Huller i ørene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2011

Mi

camilla_agermose skriver:

Tror virkelig det er forskelligt hvor gamle folk er. Nogen er jo knap født før de har huller i ørene. Jeg kan huske at jeg plagede min mor og far i evigheder men fik lov når jeg fyldte 10.

Jeg fik dem skudt i hos guldsmeden og jeg var pavestolt.

Tiderne har ændret sig, nu har jeg ingen børn, men hvis jeg havde på din alder så jeg ikke et problem i at de fik det.

- nu er jeg desværre, 11 år senere så uheldig at jeg ikke kan tåle øreringe (husk det SKAL være ægte guld eller sølv - men det ved guldsmeden også).

Tak, ja de skal være 100% nikkelfri, de øreringe de evt skal have.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

Mi

lærkes_mor skriver:

Vi har aftalt med Lærke at hun må få huller i ørerne når hun begynder i skole...

Hun har snakket om at hun gerne vil ha det siden kort før hun blev 3.

Nu er hun 4. Og hun vil det sååååååå gerne og går ofte med de der klip øreringe. Jeg ved bare at hun ikke forstår hvad det indebære at få hul. Men smukt synes hun jo at det ser ud. hehe.

Jeg har tænkt at hvis hun stadig vil ha det når hun begynder i skole så må hun få det. Men hvis hun får i det ene øre og så skriger og ikke vil mere, jamen så stopper vi også. Så må hun gå rundt med 1 hul bare.

Jeg tænker også, om de mon får mere end et hul  Isabellas veninde som har huller i ørene har nemlig sagt til hende, at det overhovedet ikke  gør ondt, så hun bliver nok overrasket

Anmeld

31. oktober 2011

Mi

emsaroto skriver:

altså, jeg fik det da jeg var 5 år.
Og jeg synes det er i orden når de selv begynder at spørge om lov. Men jeg mener nu også at det er op til den enkelte forældre, og bestemme hvor deres grænse er.

Ja, det er helt sikkert op til den enkelte forældre. Jeg er bare sådan en skrap en som syntes at alt det sjove er unødvendigt  Og så frygter jeg at de skal hænge fast i et eller andet med øreringen, og at de får revet øreflippen op

Anmeld

31. oktober 2011

4xGreve

Mi skriver:

Jeg overvejer at mine piger skal få lov at få huller i ørene til jul, som gave. De vil gerne, men jeg har ind til nu sagt NEJ.

Jeg er bare slet ikke særlig glad for det, men de er jo ved at være store 7½ år.

Er der noget man skal være opmærksom på? Er det bedst at gå til guldsmeden og få det lavet, eller ved en som piercer?

Hvad er jeres holdning til huller i ørene, hvornår er de gamle nok?

Altså jeg vil sige at når de er store nok til selv at være med til at bestemme så syntes jeg det er okay og værste fald så er det kun i ørene og de kan tages ud igen... og hvad gælder hvor så vil jeg nok vælge at få det gjordte ved en piercer da de har mere styr på hvad de laver...

(hehe manden siger han skal være stor og se farlig ud så de ikke tør alligevel)

Anmeld

31. oktober 2011

Mi

Nessie skriver:

Jeg mener at jeg var omkring 10 år, da jeg fik de første.

Har ALTID fået det lavet hos en guldsmed

Jeg fik det også lavet ved en guldsmed. Jeg læste bare engang, at en mente at det var bedre at de blev piercet i, som skudt i

Anmeld

31. oktober 2011

Mi

Chamomile skriver:

Celina fik lavet huller i ørene ca. 1 uge før hun fyldte 4 år, og det var hos en guldsmed med pistol. Det var et stort ønske hos hende, og vi havde snakket meget om det.

Jeg troede faktisk ikke at de måtte få det i, så tidligt.

Anmeld

31. oktober 2011

Mi

A&F skriver:

Jeg var  selv 5 år gammel da jeg fik huller i ørene hos en guldsmed. Var rigtig glad. Det er jo forskelligt hvornår forældre vælger at lade deres piger få huller i ørene. Nogle forældre gør det imens de er spædbørn, da det ikke skulle gøre ondt på dem pga. øreflippen er så blød . Den dag min datter selv kommer til mig, og spørger om hun må få huller i ørene vil jeg da opfylde hendes ønske.

Jeg mener bare, at der er nogle regler eller måske bare retningslinier for, hvornår de må få huller i ørene

Anmeld

31. oktober 2011

Mi

SussieThyssen skriver:

Mine piger fik det da de var 6 år og det foregik hos en landsdækkende og anerkendt guldsmedekæde.

Jeg ville ALDRIG tage mine børn med til en som jeg ikke var 100 % sikker på var godkendt og havde orden i tingene.

Kærligst
Sussie

Det var fordi jeg på et tidspunkt læste noget om, at det var bedre at de blev piercet i, som skudt i

Anmeld

31. oktober 2011

Mi

Nille-pigen skriver:

hvis det er en forespørgsel fra dem selv og det ikke bare er noget de lige har fundet på, så synes jeg det er helt okay... selvom det selvfølgelig er vigtigt at du selv har de godt med det...

jeg var selv kun 5 år da jeg fik mine første huller i ørene, og det var nok også rigtig tidligt den gang, men jeg er sikker på at hvis det er noget mine kommende børn ønsker sig og de har gjort det i et stykke tid, så kunne jeg godt finde på at give det som en julegave eller fødselsdagsgave... ingen tvivl om det... 

min egen lillesøster på 10 år har lige selv fået det og hun ventede kun så længe fordi hun var bange for at det gjorde ondt...

De har spurgt nogle gange, men de plager heldigvis aldrig i længere tid. Ved godt at det har stik modsatte effekt  Men det er et højt ønske, og tror også de får lov, nu er de jo snart 8 år

Anmeld

31. oktober 2011

Mi

Malou&Anders skriver:

jeg var 4 da jeg fik det lavede og fik det os lavede hos en guldsmed. 

Det var også tidligt. Det troede jeg ikke at de måtte/gjorde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.