Er mit ønske så forfærdeligt????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.556 visninger
57 svar
0 synes godt om
30. oktober 2011

Chalala85

Jeg har jo et brændene ønske om at vores søn også får mit efternavn. Noget så eksotisk som Andersen hehe men det vil jeg virkelig gerne.

Han får derfor et navn måske et mellemnavn så Andersen Fjeldberg til efternavn.

Meeeen gud hvor jeg høre for det...

" ej Andersen er da så almindeligt og kedeligt" self fra min svigerfamilie haha...

Men altså, Mikkel har ikke mit efternavn Men sin fars fordi jeg lod mig overtale... ( Vi er ikke sammen længere )

Derfor ønsker jeg så inderligt at vores kommende søn for begge navne...

Er det så skrækkeligt.. bare fordi det er så normalt og dødkedeligt????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

-Sigrid-

Chalala85 skriver:

Jeg har jo et brændene ønske om at vores søn også får mit efternavn. Noget så eksotisk som Andersen hehe men det vil jeg virkelig gerne.

" ej Andersen er da så almindeligt og kedeligt" self fra min svigerfamilie haha...

Men altså, Mikkel har ikke mit efternavn Men sin fars fordi jeg lod mig overtale... ( Vi er ikke sammen længere )

Et navn er ikke skrækkeligt fordi det er kedeligt, og jeg syntes da at det lød rigtig fint, det der Andersen Fjeldberg?

Alle må høre for hvilke navne vi vælger til vores børn, vi må høre for at vi kun vælger mit navn og det er specielt... Alle sider af familien vil gerne have sit navn med, gerne det hele og gerne kun det - og sådan bliver det bare næsten aldrig - get over it 

Anmeld

30. oktober 2011

Chalala85

-Sigrid- skriver:

Et navn er ikke skrækkeligt fordi det er kedeligt, og jeg syntes da at det lød rigtig fint, det der Andersen Fjeldberg?

Alle må høre for hvilke navne vi vælger til vores børn, vi må høre for at vi kun vælger mit navn og det er specielt... Alle sider af familien vil gerne have sit navn med, gerne det hele og gerne kun det - og sådan bliver det bare næsten aldrig - get over it 

Du har nok ret.. men det er skide irriterende at man næsten bliver nedgjort fordi man har et ønske.. at folk ikke bare kan være glad for der kommer et barn og værdsætte det ligegyldige hvad navne det får..

Anmeld

30. oktober 2011

lulini

Chalala85 skriver:

Jeg synes ikke det er spor forfærdeligt - jeg synes faktisk det lyder utrolig godt sammen de to navne  Andersen Fjeldberg ... det lyder bare så godt 

Men synes måske det ville være lidt underligt når Mikkel ikke hedder det  men derfor synes jeg ikke du skal lade dig overtale denne gang .. og SO WHAT hvis det er så normalt - jeg synes det er så hyggeligt med sådan nogle navne ind imellem vores hedder også Rasmussen til efternavn - og det synes jeg ikke er for normalt eller for kedeligt.

Det er hans efternavn og sådan er det bare! det er jo ikke fordi det er noget der bliver brugt til dagligt heller.. 

Anmeld

30. oktober 2011

Billemyre

Nej, det kan jeg virkelig ikke se skulle være noget problem!
De kan da være ligeglade med om jeres søn får dit efternavn - Specielt nu hvor deres (formoder jeg?) kommer sidst og derved bliver "officielt" efternavn.
Og egentlig så synes jeg også det er en underlig indstilling, at man ikke forsøger at sætte sig ind i din situation - Og at de mener, at bare fordi et navn er normalt, så kan det pludselig ikke have betydning for den enkelte.
Desuden skal de da overhovedet ikke være med til at bestemme, hvad jeres søn skal hedde (medmindre I selvfølgelig gerne vil have det..).

Jeg synes, du skal holde fast! Der går jo intet af din svigerfamilie ved at din søn får dit navn.. Sådan noget pjat

til dig!

Anmeld

30. oktober 2011

Chalala85

lulini skriver:

Jeg synes ikke det er spor forfærdeligt - jeg synes faktisk det lyder utrolig godt sammen de to navne  Andersen Fjeldberg ... det lyder bare så godt 

Men synes måske det ville være lidt underligt når Mikkel ikke hedder det  men derfor synes jeg ikke du skal lade dig overtale denne gang .. og SO WHAT hvis det er så normalt - jeg synes det er så hyggeligt med sådan nogle navne ind imellem vores hedder også Rasmussen til efternavn - og det synes jeg ikke er for normalt eller for kedeligt.

Det er hans efternavn og sådan er det bare! det er jo ikke fordi det er noget der bliver brugt til dagligt heller.. 

jeg ville også ønske Mikkel kunne hedder Andersen... men desværre vil hans far ikke gå med til det øvøv

Heldigvis kan kæresten sagtens forstå mig.. det er desværre mere den der svigermekanik som synes det er helt forfærdeligt hvis han skal hedder Andersen..

Men så fuck da det... han får et smukt navn som vi vælger

Anmeld

30. oktober 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg synes Andersen Fjeldberg lyder helt vildt godt!

Jeg synes slet ikke du skal lade dig påvirke af, at folk synes det lyder kedeligt osv. For hvad så hvis det gør? Det er da trods alt dit efternavn oeg jeg synes du har ligeså meget krav på at barnet får du efternavn som det får hans

Her skal vores hedde Petersen som det eneste. Og det er da lige så kedeligt og normalt

Anmeld

30. oktober 2011

-Sigrid-

Chalala85 skriver:

Du har nok ret.. men det er skide irriterende at man næsten bliver nedgjort fordi man har et ønske.. at folk ikke bare kan være glad for der kommer et barn og værdsætte det ligegyldige hvad navne det får..

Ja, suk på folk som vil blande sig
Vi holder hendes navn hemligt til vi har fortalt det på kirkekontoret (eller hvor det nu skal gøres henne), og så må de ellers kommentere det efter, og det giver jo ikke meget menning. Måske skulle I også gøre det?  

Anmeld

30. oktober 2011

Chalala85

-Sigrid- skriver:

Ja, suk på folk som vil blande sig
Vi holder hendes navn hemligt til vi har fortalt det på kirkekontoret (eller hvor det nu skal gøres henne), og så må de ellers kommentere det efter, og det giver jo ikke meget menning. Måske skulle I også gøre det?  

Ja det kunne være vi skulle overveje det

Anmeld

30. oktober 2011

Chalala85

rikkeregnbue skriver:

Jeg synes Andersen Fjeldberg lyder helt vildt godt!

Jeg synes slet ikke du skal lade dig påvirke af, at folk synes det lyder kedeligt osv. For hvad så hvis det gør? Det er da trods alt dit efternavn oeg jeg synes du har ligeså meget krav på at barnet får du efternavn som det får hans

Her skal vores hedde Petersen som det eneste. Og det er da lige så kedeligt og normalt

Ja det har du helt sikkert ret i hold op hvor er der ikke skal laves valg omkring hans navn hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.