Er bange for det sker igen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.691 visninger
41 svar
0 synes godt om
31. oktober 2011

Chalala85

Hej piger...

For at gøre en laaaaang historie kort, så var min sidste fødsel ikke så herlig. Havde veer i 3 døgn, nåede endelig til presveerne da de fandt ud af Mikkel stod forkert, det for endte jeg i AKS. De skøb Mikkel til at veje 3500g men da han kom ud var han 4250g en ordentlig basse.

De sagde efterfølgende at hans størrelse godt kunne have indvirkning på det gik som det gik.

Derfor er jeg nu begyndt at bekymrer mig enormt meget... hvad hvis nu bøvsen bliver en stor baby, er der så chance for en helvedes fødsel igen?

Kan man anmode om at få en vægtscanning?? Jeg skal til en læge samtale d 20/11 ´på Herlev for at snakke mit tidligere forløb igennem og jeg overvejer lidt at nævne det der...?

Tak fordi du læste med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

JJH

Chalala85 skriver:

Hej piger...

For at gøre en laaaaang historie kort, så var min sidste fødsel ikke så herlig. Havde veer i 3 døgn, nåede endelig til presveerne da de fandt ud af Mikkel stod forkert, det for endte jeg i AKS. De skøb Mikkel til at veje 3500g men da han kom ud var han 4250g en ordentlig basse.

De sagde efterfølgende at hans størrelse godt kunne have indvirkning på det gik som det gik.

Derfor er jeg nu begyndt at bekymrer mig enormt meget... hvad hvis nu bøvsen bliver en stor baby, er der så chance for en helvedes fødsel igen?

Kan man anmode om at få en vægtscanning?? Jeg skal til en læge samtale d 20/11 ´på Herlev for at snakke mit tidligere forløb igennem og jeg overvejer lidt at nævne det der...?

Tak fordi du læste med.

ved desværre intet om det, men du får lige en

Anmeld

31. oktober 2011

Chalala85

JJH skriver:

ved desværre intet om det, men du får lige en

Tusind tak

Anmeld

31. oktober 2011

Chr-Hei

Puha kender det godt.. Min fødsel var heller ikke for sjov og jeg er da også liiiidt nervør for hvis eller når jeg engang skal føde igen skal ende lige sådan..

Men syntes faktisk du skal nævne det så de er opmærksom på det for der er jo en ret væsenlig grund til din bekymring.. og er HEELT sikker på de vil forberede sig på du får en meget bedre fødsel denne gang

Jeg har fået at vide næste gang jeg skal føde har jeg krav på det skal blive i en ks hvis det er det jeg ønsker da jeg havde en ubehagelig alm fødsel..

Anmeld

31. oktober 2011

Chalala85

Chr-Hei skriver:

Puha kender det godt.. Min fødsel var heller ikke for sjov og jeg er da også liiiidt nervør for hvis eller når jeg engang skal føde igen skal ende lige sådan..

Men syntes faktisk du skal nævne det så de er opmærksom på det for der er jo en ret væsenlig grund til din bekymring.. og er HEELT sikker på de vil forberede sig på du får en meget bedre fødsel denne gang

Jeg har fået at vide næste gang jeg skal føde har jeg krav på det skal blive i en ks hvis det er det jeg ønsker da jeg havde en ubehagelig alm fødsel..

Det sagde de også til mig.. men jeg vil virkelig gerne føde selv... var så tæt på sidst. Men jeg tror også jeg nævner det for dem

Anmeld

31. oktober 2011

Tullemuzz

Min svigerinde var ude for noget af det samme og hun var så bange anden gang at hun fik kejsersnit

Anmeld

31. oktober 2011

1012lmp

Jeg har prøvet stort set det samme...

De skød Sebastian til at veje 37-3800 men da han kom ud vejede han 4539g, jeg var i fødsel 1 døgn men under fødslen gik jeg MEGET i stykker og Sebastian trak ikke vejret ved fødslen og blev indlagt på børneafd i 3 dage.

Bagefter sagde de at jeg uden tvivl skulle have haft KS. Og det skulle jeg have næste gang.

Da jeg så ventede tobias ville jeg inderligt gerne føde selv da jeg følte mig snydt efter 1 gang da jeg ikke fik Sebastian op på maven og hans far ikke klippede navlestrengen osv.

Snakkede med min JM om det og fik en vægtscanning og en snak med en læge.

Vi blev enige om at vejede han under 3500 måtte jeg føde selv, ml 35-4000g var en gråzone men over 4kg var KS.

men vægtscanningen lå i uge 37, nærmere 36+3 den viste at han vejede 3200g ca. Så kunne jo godt se at at gik jeg tiden ud ville han uden tvivl være for stor... så havde en god JM der tog mit vand 37+3 altså præcis en uge efter scanningen og han kom ud og vejde 3920g. så var heldig og 2 gang gik uden problemer.

Anmeld

31. oktober 2011

Frk.S

Jeg synes bestemt du skal nævne det.

Jeg havde også en meget grim fødsel - eller den startede fint, men pludselig skulle det gå stærkt, og hun stod også forkert, så det blev også AKS. Desuden var hun meget dårlig da hun kom ud. Så det var et meget voldsomt forløb.

Min JM har sagt, at jeg vil få ekstra scanning og lægesamtale når jeg engang bliver gravid igen. Desuden kan jeg selv vælge et PKS, eller vi kan snakke om at jeg bliver sat i gang noget før - i hvert fald allerde til termin (denne gang gik jeg næsten 2 uger over). Desuden sagde hun at man kunne snakke med en JM med speciale i kvinder der er bange for at føde.

Jeg kan sagtens forstå at du tænker over det. Jeg tænker allerede over det nu - og det varer nu altså lige lidt inden vi skal have en mere.

Anmeld

31. oktober 2011

DK

Nævn det da til samtalen og fortæl om din frygt.

Dog kan jeg måske berolige dig med at jeg i januar fødte Richard på 4242 kg og 56 cm på kun 3,5 time fra første ve. Og jeg fik vist kun et enkelt sting. Så det kan sagtens lade sig gøre at føde et stort barn hurtigt og uden komplikationer.

Men SPØRG lægen. Spørg evt om han vil lave en GU og måske "se" efter om du har plads til et stort barn. Hvis din dreng lå skævt/forkert så var det jo derfor han ikke kunne komme ud. Det ville også have sket hvis han havde været et lille barn. Og sker sikkert ikke igen. Langt de fleste børn bliver jo født helt normalt heldigvis.

Anmeld

31. oktober 2011

AnneBJ

DK skriver:

Og jeg fik vist kun et enkelt sting. 

Vores børn er altså ved at være så store, så vi ikke kan huske hvor meget vi blev syet, og hvor ondt det gjorde at have veer.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.