Er bange for det sker igen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2011

lisbethita

Chalala85 skriver:

Hej piger...

For at gøre en laaaaang historie kort, så var min sidste fødsel ikke så herlig. Havde veer i 3 døgn, nåede endelig til presveerne da de fandt ud af Mikkel stod forkert, det for endte jeg i AKS. De skøb Mikkel til at veje 3500g men da han kom ud var han 4250g en ordentlig basse.

De sagde efterfølgende at hans størrelse godt kunne have indvirkning på det gik som det gik.

Derfor er jeg nu begyndt at bekymrer mig enormt meget... hvad hvis nu bøvsen bliver en stor baby, er der så chance for en helvedes fødsel igen?

Kan man anmode om at få en vægtscanning?? Jeg skal til en læge samtale d 20/11 ´på Herlev for at snakke mit tidligere forløb igennem og jeg overvejer lidt at nævne det der...?

Tak fordi du læste med.

Hej søde! Jeg har ikke været herinde i snart et halvt år, tror jeg! Og hvad falder i mine øjne?? AT DU ER GRAVID!!!!! Stort tillykke altså!! Det var da skønt at læse! :-)

Jeg havde også en tre-dags fødsel og tror jeg kommer til at frygte det samme som dig. Vi styrer desværre ikke selv, hvordan det kommer til at gå, men det siges jo, at ikke to fødsler er ens? Det klamrer jeg mig til!

Håber, at du har det fantastisk ellers!

STOOOORT KRAM fra Lisbeth

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

Frøken J.

Chalala85 skriver:

Hej piger...

For at gøre en laaaaang historie kort, så var min sidste fødsel ikke så herlig. Havde veer i 3 døgn, nåede endelig til presveerne da de fandt ud af Mikkel stod forkert, det for endte jeg i AKS. De skøb Mikkel til at veje 3500g men da han kom ud var han 4250g en ordentlig basse.

De sagde efterfølgende at hans størrelse godt kunne have indvirkning på det gik som det gik.

Derfor er jeg nu begyndt at bekymrer mig enormt meget... hvad hvis nu bøvsen bliver en stor baby, er der så chance for en helvedes fødsel igen?

Kan man anmode om at få en vægtscanning?? Jeg skal til en læge samtale d 20/11 ´på Herlev for at snakke mit tidligere forløb igennem og jeg overvejer lidt at nævne det der...?

Tak fordi du læste med.

Synes godt du kan anmode om vækstscanning dit tidligere forløb taget i betragtning. Men hvis det er nogen trøst, så fødte jeg Rose på 4240 gram og havde en fantastisk drømmefødsel! Havde kun lidt ubetydelige bristninger, som jeg ikke har mærket noget til her efterfølgende. Bare for at sige, at det godt kan gå godt trods stor baby!

Anmeld

31. oktober 2011

Anette&Sophia

Chalala85 skriver:

Hej piger...

Tak fordi du læste med.

Tror sagtens du kan komme til en sen scanning, nu hvor du har været igennem sådan en omgang
krydser finger for dig

Anmeld

31. oktober 2011

Chalala85

1012lmp skriver:

Jeg har prøvet stort set det samme...

De skød Sebastian til at veje 37-3800 men da han kom ud vejede han 4539g, jeg var i fødsel 1 døgn men under fødslen gik jeg MEGET i stykker og Sebastian trak ikke vejret ved fødslen og blev indlagt på børneafd i 3 dage.

Bagefter sagde de at jeg uden tvivl skulle have haft KS. Og det skulle jeg have næste gang.

Da jeg så ventede tobias ville jeg inderligt gerne føde selv da jeg følte mig snydt efter 1 gang da jeg ikke fik Sebastian op på maven og hans far ikke klippede navlestrengen osv.

Snakkede med min JM om det og fik en vægtscanning og en snak med en læge.

Vi blev enige om at vejede han under 3500 måtte jeg føde selv, ml 35-4000g var en gråzone men over 4kg var KS.

men vægtscanningen lå i uge 37, nærmere 36+3 den viste at han vejede 3200g ca. Så kunne jo godt se at at gik jeg tiden ud ville han uden tvivl være for stor... så havde en god JM der tog mit vand 37+3 altså præcis en uge efter scanningen og han kom ud og vejde 3920g. så var heldig og 2 gang gik uden problemer.

Det lyder bare som en god 2. gangs fødsel.

Jeg tror bestemt jeg vil foreslå løge og JM det samme som du fik. Det vil give mig enormt meget ro i kroppen

Anmeld

31. oktober 2011

Chalala85

Frøken J. skriver:

Synes godt du kan anmode om vækstscanning dit tidligere forløb taget i betragtning. Men hvis det er nogen trøst, så fødte jeg Rose på 4240 gram og havde en fantastisk drømmefødsel! Havde kun lidt ubetydelige bristninger, som jeg ikke har mærket noget til her efterfølgende. Bare for at sige, at det godt kan gå godt trods stor baby!

Jeg tror også jeg vil prøve at anmode om en.

Det er så dejligt du havde sådan en fin fødsel selvom hun var en lidt stor dejlig bebs. Håber bestemt jeg kan få det samme

Meen ja, er bare skide nervøs

Anmeld

31. oktober 2011

Chalala85

lisbethita skriver:

Hej søde! Jeg har ikke været herinde i snart et halvt år, tror jeg! Og hvad falder i mine øjne?? AT DU ER GRAVID!!!!! Stort tillykke altså!! Det var da skønt at læse! :-)

Jeg havde også en tre-dags fødsel og tror jeg kommer til at frygte det samme som dig. Vi styrer desværre ikke selv, hvordan det kommer til at gå, men det siges jo, at ikke to fødsler er ens? Det klamrer jeg mig til!

Håber, at du har det fantastisk ellers!

STOOOORT KRAM fra Lisbeth

Arhmen hvor er det dejligt du er herinde igen sveske Jo sku, er gravid og venter en lille dreng.. så fantastisk og helt økologisk

Jeg tror også kun det kan blive bedre end sidste fødsel men håber heller ikke den bare kommer til at få snerten af det samme.. Tror virkelig sådan en vækstscanning vil kunne berolige mig

Anmeld

31. oktober 2011

Frøken J.

Chalala85 skriver:

Jeg tror også jeg vil prøve at anmode om en.

Det er så dejligt du havde sådan en fin fødsel selvom hun var en lidt stor dejlig bebs. Håber bestemt jeg kan få det samme

Meen ja, er bare skide nervøs

Kan godt forstå det. Har du fået talt fødslen godt igennem med nogle proffer på området? Det tror jeg er vigtigt for at bearbejde oplevelsen

Anmeld

31. oktober 2011

Chalala85

Frøken J. skriver:

Kan godt forstå det. Har du fået talt fødslen godt igennem med nogle proffer på området? Det tror jeg er vigtigt for at bearbejde oplevelsen

Nej det blev jeg desværre heller ikke tilbudt... men har snakket med min nuværende JM og hun sagde at den læge jeg skal snakke med giver sig god tid til at forstå det hele og kommer med sine forslag og erfaringer, så det håber jeg virkelig på.

Anmeld

31. oktober 2011

1012lmp

Chalala85 skriver:

Det lyder bare som en god 2. gangs fødsel.

Jeg tror bestemt jeg vil foreslå løge og JM det samme som du fik. Det vil give mig enormt meget ro i kroppen

Det gav i hvert fald mig ro indtil jeg fik vægtscanningen...

Så var jeg bare MEGA ked af det fordi jeg jo godt kunne se at jeg ikke kunne føde normalt og lægerne ville ikke sætte mig igang så meget før tid! Men heldigvis var min JM af en anden mening og gjrode noget hun ikke måtte

Men det er jeg mega glad for da jeg fik den fødsel jeg havde ønsket mig for ville bestemt ikke have et KS.

Og det gik så meget bedre havde veer i 1½t og fra vi kom ind på sygehuset til han var ude gik der 32 min. Fik kun 4 små sting... første gang fik jeg over 50

Anmeld

31. oktober 2011

Chalala85

1012lmp skriver:

Det gav i hvert fald mig ro indtil jeg fik vægtscanningen...

Så var jeg bare MEGA ked af det fordi jeg jo godt kunne se at jeg ikke kunne føde normalt og lægerne ville ikke sætte mig igang så meget før tid! Men heldigvis var min JM af en anden mening og gjrode noget hun ikke måtte

Men det er jeg mega glad for da jeg fik den fødsel jeg havde ønsket mig for ville bestemt ikke have et KS.

Og det gik så meget bedre havde veer i 1½t og fra vi kom ind på sygehuset til han var ude gik der 32 min. Fik kun 4 små sting... første gang fik jeg over 50

Wow det var da en bedring må man sige

ihh håber virkelig jeg kan komme igennem en solstrålehistorie, det ville være så fantastisk. Vil så gerne have ham op bagefter vil så gerne nyde de minutter istedet for at glo på et grønt lagen og se en læge holde ham i benene.. det er jo ikke lige sådan man forestiller sig det....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.