Er mit ønske så forfærdeligt????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2011

Chalala85

Billemyre skriver:

Nej, det kan jeg virkelig ikke se skulle være noget problem!
De kan da være ligeglade med om jeres søn får dit efternavn - Specielt nu hvor deres (formoder jeg?) kommer sidst og derved bliver "officielt" efternavn.
Og egentlig så synes jeg også det er en underlig indstilling, at man ikke forsøger at sætte sig ind i din situation - Og at de mener, at bare fordi et navn er normalt, så kan det pludselig ikke have betydning for den enkelte.
Desuden skal de da overhovedet ikke være med til at bestemme, hvad jeres søn skal hedde (medmindre I selvfølgelig gerne vil have det..).

Jeg synes, du skal holde fast! Der går jo intet af din svigerfamilie ved at din søn får dit navn.. Sådan noget pjat

til dig!

Tak Jeg er virkelig glad for at høre jeg ikke er helt tabt på jorden.. har sådan spekuleret over om jeg var helt i hegnet fordi jeg havde det ønske.. men det kan jeg jo nu konstatere at det er jeg ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

lulini

Chalala85 skriver:

jeg ville også ønske Mikkel kunne hedder Andersen... men desværre vil hans far ikke gå med til det øvøv

Heldigvis kan kæresten sagtens forstå mig.. det er desværre mere den der svigermekanik som synes det er helt forfærdeligt hvis han skal hedder Andersen..

Men så fuck da det... han får et smukt navn som vi vælger

THAT'S THE SPIRIT!

- det er et super fedt efternavn! og han får noget fra jer begge to og sådan er det bare så kan de da sige hvad de vil det i bestemmer er det han kommer til at hedde  

Anmeld

30. oktober 2011

ano14316

Jeg synes da Andersen Fjeldberg lyder rigtig godt.. 

Magnus hedder 

Magnus Stig Walther Lindahl, ogd et er da også en ordentlig smørre, som ikke klinger så godt, men altså i Nicolajs familie hedder mændende Stig efter deres fornavn, ogd et synes jeg vi skulle fortsætte og så ville jeg egrne have at han fik et af mine navne og jeg hedder Ronja Cæcilie Walther Birch og så fik han Walther, for når Nicolaj og jeg en dag bliver smedet samme så tager jeg lindahl.. 

Og så ved vi jo udmærket godt at man jo ikke bruger alle de navne.. 

Nicolaj bruger kun Nicolaj Lindahl
Og jeg bruger enten Ronja Walther Birch el. Ronja Birch, så det er jo kun formelt man har så mange navne..  

Anmeld

30. oktober 2011

Chalala85

lulini skriver:

THAT'S THE SPIRIT!

- det er et super fedt efternavn! og han får noget fra jer begge to og sådan er det bare så kan de da sige hvad de vil det i bestemmer er det han kommer til at hedde  

Helt enig synes faktisk også det lyder bedre og bedre for hver gang jeg siger dte

Anmeld

30. oktober 2011

Chalala85

ano14316 skriver:

Jeg synes da Andersen Fjeldberg lyder rigtig godt.. 

Magnus hedder 

Magnus Stig Walther Lindahl, ogd et er da også en ordentlig smørre, som ikke klinger så godt, men altså i Nicolajs familie hedder mændende Stig efter deres fornavn, ogd et synes jeg vi skulle fortsætte og så ville jeg egrne have at han fik et af mine navne og jeg hedder Ronja Cæcilie Walther Birch og så fik han Walther, for når Nicolaj og jeg en dag bliver smedet samme så tager jeg lindahl.. 

Og så ved vi jo udmærket godt at man jo ikke bruger alle de navne.. 

Nicolaj bruger kun Nicolaj Lindahl
Og jeg bruger enten Ronja Walther Birch el. Ronja Birch, så det er jo kun formelt man har så mange navne..  

Ja lige præcis.. jeg føler bare han får lidt fra min familie også ved at få Andersen og det betyder rigtig meget for mig

Anmeld

30. oktober 2011

lulini

Chalala85 skriver:

Helt enig synes faktisk også det lyder bedre og bedre for hver gang jeg siger dte

Jeg synes bare det lød MEGA godt allerede første gang - og hvis du bytter rundt på dem så Andersen er til sidst - lyder det slet ikke lige så godt, men det lyder heller ikke dumt - men Andersen Fjeldberg lyder bare f*cking godt 

- du kan da altid trøste svigerforældrene med at han ikke skal hedde Tom Jerne som en i min venindes familie hedder 

eller Paprika Sten 

Anmeld

30. oktober 2011

Frk.S

jeg ville også ønske Mikkel kunne hedder Andersen... men desværre vil hans far ikke gå med til det øvøv

Heldigvis kan kæresten sagtens forstå mig.. det er desværre mere den der svigermekanik som synes det er helt forfærdeligt hvis han skal hedder Andersen..

Men så fuck da det... han får et smukt navn som vi vælger

Heldigvis har svigerfamilien da slet ikke noget at skulle have sagt om det.

Jeg kan sagtens forstå, at du gerne vil give din søn dit efternavn også.... også selvom det er almindeligt og "kedeligt" - hvorfor er folk så bange for at hedde noget almindeligt? Hvorfor skal man helst hedde noget der er så anderledes at de færreste ved hvordan man skal udtale det/stave det?

Jeg har også et alm. kedeligt dansk efternavn og et lidt mere specielt mellemnavn, hvor kæresten så har et mere specielt efternavn. Der har vi så valgt mit mellemnavn og hans efternavn til Freja - men hvis jeg ikke havde haft mit mellemnavn ville jeg da også gerne have mit efternavn med (dog lyder det meget bedre med mit mellemnavn sammen med kærestens efternavn - synes vi )

Anmeld

30. oktober 2011

Loa

Jeg syntes altså sagtens han kan hedde begge dele..... Slet ingen problemer der..... Dog syntes jeg det lyder bedre med fjeldberg Andersen, fordi Andersen lyder mest som et efternavn og derfor klinger bedst til sidst... Men det er jo bare min mening Må du egentlig ikke ændre mikkels efternavn?

Anmeld

30. oktober 2011

Chalala85

Frk.S skriver:

Heldigvis har svigerfamilien da slet ikke noget at skulle have sagt om det.

Jeg kan sagtens forstå, at du gerne vil give din søn dit efternavn også.... også selvom det er almindeligt og "kedeligt" - hvorfor er folk så bange for at hedde noget almindeligt? Hvorfor skal man helst hedde noget der er så anderledes at de færreste ved hvordan man skal udtale det/stave det?

Jeg har også et alm. kedeligt dansk efternavn og et lidt mere specielt mellemnavn, hvor kæresten så har et mere specielt efternavn. Der har vi så valgt mit mellemnavn og hans efternavn til Freja - men hvis jeg ikke havde haft mit mellemnavn ville jeg da også gerne have mit efternavn med (dog lyder det meget bedre med mit mellemnavn sammen med kærestens efternavn - synes vi )

Det var da en god løsning i har fundet jer.

Jeg ved sku ikke hvorfor svigerfamilien altdi skal blande sig... det er mærkeligt de ikke bare kan lade os bestemme og så skal de nok vænde sig til navnet og når han kommer ud er jeg sikker på de heller ikke synes han skal hedde andet... forhåbentlig hehe

Anmeld

30. oktober 2011

Billemyre

Tak Jeg er virkelig glad for at høre jeg ikke er helt tabt på jorden.. har sådan spekuleret over om jeg var helt i hegnet fordi jeg havde det ønske.. men det kan jeg jo nu konstatere at det er jeg ikke

Det må man sige 

Dejligt at høre, at din kæreste er på din side - Så er der jo i virkeligheden ikke mere at rafle om, selvom det selvfølgelig aldrig er fedt at skulle have noget udestående med familien, hvad enten det er med ens egen eller kærestens.

Ih, hvor er det æv og dumt at mange (for det tror jeg) familier synes, det er deres anliggende omkring det med navne.
Man hører det så tit.. Brok eller kommentarer over både for- og efternavn.

Jeg  i hvert fald for at du og kæresten finder jeres helt egen og rigtig navne sammensætning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.