det skal være 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.