Mathilde er syg på 6 døgn og har tabt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

874 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. februar 2009

Lulle25

1½ kg. Var ved lægevagten med hende i går som sagde at det er helt normalt at have diarre i en uges tid, men er noget bekymret for hun spiser ingenting og har tynd mave flere gange om dagen der kommer så meget at bleen ikke kan holde, så det er bare ud over det hele. Hun har ingen energi og siger bare sove hele tiden.
Fik en opskrift på sukkervand, som jeg fik hende til at drikke 5 ml a igår og har købt små kakaoer som drikker lidt af. Har lige brug for at høre at I andre har oplevet det samme, for puha det er hårdt at se sin lille mus så afkræftet.

Kh Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2009

Rasmine

ÅH NEJ!
Det var godt nok en del hun har tabt!

Vi har ikke være ramt så hårdt (7-9-13)

Hvad med sodavand, det kan man altid drikke?

Hold hovedet oppe, det MÅ da SNARt få en ende.

God bedring til Jer.

Anmeld

9. februar 2009

Lise

Stakkels jer...

Giv hende hvadsomhelst at drikke der indeholder sukker. Æblejuice f.eks.

Og revne æbler og hvidt brød/kiks.

Mht. sidste spørgsmål, så havde Simon noget diarre-agtigt noget i en uges tid. Og det var også med lort über alles, ned af benene og igennem tøjet Han var dog flink til at spise alligevel...

God bedring med lillepigen.

Anmeld

9. februar 2009

Susan1978

uha ja det lyder ikke rart, men jeg vil også sige som lise at æblejuice er noget af det beste du kan give hende.

Det fik jeg at vide af en JM da jeg selv havde da jeg ventede Emil. Der er noget med den æblesyre der er rigtig god for maven. Giv hende evt noget i en sprøjte, måske hun synes det er sjovt.

Held og lykke med hende og god bedring.

Susan

Anmeld

9. februar 2009

birgittemarie

Åårh nej, hvor er det synd for jer. Stakkels lille pusling

Vi har ikke oplevet noget lignende, men jeg fik at vide af lægen (eller var det sundhedsplejersken?) engang, at når de var syge skulle man bare give dem hvad som helst de kunne lide at spise, om det så var slik, is, saftevand var ligegyldigt, bare de fik lidt indenbords. Men det hjælper selvfølgelig ikke meget, når hun ikke kan drikke mere end 5 ml. sukkervand.

Har du haft jeres egen læge til at kigge på hende? Det kunne jo godt være, at hun skulle en lille tur på hospitalet for at få et væskedrop.
Ikke at der behøver være noget alvorligt galt overhovedet, der er jo bare nogle, der hverken orker at spise eller drikke, når de er syge og så bliver det et problem i sig selv, som måske kan forlænge sygdommen.

Mange tanker og god bedrings knus

Birgitte

Anmeld

9. februar 2009

Ny mor

Kære Louise,

Puha, det lyder godt nok hårdt. Halvandet kilo er sku meget på sådan en lille størrelse. Rigitg godt bedring med hende!

Kh Birgitte

Anmeld

9. februar 2009

Loggidut

WHAT...1½ kilo...?

tror godt nok du skal kontakte din egen læge, det er bare ikke i orden!

1½ kilo er jo rigtigt meget på så lille en krop!

uh rigtig god bedring med hende...

Anmeld

9. februar 2009

Tikki

åh nej lille pus - det lyder af en del hun har tabt sig..øv øv..måske du lige skulle få en ny vurdering - lægevagten har jeg ikke den store tiltro til. De sendte Malthe hjem med RS virus, hvor vi blev indlagt dagen efter af vores læge.

Anmeld

9. februar 2009

Lulle25

Hej piger
Tusind tak for alle jeres råd. Har prøvet al i forhold til væske, mad og kiks, is, chips ja you name it, hun har spist 3 agurkestænger og en mariekiks og har drukket lidt vand. ALT andet ryger ud, eller bliver mast.

Vi har været ved lægen og fk en henvisning til børnemodtagelsen, hvor vi nu har en åben indlæggelse. Mathilde blev undersøgt i aller ender og kanter og fik taget blodprøver, som viste at hun er i væskeunderskud, men ingen høje infektionstal. Hun har tabt sig 11 % og når det er over 10% vægttab vil de helst indlægge, men ville helst hjem med hende, for hun blev lidt mere frisk deroppe efter 3 agurkestænger og 1 kiks. Så nu er vi hjemme, hun sover og håber så bare på bedring i morgen Ellers skal vi derop og have lagt drop, og den tanke synes jeg bare er ubehagelig.

Anmeld

9. februar 2009

Susan1978

hmmm det var da underligt at der intet var med hende?

men kan godt forstå at du ikke synes det er rart med drop, men hvis hun stadig er lige skidt i morgen og ikke vil drikke er du nok snart nødt til det.

rigtig god bedring med hende.

Susan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.