Et helvede at bade

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2011

merichs

tanja. skriver:

Lærke var jo 7 mdr før hun ikke var helt panisk for at komme i bad men så lærte hun at sidde selv og så sætte vi hende i det tomme badekar og startede med at bruse hende og efter et par uger kunne vi fylde lidt vand i bunden og det øgede vi så langsomt ja og i dag vil hun så i bad konstant

Held og lykke med projektet søde

Må bare prøve mig frem. Håber hun bliver glad for at bade igen snart

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

merichs

lucas<3 skriver:

Åh jeg kender det godt. Såen har Lucas os lige været.. Men jeg tog ham i bad hver dag for og vise at det ikke er farligt. Og nu vel han gerne.

Prøver mig frem med de forskellige tips der er kommet og håber hun snart bliver et glad badedyr igen

Anmeld

31. oktober 2011

lucas<3

merichs skriver:

Prøver mig frem med de forskellige tips der er kommet og håber hun snart bliver et glad badedyr igen

krydser finger for hun snart gerne vel

Anmeld

31. oktober 2011

Ciss

Min den ældste havde en laaaang periode på den måde der.

Det som løste det hele for hende var en dag, hendes ældre kusine, som hun ser meget op til, var på besøg. Kusinen ville da gerne lege på badet, plaske med vand osv. Vi fyldte lidt vand i badekaret, og så en masse legetøj i, og så lod vi dem egentlig være lidt i fred. I løbet af 2 minutter, soppede kusinen jo rundt i karet. Og efter endnu 2 minutter hjalp hun vores pige over kanten. Og de var nærmest ikke til at drive op igen til sidst.

Efter det gik det ganske ok et stykke tid, indtil hun en dag listede sig på badet og legede alene. (normalt ikke noget vi tillader).

Hun havde fået den ide, at hun ville vaske hår, men i stedet for sin egen milde sjampoo, tog hun sin fars. - og det var i tillæg en stor mængde. Det løb selvfølgelig ned i øjnene. Stakkels lille pige! Efter det fik hun igen panik, hvergang det var badetid. Men denne gang klarede vi at arbejde os gradvis ud af det.

En ting, som vi gør, hver gang vi vasker hår, er, at vi tæller højt.

Når vi kommer til den kritiske del, hvor vi skal skylde håret, så holder hun en tør vaskeklud mod øjnene, og så tæller vi til 10 mens vi skyller håret igennem. Og på 10 stopper vi. Også selvom der er lidt vi måske ikke har fået ud endnu. På den måde er det lidt lettere for hende at takle. Hun ved, hvornår vi er færdig og kan være med til at tælle.

Håber, det måske kan hjælpe lidt....

Anmeld

31. oktober 2011

merichs

Ciss skriver:

Min den ældste havde en laaaang periode på den måde der.

Det som løste det hele for hende var en dag, hendes ældre kusine, som hun ser meget op til, var på besøg. Kusinen ville da gerne lege på badet, plaske med vand osv. Vi fyldte lidt vand i badekaret, og så en masse legetøj i, og så lod vi dem egentlig være lidt i fred. I løbet af 2 minutter, soppede kusinen jo rundt i karet. Og efter endnu 2 minutter hjalp hun vores pige over kanten. Og de var nærmest ikke til at drive op igen til sidst.

Efter det gik det ganske ok et stykke tid, indtil hun en dag listede sig på badet og legede alene. (normalt ikke noget vi tillader).

Hun havde fået den ide, at hun ville vaske hår, men i stedet for sin egen milde sjampoo, tog hun sin fars. - og det var i tillæg en stor mængde. Det løb selvfølgelig ned i øjnene. Stakkels lille pige! Efter det fik hun igen panik, hvergang det var badetid. Men denne gang klarede vi at arbejde os gradvis ud af det.

En ting, som vi gør, hver gang vi vasker hår, er, at vi tæller højt.

Når vi kommer til den kritiske del, hvor vi skal skylde håret, så holder hun en tør vaskeklud mod øjnene, og så tæller vi til 10 mens vi skyller håret igennem. Og på 10 stopper vi. Også selvom der er lidt vi måske ikke har fået ud endnu. På den måde er det lidt lettere for hende at takle. Hun ved, hvornår vi er færdig og kan være med til at tælle.

Håber, det måske kan hjælpe lidt....

Det kan være vi skal prøve at invitere Chanels kusine på bad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.